Betéti társaság beltagjának jogviszonya

Kérdés: Elegendő-e a betéti társaságban heti 6 órás munkaviszony után megfizetni a járulékot a beltag után abban az esetben, ha van egy heti 30 órás munkaviszonya, és a társasági szerződésben benne van, hogy munkaviszonyban is dolgozhat, vagy mindenképpen a minimálbért kell figyelembe venni?
Részlet a válaszából: […] ...eléri a heti 36 órát, azaz abban az esetben semterheli a társaságban a minimumjárulék-fizetési kötelezettség, amennyiben abbantársas vállalkozóként személyesen is közreműködik. Ez utóbbi vonatkozásában semmilyen információt sem tartalmazaz Olvasónk...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 23.
Kapcsolódó címkék:    

Többes jogviszonyú vállalkozó közterhei

Kérdés: Kötelező lenne-e valamilyen jövedelemben részesülnie a további jogviszonyaiban annak a heti 36 órás munkaviszonnyal rendelkező személynek, aki "A" bt.-ben kültagként semmilyen jövedelemben és járulékalapot képező kifizetésben nem részesül, "B" kft. megbízott ügyvezetőjeként jövedelemben nem részesül, "C" kft. "v. a." végelszámolójaként semmilyen megbízási díjban vagy jövedelemben nem részesül, "D" kft.-ben pedig 75 százalékos tagként jövedelemben és osztalékban nem részesül (kizárólag kedvezményes adózású juttatásokban: pl. üdülési csekk vagy internethasználat)? Kell-e egészségügyi szolgáltatási járulékot fizetni valamelyik vállalkozásnak, vagy elegendő, hogy a munkáltatója nyilatkozik, hogy 36 órás munkaviszonya után minden járulékot megfizet utána?
Részlet a válaszából: […] ...rendelkezik, és ez alapján teljeskörűen biztosított.Az "A" bt.-ben kültagként nem működik közre személyesen,tehát sem társas vállalkozóként, sem pedig egyéb jogviszony alapján itt nembiztosított, járulékfizetési kötelezettsége nem keletkezik.A "B" kft.-ben a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 23.

Rokkantsági nyugdíjas munkavállaló korkedvezmény-biztosítási járuléka

Kérdés: Kell-e korkedvezmény-biztosítási járulékot fizetni a rokkantsági nyugdíjas munkavállaló után?
Részlet a válaszából: […] ...saját jogú nyugdíjasnak nem minősülő biztosított,illetőleg kiegészítő tevékenységet folytatónak nem minősülő társas vállalkozóután, valamint a korkedvezményre jogosító munkakörben vállalkozói tevékenységetvégző biztosított egyéni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 9.

Előrehozott öregségi nyugdíjas munkavállaló jövedelme

Kérdés: A minimálbér tizennyolcszorosát vagy annak arányos részét kaphatja jövedelemként 2010. október-december, illetve 2011. január-április hónapokban az a munkavállaló, aki 2011 áprilisában tölti be a 62. életévét, és 2010. október hónapban előrehozott öregségi nyugdíjba megy?
Részlet a válaszából: […] ...személy a tárgyévben a Tbj-tv. 5. §-a szerintibiztosítással járó jogviszonyban áll, illetőleg egyéni vagy társasvállalkozóként kiegészítő tevékenységet folytat, és az általa fizetendőnyugdíjjárulék alapja meghaladja a tárgyév első...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 9.

Nyugdíjjárulék járulékfizetési felső határ elérése esetén

Kérdés: Meg kell-e fizetnie a 9,5 százalékos nyugdíjjárulékot az evaalap 10 százaléka után annak az egyszerűsített vállalkozói adó hatálya alá tartozó kiegészítő tevékenységű egyéni vállalkozónak, aki a főállású munkaviszonyában már meghaladta az egyéni járulékfizetési kötelezettség felső határát?
Részlet a válaszából: […] ...illetőleg nyugdíjjárulékának összevonását rendeli el.Márpedig ez nem vonatkozik a kiegészítő tevékenységet folytató egyénivállalkozók járulékfizetésére, mivel a kiegészítő tevékenységet folytató egyénivállalkozó jogviszonya nem minősül...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 26.

