Külföldi állampolgárságú tagok tételes eho-ja

Kérdés: Kötelezett-e a tételes egészségügyi hozzájárulás megfizetésére az a külföldi részvétellel működő gazdasági társaság, amelynek csak külföldi magánszemély tagjai vannak (német és ír állampolgárok), akik a társaságból tagi jövedelmet nem vettek fel. Milyen igazolásokra van szükség a járulékok alóli mentességhez?
Részlet a válaszából: […] ...közreműködésük hiányában tételes egészségügyi hozzájárulást sem kellutánuk fizetni. A járulékfizetés alóli mentességükhöz E101-es igazolásra vanszükség, mely azt tanúsítja, hogy más uniós tagállamban munkaviszonnyal rendelkeznek,így...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 18.

Munkába járás költségeinek térítése

Kérdés: Mire kell figyelnie, és hogyan kell dokumentálnia a kifizetést annak a munkáltatónak, amely a vidékről bejáró dolgozói részére 2006. január 1-jétől a 9 forint/km összegű költségtérítést egységesen adómentesen, valamint az e fölötti összeget munkaviszonyból származó jövedelemként fizeti ki? A dolgozók a munkarendjük miatt a tömegközlekedést nem tudják igénybe venni.
Részlet a válaszából: […] ...határon kívülről történő bejáráshozbiztosított bérlet vagy utazási jegy nem keletkeztet adófizetésikötelezettséget. Az adómentesség feltétele, hogy a magánszemély a jeggyel vagybérlettel elszámoljon a munkáltató felé. Az is megfelelő megoldás, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. március 21.

Étkezési utalvány juttatása többes jogviszony esetében

Kérdés: Összevonható-e a két különböző munkahelytől kapott étkezési utalvány annak a nyugdíjas munkavállalónak az esetében, aki egy részvénytársaságnál heti 32 órában dolgozik, ahol havi 9000 forint összegű étkezési utalvány kap, egy másik munkahelyen heti 18 órában dolgozik, és ott is kap étkezési utalványt? Ha igen, akkor melyik munkahelyen lesz adóköteles jövedelme, milyen járulékok terhelik az adóköteles részt, ki és hogyan fizeti a közterheket?
Részlet a válaszából: […] ...milyen kötelezettsége van egymásmelletti párhuzamos foglalkoztatás esetén. A szabályozásból azonban látható, hogy az adómentességértékhatára a magánszemély oldaláról zárul be, másrészről kizárólag amagánszemély van birtokában annak azoknak a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. március 21.

Egyházközség dolgozójának jogállása

Kérdés: Egy egyházközség ez ideig nem foglalkoztatott alkalmazottat, a sekrestyési teendőket ellátó személyt a hívek közvetlenül honorálták. Február 1-jétől azonban felmerült egy nyugdíjas személy félállásban történő alkalmazása. Adó-, illetve járulékköteles-e a dolgozó javadalmazása, tekintve hogy annak forrása – noha a kifizetése az egyházközségen keresztül történik – továbbra is a hívek adományaiból származik?
Részlet a válaszából: […] ...juttatás az Szja-tv. 1. melléklet 4.8.pontja alapján, mint magánszemélytől közvetlenül kapott vagyoni érték,adómentes. Az adómentesség mind a készpénzben, mind pedig a tárgyi eszközformájában kapott juttatásra kiterjed (Szja-tv. 1. számú melléklet 4.8....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. március 7.
Kapcsolódó címke:

Béren kívüli juttatások

Kérdés: Valóban maximálva van-e a béren kívül adható juttatások mértéke, illetve változott-e ezen juttatások közteher-fizetési kötelezettsége?
Részlet a válaszából: […] ...csekket. Az üdülési csekknemcsak a munkaviszonyban álló magánszemélynek, hanem rá tekintettel ahozzátartozónak is adható. Az adómentesség értékhatára magánszemélyenként évi62 500 forint (Szja-tv. 1. számú melléklet 8.3. és 9. pontok).– Az adómentesen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 7.

