Egyetemi hallgatók foglalkoztatása

Kérdés: Egy cég egyetemi nyári szakmai gyakorlat keretében több egyetemi hallgatót foglalkoztat. Van-e akadálya annak, hogy a gyakorlat leteltét követően további egy hónapon keresztül foglalkoztassák az érintett diákokat, illetve ez esetben is fennáll-e a minimálbérig az adó- és járulékmentesség?
Részlet a válaszából: […] A nyári szakmai gyakorlat során az egyetemi hallgató és acég között nem keletkezett semmilyen biztosítási kötelezettséggel járójogviszony, ennek megfelelően járulék fizetésének kötelezettsége valóban felsem merülhetett. Sőt, az Szja-tv. 3. § 72. pontja f) alpontja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. augusztus 15.
Kapcsolódó címkék:  

Haszonélvezeti joggal rendelkező bérbeadó eho-ja

Kérdés: Abban az esetben is kell fizetnie a bérbeadónak a lakás bérbeadásából származó 1 millió forintot meghaladó jövedelem után 4 százalék eho-t, ha a magánszemély az adott ingatlanban lakik ugyan, de arra csak haszonélvezeti joga van (nem a bérbeadó a tulajdonos, hanem csak a haszonélvező)? A bérlő a magánszemély résztulajdonában lévő kft.
Részlet a válaszából: […] ...kell laknia, a lakásnak a saját tulajdonában kell állnia, ésannak bérbeadása nem történhet a saját vállalkozás részére – ír elő a mentességfeltételéül. Közülük a kérdéses esetben mindössze az egyik feltétel – abérbeadó a bérbe adott lakásban lakik – teljesül...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. augusztus 15.

START-kártya kedvezmény igénybevétele nyári szünidő alatt munkát végző hallgatók esetében

Kérdés: Társas vállalkozás a nyári szünidő ideje alatt főiskolásokat, illetve egyetemi hallgatókat alkalmaz nehéz fizikai munkára. Igénybe vehetők-e ezzel összefüggésben a START-kártya által nyújtott kedvezmények?
Részlet a válaszából: […] ...a START-kártya érvényességi idején belül illetik meg a Fog-tv.-benmeghatározott kedvezmények (tételes eho alóli mentesség: a 29 + 3 százalékosjárulék helyett a 15, illetve 25 százalékos járulék fizetése), függetlenül...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 4.
Kapcsolódó címke:

Adómentes juttatások

Kérdés: Egy részvénytársaság vezetősége 2006. január 1-jétől a béren kívüli juttatásokat egységesen minden foglalkoztatott részére 120 000 forint éves keretösszegben határozta meg. Az adómentes mértékig választható étkezési utalvány, üdülési csekk, helyi bérlet és internettámogatás. Adható-e adómentesen az arra jogosultaknak a keretösszegen felül is az iskolakezdési támogatási utalvány, vagy az rt.-nél 5-10-15 éve munkaviszonyban állóknak meghatározott értékű, az Szja-tv. szerinti adómentes juttatás?
Részlet a válaszából: […] ...adóterhet nem viselnek, összesítettértékük értékhatár átlépése miatt az egész csoportra keletkeztetadókötelezettséget. Az adómentesség nem ahhoz kötődik, hogy minden munkavállalóazonos feltételekkel és módon jusson hozzá, vagy kollektív szerződés írja...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 4.

50 év feletti tartósan munkanélküli foglalkoztatása

Kérdés: Vonatkozik-e a tételes egészségügyi hozzájárulás alóli mentesség az önkormányzati költségvetési intézményre is, amennyiben 2006. május 1-jétől 50 év feletti tartósan munka nélküli személyt alkalmaz? Hogyan lehet érvényesíteni a kedvezményt?
Részlet a válaszából: […] Az Eho-tv. 7. § (1) bekezdés h) pontja egyértelműen fogalmaz– és nem tesz egyetlen foglalkoztatói kört érintően sem kivételt –, mikorkimondja, hogy nem kell tételes egészségügyi hozzájárulást fizetni az ötven évfeletti, tartósan álláskereső személy foglalkoztatása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. július 4.

