Versenybírók díjazásának közterhei

Kérdés: Egy községi sportegyesület labdarúgó-szakosztályának mérkőzéseit vezető versenybírók díjazást kapnak. Az elszámolást ők hozzák, amelyben versenybírói működési költség, illetve utazási költségtérítés szerepel. Hogyan kell ezeket a kifizetéseket szabályosan elszámolni?
Részlet a válaszából: […] ...összefüggésben juttatott bevételnek a mérkőzésenként5 ezer forintot, de legfeljebb adóévenként az adóév első napján érvényesminimálbér összegét meg nem haladó része, feltéve hogy a versenybíró legkésőbbaz adott kifizetés időpontjában nyilatkozik arról,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 22.
Kapcsolódó címke:

Segítő családtag közterhei

Kérdés: Milyen társadalombiztosítási közterheket kell fizetni a segítő családtag után? Terheli-e munkaadói, munkavállalói járulék, illetve rehabilitációshozzájárulás-fizetési kötelezettség a részére kifizetett jövedelmet?
Részlet a válaszából: […] ...képező (adóelőlegszámításánál figyelembe veendő) jövedelme eléri a tárgyhónapot megelőző hónapelső napján érvényes minimálbér havi összegének harminc (17 100 forintot)százalékát, illetőleg naptári napokra annak harmincadrészét (570 forintot)...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 22.
Kapcsolódó címke:

Evás egyéni vállalkozó járulékfizetése

Kérdés: Módosíthatja-e a minimálbérnél magasabb járulékalap utáni társadalombiztosítási járulék fizetését az az evaalany egyéni vállalkozó, aki a magasabb járulékfizetésre irányuló egyoldalú nyilatkozat leadása óta eltelt időszakban egy társas vállalkozásnál heti 36 órát elérő munkaviszonyba lépett, és egyéni vállalkozását – a korábbi főfoglalkozás helyett – munkaviszonya mellett látja el?
Részlet a válaszából: […] ...nyilatkozattal vállalhatja, hogy a 19. § (1)–(3) bekezdésszerinti járulékokat az (1) bekezdésben meghatározott járulékalapnál(minimálbérnél) magasabb járulékalap után fizeti meg". Bár a jogszabályáltalánosságban említi az "evás" egyéni vállalkozót,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 22.

Izraeli állampolgárságú kft. tag jogviszonya

Kérdés: Biztosítottnak minősül-e a Tbj-tv. szerint a kft. ügyvezetője abban az esetben, ha izraeli állampolgár, Magyarországon tartózkodási engedéllyel rendelkezik, és az ügyvezetői teendőkért megbízási szerződés alapján jövedelmet vesz fel?
Részlet a válaszából: […] ...képező (adóelőlegszámításánál figyelembe veendő) jövedelme eléri a tárgyhónapot megelőző hónapelső napján érvényes minimálbér havi összegének harminc százalékát (17 100forintot), illetőleg naptári napokra annak harmincadrészét (570 forintot).Ebben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 22.

Szüléssel kapcsolatos egészségbiztosítási ellátások és a gyermekgondozási segély

Kérdés: Milyen ellátások illetik meg a kismamát gyermekszülés esetén, milyen feltételeknek kell érvényesülniük a jogosultsághoz, illetve hogyan történik az ellátások igénylése?
Részlet a válaszából: […] ...közvetlenül megelőző 180 napban nem voltfigyelembe vehető jövedelme. Ilyenkor a segélyre való jogosultság kezdő napjánérvényes minimálbér kétszeresének a harmincadrészét veszik alapul aszámításnál. Ugyanezt a módszert alkalmazzák abban az esetben is, ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 8.
Kapcsolódó címkék:    

GYED folyósításának megszakítása

Kérdés: Újból megállapításra kerül-e a gyermekgondozási díj összege abban az esetben, ha egy 2004-ben szült dolgozó, akinek a gyermekgondozási díját a 2003. évben elért jövedelme alapján állapították meg, 2005-ben megszakítja a díj folyósítását, majd ismételten igényli? A dolgozó 2003. évben végig minimálbérrel volt bejelentve, 2004. januártól a munkabére havi 100 000 forintra változott.
Részlet a válaszából: […]

Röviden válaszolva: nem. A törvényi rendelkezés szerint, ha a gyermekgondozási díjat ugyanazon gyermek után és ugyanazon személy számára kellene megállapítani, a gyermekgondozási díj összege azonos az első ízben megállapított díj összegével.

[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 8.
Kapcsolódó címkék:  

Főállású anya egyéni vállalkozóként

Kérdés: Lehet-e főállású anya egy egyéni vállalkozó, és ha igen, milyen járulékfizetési kötelezettség keletkezik utána abban az esetben, ha vállalkozásában ténylegesen alkalmazottai dolgoznak?
Részlet a válaszából: […] ...meghatározásaszempontjából viszont különös jelentősége van.A Tbj-tv. 29. § (4) a) pontja értelmében ugyanis az egyénivállalkozó a minimálbér alapulvételével nem köteles társadalombiztosításijárulékot, nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékot fizetni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 8.
Kapcsolódó címkék:    

Tételes eho megfizetése részmunkaidős foglalkoztatás esetén

Kérdés: Egyéni vállalkozó – heti 20-20 órát elérő – munkaviszonyban is áll. Hol és milyen összegű tételes eho-t kell fizetni utána, hiszen az új szabályok a több részmunkaidős foglalkoztatásról nem szólnak?
Részlet a válaszából: […] ...a heti 36 órát eléri(heti 36 órai munkavégzéssel azonosan kell elbírálni azt a jogviszonyt,amelyben a jövedelem eléri a mindenkori minimálbért), – ha a munkaidő egyik jogviszonyban sem éri el a heti 36órát, a hozzájárulás-fizetési kötelezettség azt a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 8.
Kapcsolódó címkék:    

Órabér megállapítása a minimálbérnél alacsonyabb összegben

Kérdés: Van-e arra lehetőség, hogy a besorolási órabért a minimálbérnél alacsonyabb összegben (200 Ft/óra) állapítsa meg a munkáltató abban az esetben, ha a minden hónapban járó forgalmi jutalék összegével és a pótlékokkal kiegészített jövedelem már meghaladja a minimálbért?
Részlet a válaszából: […] ...alapbérként, illetve teljesítménybérként – a meghatározottfeltételeknek megfelelően – legalább a kötelező legkisebb munkabér (minimálbér)jár; ettől érvényesen eltérni nem lehet.Az Mt. 144. § (4) bekezdésében foglalt rendelkezésértelmében a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 8.
Kapcsolódó címkék:  

Közkereseti társaság jugoszláv és magyar állampolgárságú tagjainak jogviszonya

Kérdés: Egy közkereseti társaság 2 fő alapító taggal van bejegyezve. A tagokat egyenlő jogok illetik meg. Az egyik – magyar állampolgár – rendelkezik 36 órás munkaviszonnyal, a másik jugoszláv állampolgár, és nem tartózkodik Magyarországon. Milyen kötelezettségek terhelik a kkt.-t abban az esetben, ha tényleges tevékenységet évek óta nem végez?
Részlet a válaszából: […] ...hiányában is meg kell fizetni a tag után, mégpedig atárgyhónapot megelőző hónap első napján érvényes minimálbér alapulvételével(Tbj-tv. 27. §). A tételes egészségügyi hozzájárulást az igazolt főfoglalkozásesetén is köteles...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. március 8.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
185
186
187
…
212