Munkanélküli foglalkoztatása

Kérdés: Az Eho-tv. 7. § h) pontja alapján a tartósan munkanélküli foglalkoztatása esetén a foglalkoztató mentesül a tételes eho megfizetése alól. A mentességet illetően a munkaügyi központtal kötött munkakipróbálás támogatásának tartamára, vagy annak lejárta után is, esetleg nyugdíjazása időpontjáig minősül a dolgozó tartósan munkanélkülinek? Ha ez a dolgozó munkahelyet változtat, az új munkáltató részesül-e a mentességben?
Részlet a válaszából: […] Valóban, az Eho-tv. 7. § (1) bekezdése h) pontja értelmébennem kell megfizetni a tételes egészségügyi hozzájárulást az ötven év felettitartósan álláskereső személy foglalkoztatása esetén. A törvény 10. § (4) bekezdése mindehhez annyit fűz, hogy ajogszabály...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. február 7.

Munkába járás költségeinek elszámolása

Kérdés: Egy munkavállaló a munkába járáshoz 100 százalékos helyközi bérlettérítést kap, de munkaköréből adódóan helyi bérletre is jogosult. Szeptembertől a munkavállaló az új egyesített budapesti bérlettel, valamint a kiegészítő Volánbusz-bérlettel számol el. Ez az elszámolás a munkáltató számára kevesebb költséggel jár. Elszámolható-e 100 százalékban adómentesen az új egyesített budapesti bérlet, amely Budapest közigazgatási határáig érvényes, valamint a kiegészítő Volánbusz-bérlet, hiszen együtt érvényesek, és mindkettő szükséges a munkába járáshoz?
Részlet a válaszából: […] ...akétféle juttatásnak eltérő feltételei vannak, és kombinált bérlet esetébenmindkét feltételrendszernek meg kell felelni az adómentességhez.A közigazgatási határon kívülről történő munkába járás sorána munkáltató térítési kötelezettségét a 78/1993. Korm...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 24.

Védőszemüveg

Kérdés: Milyen feltételek mellett és milyen összeghatárig lehet a munkavállalók részére adó- és járulékmentesen szemüveget biztosítani a képernyő előtti munkavégzéshez?
Részlet a válaszából: […] ...is használ.Olvasói észrevétel(megjelent a Társadalombiztosítás Levelek 80. számában – 2006.04.18.)Semmilyen formában nem jár adómentesség annak az éles látását szemüveg viselésével biztosító személynek, aki dioptriás védőszemüveget készíttet? – kérdi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 24.

Betéti társaság beltagjának önkéntes kölcsönös biztosító-pénztári tagdíja

Kérdés: Betéti társaság tagjára is értelmezhető-e a Tbj-tv. 21. § b) pontja, vagyis fizethet-e önkéntes kölcsönös biztosító-pénztári tagdíjat a minimálbér összeghatáráig a tagi jogviszony alapján egy betéti társaság a beltagja javára társadalombiztosítási járulék kötelezettsége nélkül? Fennáll-e a havi tagdíj személyijövedelemadó-mentessége is?
Részlet a válaszából: […] ...nem számító tételnek minősíti az Szja-tv. 7. § (1) bekezdés k)pontja, mellyel összhangban a Tbj-tv. 21. § b) pontja pedig járulékmentességetbiztosít. Avonatkozó jogszabályokból kitűnik, hogy csak a munkaviszonyban állószemély, azaz a munkavállaló és az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. január 10.

Adó- és jövedelemigazolás beszerzése

Kérdés: Hol és milyen módon szerezhető be a hitelfelvételhez szükséges adó-, illetve jövedelemigazolás?
Részlet a válaszából: […] ...iránti kérelem az illetékfizetés szempontjából kétkérelemnek minősül. Nem kell az illetéket megfizetni, ha az ügyfél személyesilletékmentességben részesülhet. Az Art. 85/A § (4) bekezdése szerint a jövedelemigazolásadóévenként tartalmazza az adózó által bevallott...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. december 13.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
33
34
35
…
42