Alkalmi munkavállaló és regisztrált munkanélküli foglalkoztatása

Kérdés: Foglalkoztathat-e egy vendéglátó-ipari üzlet alkalmi munkavállalói könyvvel kisegítő felszolgálót? Hol kell jelezni az adóhatóságnak vagy a társadalombiztosításnak, hogy a regisztrált munkanélküli után járó járulékmentességet igénybe szeretné venni a cég, abban az esetben, ha 2006. január 1-jétől 3 hónapnál hosszabb ideig foglalkoztatja a munkavállalót? Kell-e ezt külön jelenteni az EMMA-ba vagy a társadalombiztosításnak?
Részlet a válaszából: […] A kérdés első részét illetően elmondható, hogy az Amk-tv.nem szab korlátot az alkalmi munkavállalói könyvvel foglalkoztatott személymunkáltatójára vonatkozóan, feltéve hogy az jogképes. Tehát a vendéglátó-ipariüzlet is foglalkoztathat alkalmi munkavállalói könyvvel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 16.

Dán és szerb állampolgárságú munkavállalók alkalmazása

Kérdés: Milyen feltételekkel alkalmazhatók Magyarországon a dán és szerb munkavállalók abban az esetben, ha nem kiküldött alkalmazottakról van szó? Milyen adó- és járulékfizetési kötelezettség terheli a részükre kifizetett munkabért, illetve hogyan kell teljesíteni a bevallási kötelezettséget?
Részlet a válaszából: […] ...jogosultság azonban megszűnik, ha a munkavállaló afoglalkoztatási jogviszonyt egyoldalúan vagy közös megegyezéssel megszünteti.Az engedélymentesség – egyebek mellett – a foglalkoztató vagy a foglalkoztatottkérelmére igazolható. Feltételezve, hogy a dán munkavállalókat...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 16.

Reprezentációs költségek közterhei

Kérdés: Reprezentációs kiadásnak minősülnek-e, illetve kell-e 44 százalékos személyi jövedelemadót és 29 százalékos társadalombiztosítási járulékot fizetni az önkormányzatok, kisebbségi önkormányzatok, költségvetési szervek vonatkozásában az évfordulók, ill. emléktábla-avatások alkalmából vásárolt koszorú, virág, a térítés nélküli kulturális programokra fordított összegek, előadói díjak, illetve a programban részt vevőknek (jelenlévők, reprezentatív vendégek) felszolgált étel-ital költségei után?
Részlet a válaszából: […] ...Állami ünnep egyedül augusztus 20.– Egyházi ünnep. Az egyházak hitélete szerinti ünnep.Reprezentációs juttatás esetén alkalmazható a mentességiszabály, amely az adóévre elszámolt éves összes bevétel egy százaléka, delegfeljebb 25 millió forintra eső adó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 2.
Kapcsolódó címke:

Bérleti díj közterhei

Kérdés: Az adószámmal rendelkező feleség havonta 150 000 forint bérleti díjat számláz a férje és a fia tulajdonában lévő kft. részére. A bérbeadás tárgya a férj és a feleség tulajdonában lévő családi ház felső emelete, ahol a kft. irodája működik, és a társasági szerződésben ez a székhelye is. 2006. január 1-jétől kit és milyen adókötelezettségek terhelnek? Kinek milyen adóbevallásokat kell beadni, és milyen gyakorisággal?
Részlet a válaszából: […] ...Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy esetünkben a feleség számlázzaki a férjre eső bérleti díjat is. A lakóingatlan bérbeadása tárgyiadómentességet élvez, ezért a számlában áfát nem lehet felszámítani. A számlaalapján a bérbevevő a feleség részére teljesíti a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 18.
Kapcsolódó címkék:  

50 év feletti tartós munkanélküli eho-ja

Kérdés: Meg kell-e fizetni 2006-ban a tételes egészségügyi hozzájárulást az után az 50 év feletti, tartósan munka nélküli személy után, akit 2005. február 1-jétől napi 6 órás részmunkaidőben foglalkoztat egy társaság? 2005. évben az Eho-tv. 7. § (h) bekezdése alapján a cég nem fizetett utána tételes eho-t, mivel a dolgozó megfelelt a 10. § (4) bekezdésében megfogalmazott tartósan munkanélküli kritériumnak.
Részlet a válaszából: […] ...a megyei (fővárosi) munkaügyi központ általnyilvántartott álláskereső volt. A tételes egészségügyi hozzájárulás fizetésealóli mentesség időbeli korlátozás nélkül mindaddig fennáll, amíg a kifizető azötven év feletti – immáron csak volt álláskereső...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 18.
1
…
32
33
34
…
42