Kiegészítő tevékenységű evás egyéni vállalkozó kereseti korlátja

Kérdés: Hogyan kell kiszámolni a kereseti korlátot annak az eva hatálya alá tartozó egyéni vállalkozónak az esetében, aki év közben, 2010. augusztus 1-jétől korkedvezményes nyugdíjat vesz igénybe? Hogyan különítheti el a vállalkozó a nyugdíjazás előtti és a nyugdíjazás utáni éves adóalapját például abban az esetben, ha egy munkát áprilisban kezdett el, de a számlázásra csak októberben, a nyugdíjazás után került sor?
Részlet a válaszából: […] ...soránkizárólag a nyugdíjjárulék-alapot képező jövedelmet kell figyelembe venni -amely az eva hatálya alá tartozó egyéni vállalkozónál megegyezik az evaalap 10százalékával –, így a nyugdíj folyósítása 2010-ben 1 323 000 forintos evaalapignem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 26.

Evás társas vállalkozás tagjának keresete

Kérdés: Vonatkozik-e a tevékenységre jellemző kereset alkalmazása egy evás társas vállalkozás kiegészítő tevékenységű, illetve heti 36 órás munkaviszonnyal rendelkező tagjaira az Szja-tv., az Eho-tv., illetve a Tbj-tv. alkalmazása során?
Részlet a válaszából: […] ...szempontjából a tevékenységre jellemzőkeresettel kapcsolatos szabályokat nem kell alkalmazni az eva hatálya alátartozó társas vállalkozóra az Szja-tv. 25. § (5) bekezdése alapján, amelyjogszabályi hely a közreműködőidíj-kiegészítés intézményét...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 26.

Osztrák állampolgárságú kültag közterhei

Kérdés: Milyen közterheket kell megfizetni egy betéti társaság osztrák állampolgárságú kültagja után annak érdekében, hogy Magyarországon jogosult legyen egészségbiztosítási ellátásra? Jelenleg maga után megfizeti a havi 4950 forint összegű egészségügyi szolgáltatási járulékot, mert Ausztriában nem rendelkezik munkaviszonnyal. Mikor és hol kaphatja meg az E109, illetve az S072 számú nyomtatványokat?
Részlet a válaszából: […] ...annyit jelent, hogy a betéti társaságnak a 27százalékos mértékű társadalombiztosítási járulékot az osztrák kültag minttársas vállalkozó után a személyes közreműködésére tekintettel kifizetett(juttatott) járulékalapot képező jövedelem, de havi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 12.
Kapcsolódó címkék:    

Kft. ügyvezetőjének jogviszonya

Kérdés: Milyen jogviszonyban láthatja el az ügyvezetői teendőket egy kft. többségi tulajdonosa? Melyik jogszabályokat kell használni a jogviszony elbírálása során?
Részlet a válaszából: […] ...5. § (1) g) pontja] előírások szerint kell elbírálni. Bármelyik megoldást is választja, ez alapján még nemtekintendő társas vállalkozónak (tehát nem terheli a tagi járulékfizetésikötelezettség), hiszen az ügyvezetői teendők ellátása a Gt. 91. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 12.

Adóelőleg levonása bérbeadás esetén

Kérdés: Kell-e levonni adóelőleget attól a magánszemélytől, aki bérbe adja az ingatlanát, de nem számlát bocsát ki, hanem számviteli bizonylatot?
Részlet a válaszából: […] ...kötelezett magánszemély által számlázott,valamint a felvásárlási jegy alapján kifizetett bevételből. Azonban ha a nemegyéni vállalkozóként, nem mezőgazdasági őstermelőként számlaadásra kötelezettmagánszemély nyilatkozatot ad arról, hogy kéri az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. október 12.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
143
144
145
…
222