Tényleges járulékalap bejelentése változó bér esetén

Kérdés: Minden hónapban el kell-e küldeni a bejelentést a tényleges járulékalapról annál a fuvarozó cégnél, ahol a gépjárművezetők túlmunkadíjban részesülnek, de ez a túlmunkadíj változó, minden hónapban más összeg? A dolgozók bruttó munkabére 70 000 forint/hó, de a túlmunkadíjjal általában meghaladja a 125 000 forintot.
Részlet a válaszából: […] ...Art. 17/A. §-ában meghatározott bejelentési lehetőséggelabban az esetben szükséges élni, ha a munkavállaló adott havi ténylegesjárulékalapot képező jövedelme nem éri el a minimális járulékalap összegét: a125 ezer forintot. A kérdésben említett dolgozók esetében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 14.

Részmunkaidős munkavállaló minimum-járulékalapja

Kérdés: Milyen összeg után kell megfizetni a járulékokat annak a részmunkaidős munkavállalónak az esetében, aki heti 20 órás részmunkaidőben dolgozik, és ténylegesen a minimálbér felét keresi?
Részlet a válaszából: […] ...kifizetett járulékalapot képezőjövedelem után kell megfizetnie, feltéve hogy erre vonatkozóan az Art. 17/A.§-ában meghatározott bejelentést az adóhatóság felé benyújtotta. Az Art. 17/A.§-ában előírtak alapján a foglalkoztatónak elektronikus...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 14.

Kezdő egyéni vállalkozó járulékalapja

Kérdés: Kezdő egyéni vállalkozónak meg kell-e fizetnie a 125 000 forint után a járulékokat? Amennyiben igen, mi lesz a táppénz alapja 2007-ben az esetleges megbetegedése esetén?
Részlet a válaszából: […] ...a társadalombiztosítási járulékot. Ha a vállalkozói kivétnem éri el a minimum-járulékalapot, az Art. 17/A. §-ában meghatározottbejelentés esetén az egyéni vállalkozónak a vállalkozói kivét, de legalább aminimálbér után kell megfizetnie a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 14.

Magán-nyugdíjpénztári tagdíj jóváírása

Kérdés: Amennyiben a biztosított járulékalapot képező jövedelme nem éri el a minimum-járulékalapot – a foglalkoztató nem tesz az adóhatósághoz bejelentést –, a biztosítottat terhelő járuléktöbblet a foglalkoztatót terheli. A többletjárulék-befizetés az egyén számláján kerül jóváírásra pl. a magán-nyugdíjpénztári levonási kötelezettség esetén? Az elektronikus bevallók esetében automatikusan a tényleges bér alapján történik a járulékok bejelentése és befizetése?
Részlet a válaszából: […] ...képezőjövedelem nem éri el a minimum-járulékalapot, és erről a foglalkoztató azadóhatóságnak az Art. 17/A. §-ában meghatározott bejelentést tesz [Tbj-tv. 20.§ (2) bekezdés]. A biztosított nyugdíjjárulékot (tagdíjat) ésegészségbiztosítási járulékot...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 14.
Kapcsolódó címke:

Német állampolgárságú ügyvezető biztosítási jogviszonya

Kérdés: Megbízási szerződést kell-e kötni, vagy van valamilyen más lehetőség abban az esetben, ha egy magyar betéti társaság német állampolgárságú ügyvezetője részére, aki évente 2-3 alkalommal 1-2 napot tölt Magyarországon, a taggyűlés alkalmi díjazást állapít meg? Az ügyvezető nem tagja a társaságnak, hanem a német anyavállalat tulajdonosa. Milyen dátummal kell megkötni a szerződést, milyen időszakot kell szerepeltetni az OEP-bejelentésen, illetve a havi járulékbevallásban? A fenti kérdések azért fontosak, mert az ügyvezető nyilatkozata szerint természetesen biztosított ugyan Németországban, de "magánbiztosítóval" van szerződése, amely nem ad ki E 101-s nyilatkozatot. Hogyan alakul a biztosítási kötelezettség abban az esetben, ha ugyanez a személy egy magyar kft. tulajdonosa és egyben ügyvezetője, de semmilyen jövedelmet nem vesz fel?
Részlet a válaszából: […] A Gt. 94. § (3) bekezdése értelmében, amennyiben a betétitársaság jogi személy tagja az üzletvezetést az általa kijelölt természetesszemély útján látja el, akkor a vezető tisztségviselőkre vonatkozó személyielőírásokat a jogi személy tag képviselőjére kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 14.

