Családi kedvezmény

Kérdés: Figyelembe kell-e venni a családi kedvezmény 8 millió forintos értékhatáránál az osztalékot és az osztalékelőleget?
Részlet a válaszából: […] ...Szja-tv. 44. § (1) bekezdése rendelkezik arról, hogy amagánszemély a családi kedvezményt 8 millió forint éves jövedelemig korlátozásnélkül érvényesítheti. Ha az elszámolt éves összes jövedelem meghaladja a 8millió forintot, a kedvezmény összegének azt a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 22.
Kapcsolódó címkék:    

Utazási költségtérítés közterhei

Kérdés: A költségvetési törvény módosítása szerint a munkába járás juttatás feltételei, illetve a helyi utazási bérlet adókötelezettsége változott. Pontosan hogyan kell érteni a változásokat? Továbbra is lehet a bérlet 100 százalékát adómentesen adni? Mindenkinek kötelező ingyenes helyi bérletet juttatni?
Részlet a válaszából: […] ...menetjegy árát teljes egészébenmegtéríti a dolgozónak.Eddig a személyijövedelemadó-törvény 3. számú mellékleténekII./7 pontja a magánszemély számára bizonylat nélküli levonási jogotbiztosított a 78/1993. Korm. rendelet szerinti mértékben a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 22.

Külföldi állampolgárok részére fizetett tiszteletdíj közterhei

Kérdés: Egy magyar egyesület kiállítást szervez. Kinek és milyen közterheket kell fizetnie a külföldi állampolgárok részére kifizetett tiszteletdíj összege után abban az esetben, ha az amerikai, francia, német és belga állampolgárok kizárólag azért utaznak Magyarországra, hogy zsűritagként részt vegyenek a kiállításra kerülő művek zsűrizésében?
Részlet a válaszából: […] ...adókötelezettség helyes megállapításához elsősorbanmagánszemélyenként a megfelelő kettős adózás elkerüléséről szóló egyezménytkell tanulmányozni. A kérdésben említett állampolgárok államaival kötött,kettős adózást kizáró egyezményeink kivétel nélkül...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 8.

Munkabérelőleg

Kérdés: Munkabérelőleget adómentesen vehet igénybe a munkavállaló, ha a kért összeg a minimálbér összegét nem haladja meg, és hat hónap alatt visszafizeti. Keletkezik-e valamilyen közteher-fizetési kötelezettség abban az esetben, ha a munkavállaló a visszafizetés előtt újabb munkabérelőleget vesz fel?
Részlet a válaszából: […] ...növeltösszegével kiszámított kamatnak az a része, amely meghaladja a követelés révéna kifizetőt megillető kamatot. Ekkor a magánszemély a meg nem fizetett kamattekintetében nem önálló tevékenységből származó jövedelmet szerez, adóznia aprogresszív...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 8.
Kapcsolódó címke:

Árubemutatón viselt ruhanemű közterhei

Kérdés: Egy kereskedelmi kft. különféle árubemutatókra inget és blúzt vásárolt, amelyeken szerepel a cég emblémája. Ezeket a ruhadarabokat a bemutató végeztével egy raktárban helyezik el, és csak akkor veszik újra elő, ha újabb bemutató válik aktuálissá. Nem biztos, hogy a következő alkalommal ugyanaz a munkavállaló viseli ugyanazt a ruhát. Természetbeni juttatásnak minősül-e ez, és van-e utána fizetési kötelezettség?
Részlet a válaszából: […] ...az Szja-tv. 4. § (1) bekezdése módosult az alábbiakszerint: "Jövedelem amagánszemély által az adóévben bármilyen címen és formában megszerzett bevételegésze, vagy az e törvényben elismert költségekkel csökkentett része, vagyannak e törvényben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 8.
Kapcsolódó címkék:    

Étkezési költségtérítés

Kérdés: Egy cég néhány dolgozójának 8000 forint összegű melegétkeztetési utalványt ad, a többiek a cég nevére kiállított, melegétkezési előfizetésre szóló számlát adnak le, amely általában magasabb összegű. Elszámolható-e adómentesen ez a juttatás, vagy csak utalvány formájában adható?
Részlet a válaszából: […] ...feltételek alapján a juttatás nem tekinthetőtermészetbeni juttatásnak, az Szja-tv. 2. § (6) bekezdése alapján azadókötelezettséget a magánszemélynek kell teljesíteni, és a jövedelem jogcíméta felek között fennálló jogviszony és a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 8.

Kockázati életbiztosítás

Kérdés: Egy cég által a dolgozója javára 10 éve kötött és fizetett kockázati életbiztosítás futamideje lejárt, s elérkezett a visszafizetés ideje. A vállalkozás szeretné a biztosító által kifizetett összeget a dolgozójának ajándékozni. Milyen közterheket kell fizetni ez után a kifizetés után abban az esetben, ha a befizetett összeg után adókedvezményt nem vettek igénybe?
Részlet a válaszából: […] ...teljesíti. Ha a biztosítási szerződés alapján akedvezményezett a díjat fizető cég, akkor a fizetett díj nem adókötelesjövedelme a magánszemélynek. Ha a munkáltató a biztosító által kifizetettösszeget a dolgozónak fizeti ki, akkor a dolgozó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 8.
Kapcsolódó címkék:  

Jogalap nélkül kifizetett családi pótlék visszavonása

Kérdés: Családi pótlék jogalap nélküli igénybevétele esetén milyen időszak tekinthető "hosszabb idő alatt megtérülő követelésnek"? A dolgozó családi pótlékából vagy munkabéréből kell-e levonni ezt az összeget, és a dolgozó kérésére levonható-e egyben a teljes összeg?
Részlet a válaszából: […] ...számított 15 napon belülkötelezettségének nem tesz eleget, a követelés adók módjára behajtható. A Magyar Államkincstár elnöke a magánszemély kérelméreméltányosságból elengedheti vagy mérsékelheti a visszafizetést, ha annakmegfizetése súlyosan veszélyezteti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. február 8.

Személyi jövedelemadózás 2005. évi változásai

Kérdés: 2005. évben melyek a személyi jövedelemadót érintő legfontosabb változások?
Részlet a válaszából: […] ...fölött a kiegészítő adójóváírás mértéke fokozatosan csökken, 1 302 400forint felett pedig egyáltalán nem érvényesíthető.A magánszemély ugyanazon nyilatkozatában kérheti, hogyszámoljanak el neki havi adójóváírást és havi kiegészítő adójóváírást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 25.
Kapcsolódó címkék:  

Szakképzési hozzájárulás bt-beltag után

Kérdés: Kell-e szakképzési hozzájárulást fizetnie a betéti társaságnak az egyetlen beltag személyes közreműködése ellenértékeként fizetett jövedelem után?
Részlet a válaszából: […] ...– a pénzforgalmi könyvvitelbenelszámolt bérköltség,– az egyéni vállalkozó esetében a munkaviszony keretébenfoglalkoztatott magánszemély számára kifizetett bérköltség.A bérköltség fogalmát az Szt. 79. §-ának (2) bekezdésehatározza meg. E...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. január 25.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
130
131
132
…
149