Találati lista:
1611. cikk / 2219 Szakképzési hozzájárulás alapja
Kérdés: Szakképzésihozzájárulás-alapot képez-e a Start kártyás bér?
1612. cikk / 2219 Számlát befogadó családi gazdálkodó közterhei
Kérdés: Egy 7-es adószámmal rendelkező áfaalany családi gazdálkodó számlát bocsát ki növénytermelési szolgáltatásról, amelyet egy másik családi gazdálkodónak végzett. A növénytermelési szolgáltatásra nem váltotta ki az egyéni vállalkozói igazolványt, hanem azt önálló tevékenység keretében végzi. Van-e szja-előleg-levonási, járulékfizetési kötelezettsége a számlát befogadó családi gazdálkodónak?
1613. cikk / 2219 Nappali tagozatos beltag közterhei
Kérdés: Kell-e egészségügyi hozzájárulást fizetni egy betéti társaság beltagja után, ha nem vesz fel jövedelmet, mert egy felsőfokú intézmény nappali tagozatán végzi tanulmányait? A tag hallgatói jogviszonyát az iskola leigazolta. Változik-e a hozzájárulás-fizetési kötelezettség, ha a hallgató továbbtanul, szintén nappali tagozaton, doktori cím megszerzése miatt, ahol ösztöndíjat kap? Melyik jogszabály írja elő a bt. beltagjának kötelező személyes közreműködését?
1614. cikk / 2219 Öregségi nyugdíjas ügyvezető közterhei
Kérdés: Kell-e társadalombiztosítási közterheket, vagy 11 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást fizetni a minimálbér alapján az után az öregségi nyugdíjas ügyvezető után, aki tevékenységét megbízottként, nulla forint díjazás ellenében látja el?
1615. cikk / 2219 Evás bt. beltagjának nyugdíja
Kérdés: A minimálbér kétszeresét veszik-e majd figyelembe a nyugdíj megállapításakor egy eva hatálya alá tartozó betéti társaság beltagjának esetében, aki a társasági szerződés szerint személyes közreműködésre kötelezett, és a minimálbér kétszerese után megfizeti a nyugdíjjárulékot, valamint az egészségbiztosítási és a vállalkozói járulékot is. A cég a 25 százalékos evát megfizeti, a beltag személyi jövedelemadót nem fizet.
1616. cikk / 2219 Beltag jogviszonyának utólagos megállapítása
Kérdés: Egy betéti társaságnál beltagváltás történt 2003. november 27-én. A társaságnak egy beltagja van, aki a cégvezetésre jogosult. A beltag semmilyen más biztosítási jogviszonnyal nem rendelkezik. Az APEH vizsgálatot tartott a bt.-nél a biztosítási jogviszony megállapítása céljából. Mivel a társaság 2003. és 2005. évben nem tevékenykedett, ezért erre a két évre nem állapított meg biztosítási kötelezettséget a beltagnak, így járulékfizetést sem a minimálbér figyelembevételével. 2004. és 2006. évre a tényleges és személyes közreműködés létrejött a beltag részéről, ekkor a minimálbér alapulvételével megállapították a biztosítási jogviszonyt, és előírták a járulékfizetést. Helyes-e ez a gyakorlat az APEH részéről? Véleményem szerint a beltagnak a létrejött tagsági viszonya után – kiegészítő tevékenységet folytatónak nem minősülő társas vállalkozó főállású tagként – 2003. és 2005. évben is legalább a minimálbér figyelembevételével a járulékokat meg kellett volna fizetnie.
1617. cikk / 2219 Szakképzési hozzájárulás alapja evás kft. esetében
Kérdés: 2008. január hónapban a 65 500 forintot vagy a 69 000 forintot kellett figyelembe venni a szakképzési hozzájárulás alapjaként egy evás kft. esetében, tekintettel a minimálbér fogalmára?
1618. cikk / 2219 Kiegészítő tevékenységű vállalkozó eho-fizetési kötelezettsége
Kérdés: Meg kell-e fizetnie a havi 1950 forint összegű tételes egészségügyi hozzájárulást egy nyugdíjas kft.-tagnak, aki a társasági szerződés szerint munkaviszonyra nem kötelezett, jövedelmet nem vesz ki, költséget nem számol el? A tag egyéni vállalkozóként is tevékenykedik.
1619. cikk / 2219 Evás bt. nyugdíjas beltagjának járulékai
Kérdés: Helyesen jár-e el az az Eva-tv. hatálya alá tartozó betéti társaság, amely a személyesen közreműködő nyugdíjas beltagja után kizárólag a 4350 forint összegű egészségügyi szolgáltatási járulékot fizeti meg, mert a tag semmilyen jövedelemben nem részesül?
1620. cikk / 2219 Kiegészítő tevékenységű evás egyéni vállalkozó jövedelme
Kérdés: Hogyan kell kiszámítani az előrehozott öregségi nyugdíjas – kiegészítő tevékenységű – evás egyéni vállalkozó jövedelmét? A járulékalap lesz a jövedelem?
