GYET-en lévő beltag járulékai

Kérdés: Milyen járulékokat kell fizetnie egy betéti társaság beltagjának, aki GYET-en van, de bevételt is számláz?
Részlet a válaszából: […] ...ajárulékalap alsó határát nem lehet arányosan csökkenteni a gyermeknevelésitámogatás folyósításának időtartamával, mivel azalatt a vállalkozóitevékenységét személyesen folytatja [Tbj-tv. 28. § (1) bekezdése]. A tételesegészségügyi hozzájárulást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 31.

Korengedményes nyugdíjba vonuló ügyvezető jogállása

Kérdés: Milyen lehetőségei lesznek az ügyvezető feladatok ellátására annak az 1948. február 6-án született, 40 éves munkaviszonnyal rendelkező férfinak, aki a munkáltatóval történt megegyezés alapján még az idén nyugdíjba megy, és a munkáltatója kifizeti a 2008. február 6-ig esedékes nyugdíjösszeget a nyugdíj-biztosítási igazgatóságnak? Az ügyvezető tagja a kft.-nek, és jelenleg munkaviszonyban látja el az ügyvezetői feladatokat, amelyet az új Gt. kifejezetten tilt. Milyen fizetési kötelezettsége lesz a kft.-nek és a magánszemélynek, melyik a legelőnyösebb megoldás?
Részlet a válaszából: […] ...járulékmentesen is végezni –, az egyébfeladatok pedig a saját jogú nyugdíjas státusra figyelemmel kiegészítőtevékenységű társas vállalkozóként láthatók el. Az utóbbi, kiegészítőtevékenységért kapott (elszámolt), nem önálló tevékenységből...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 31.

Eva hatálya alá tartozó bt. ehója

Kérdés: Fennáll-e az eho-fizetési kötelezettség egy eva hatálya alá tartozó társas vállalkozásnál abban az esetben, ha a beltag nyugdíjas?
Részlet a válaszából: […] A probléma tisztázása érdekében mindenekelőtt az említettbeltag társaságban történő személyes közreműködését kell vizsgálnunk, hiszen azEho-tv. 6. § (3) bekezdés b) pontja egyértelműen rendelkezik: tételesegészségügyi hozzájárulást a fennálló tagi jogviszony...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 10.

Járulékelszámolási lap

Kérdés: Kötelező-e vezetni a járulékelszámolási lapot?
Részlet a válaszából: […] ...vonatkozásában arrólviszont rendelkezik a Tbj-tv. 46. § (2) bekezdése, hogy a foglalkoztató abiztosítottakról – az egyéni vállalkozó a biztosítással összefüggő adatairól -köteles olyan nyilvántartást vezetni, amely tartalmazza a biztosított...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 10.
Kapcsolódó címke:

Nyugdíjas vállalkozó nyilvántartása

Kérdés: Milyen nyilvántartást kell vezetni a kiegészítő tevékenységű (nyugdíjas) társas vállalkozóról abban az esetben, ha személyesen közreműködik, és ezért havi fix jövedelmet kap?
Részlet a válaszából: […] ...január 1-jétől a saját jogú nyugdíjas foglalkoztatottmellett a kiegészítő tevékenységet folytató társas vállalkozó is kötelesnyugdíjjárulékot fizetni a részére személyes közreműködésére tekintettelkifizetett (juttatott, elszámolt) jövedelem után, illetőleg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. július 10.

Bt. nyugdíjas beltagjának juttatásai

Kérdés: Milyen járulékokat kell megfizetni egy betéti társaság nyugdíjas beltagja után abban az esetben, ha tagként személyesen közreműködik és vesz fel jövedelmet, illetve ha nem? Köteles-e a tag jövedelmet felvenni, illetve van-e minimum-járulékalap az ő esetében? Hogyan változik a helyzet, ha megbízási díjban részesül?
Részlet a válaszából: […] ...nem megbízási jogviszony keretében végzett tevékenysége -alapján díjazásban részesül, mint kiegészítő tevékenységet folytató társasvállalkozó után a betéti társaság 9 százalék egészségügyi szolgáltatásijárulékot, a nyugdíjas beltag pedig 8,5...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 19.

Angol állampolgárságú kft.-tagok járulékai

Kérdés: Milyen járulékokat kell fizetni egy kft. angol állampolgárságú, személyesen közreműködő tagjai részére rendszeresen kifizetett jövedelem után abban az esetben, ha a tagok Nagy-Britanniában nyugdíj- és egészségbiztosítással rendelkeznek, és havonta 1-2 hetet tartózkodnak Magyarországon? Amennyiben nem szükséges nyugdíj- és egészségbiztosítási járulékot fizetni a Magyarországon kifizetett tagi jövedelem után, milyen bizonylattal igazolhatják az uniós biztosításukat az érintett tagok?
Részlet a válaszából: […] Az EU-állampolgár elsődlegesen abban a tagállamban minősülbiztosítottnak, ahol biztosítási jogviszonyban áll. Feltételezzük, hogy azangol állampolgárságú személyek nagy-britanniai nyugdíj- és egészségbiztosításaazt jelenti, hogy Angliában biztosítási jogviszonnyal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 19.

Járulékok elszámolása

Kérdés: Kit terhel a többletjárulék abban az esetben, ha egy kft. főfoglalkozású tagja a járulékokat a minimum-járulékalap után fizeti meg, de csak havi 80 ezer forint jövedelmet vesz fel?
Részlet a válaszából: […] ...vállalkozó esetében a társadalombiztosítási járulékalapja a társas vállalkozó személyes közreműködésére tekintettel kifizetettjárulékalapot képező jövedelem, de havi átlagban legalább 131 000 forintösszegű minimum-járulékalap. Ettől eltérően a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 5.
Kapcsolódó címkék:  

Betéti társaság beltagjának járulékfizetése

Kérdés: Választhatja-e egy betéti társaság beltagja a minimálbér utáni járulékfizetést abban az esetben, ha nincs máshol heti 36 órás munkaviszonya, vagy kötelező a minimum-járulékalap után megfizetni a járulékokat? Ebben az esetben egy esetleges ellenőrzés során éves szinten megnézik-e az osztalékkifizetés összegét, tekintettel arra, hogy a nettó 28 ezer forintból a megélhetés lehetetlen? Hogyan változik a helyzet abban az esetben, ha van főállású munkaviszonya? Milyen járulékterheket köteles a társaság ebben az esetben fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...képezőjövedelmet. Abban az esetben, ha nem rendelkezik heti 36 órás foglalkoztatássaljáró munkaviszonnyal, a társaságot és a társas vállalkozót terhelő járulékokat– 29 százalékos társadalombiztosítási, 4 százalékos természetbeniegészségbiztosítási járulék,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 5.
Kapcsolódó címkék:  

Ingatlan-bérbeadás eho-ja

Kérdés: Kell-e eho-t vagy egyéb közterhet fizetni abban az esetben, ha a bérbeadó az ingatlan-bérbeadásból származó jövedelmét nem külön adózó jövedelemként 25 százalékos személyijövedelemadó-vonzattal számolja el, hanem az összevont adóalap részeként?
Részlet a válaszából: […] ...a vállalkozásból kivont jövedelem,– az értékpapír-kölcsönzésből származó 25, illetőleg 35százalékos adóterhet viselő osztalék, vállalkozói osztalékalap és – az árfolyamnyereségből származó jövedelem után terheli a magánszemélyt évi 450...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 5.
Kapcsolódó címkék:    
1
…
173
174
175
…
222