Minimum-járulékalap részmunkaidős munkavállaló esetében

Kérdés: Amennyiben egy biztosítottnak 2 munkahelye közül az egyik 6 órásban megfizetik a 125 000 forint minimum-járulékalap utáni járulékot, akkor a másik 2 órás munkahelynek is kell-e a 125 000 forint arányosított része után fizetni, illetve lehet-e erről kedvezményt kérni, ha igen, hogyan?
Részlet a válaszából: […] ...hatályos Art. 17/A. §-a értelmében a Tbj-tv. 5. § (1) bekezdés a)pontja szerinti biztosítottat foglalkoztató első alkalommal ezt a bejelentést2006. október 12-éig teheti meg. Az első bejelentésre nyitva álló határidőtkövetően biztosítottá váló személy esetén...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 31.

Minimum-járulékalap magán-nyugdíjpénztári tag esetében

Kérdés: Hogyan kell alkalmazni a minimum-járulékalapot a magán-nyugdíjpénztári tagok esetében? A 125 000 forint után kell bevallani és befizetni a tagdíjat, illetve milyen módon kell bejelenteni, ha nem ez lesz a tagdíj alapja?
Részlet a válaszából: […] ...Ha a járulékalapotképező jövedelem nem éri el ezt a minimum-járulékalapot, a foglalkoztatónak azArt. 17/A. §-ában meghatározott bejelentés esetén a társadalombiztosításijárulékot a ténylegesen kifizetett járulékalapot képező jövedelem után kellmegfizetnie...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 31.

Minimum-járulékalap többes jogviszonyú vállalkozók esetében

Kérdés: Be kell-e küldeni a havi adatszolgáltatást a minimum-járulékalapot el nem érő jövedelmekről abban az esetben, ha 3 különböző cégnek ugyanaz a 2 személy a tulajdonosa, akik egyben az ügyvezetők is, de a 3 cég közül csak egyben vesznek fel évi 6 millió forint feletti jövedelmet, a többinél kizárólag osztalékjövedelmük van?
Részlet a válaszából: […] ...– a társaságoktólcsupán osztalékjövedelmet szereznek –, így nem tartoznak a kötelezőtársadalombiztosítás alá sem, ezért utánuk bejelentést nem kell tenni. Abban azesetben azonban, ha a társasági szerződés új Gt.-nek megfelelő módosítására még2006-ban sor kerül,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 31.
Kapcsolódó címkék:  

Munkaviszonyban álló dolgozó minimum-járulékalapja

Kérdés: Mi a munkáltató kötelezettsége abban az esetben, ha a munkavállalója ragaszkodik ahhoz, hogy a minimum-járulékalap alapján fizessék meg a járulékait, de a tényleges jövedelme nem éri el ezt a mértéket?
Részlet a válaszából: […] ...megfizesse. Ez utóbbikötelezettségét legalább havi 125 ezer forint után kell teljesítenie, ha nem élaz Art. 17/A. §-ában biztosított bejelentési jogával, melyben jelezheti azadóhatóságnak, hogy a biztosított tényleges jövedelme nem éri el a minimálisjárulékalapot....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 17.
Kapcsolódó címkék:    

Beltag minimumjárulékai

Kérdés: Kell-e saját maga után járulékokat fizetnie annak a bt.-beltagnak, aki a bt.-ből jövedelmet nem vesz ki, és máshol van heti 22 órás munkaviszonya? Ha igen, akkor a 125 000 forintos minimum-járulékalap, vagy csak a minimálbér után kell megfizetni?
Részlet a válaszából: […] ...kell valamennyi járulékot lerónia. Mentesül viszont e magas járulékalap alól, ha a társaság élaz Art. 17/A. §-ában részletezett bejelentési lehetőséggel. (Ezt a havibevallásra kötelezett foglalkoztatók a havi bevallás keretében, a többiek pediga 06T1031. sz...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 17.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
92
93
94
…
107