2006. évi osztalék eho-ja

Kérdés: A 2006. évi 400 ezer forintot, vagy a 2007. évi 450 ezer forintot kell-e figyelembe venni a 2007-ben kifizetésre kerülő 2006. évi osztalék után?
Részlet a válaszából: […] ...szerint külön adózó, bevallási kötelezettség alá tartozó 25, illetőleg35 százalékos adóterhet viselő osztalék (Szja-tv. 66. §), vállalkozóiosztalékalap (Szja-tv. 49/C. §) után köteles megfizetni a 4 százalékos mértékűegészségügyi hozzájárulást,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 5.
Kapcsolódó címkék:    

GYED alatti munkavégzés

Kérdés: A bt. tevékenyen részt vevő tagja heti 36 órát meghaladó munkaviszonnyal rendelkezik. 2007. évben szülési szabadságra, majd GYED-re kíván menni. Elveszítheti-e a tag a jogosultságát az ellátásokra, valamint kötelezetté válik-e a minimálbér utáni járulékfizetésre, amennyiben a bt.-ben bevételszerző tevékenység folytatódik, és nincsen más tevékenykedő? Összevonás alá tartozó szja-köteles jövedelmet a tag nem vesz fel, munkaviszonya az ellátások alatt is fennáll.
Részlet a válaszából: […] Az Eb-tv. szabályai alapján sem a terhességi-gyermekágyisegély, sem a GYED folyósításának időtartama alatt nem folytathatókeresőtevékenység [Eb-tv. 41. § (1) bekezdésének b) pontja, 42/C. § a) pontja].Amennyiben a bt. tagja gyermekének születését követően is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 5.

Vállalkozói járulék fizetése táppénzes időszak alatt

Kérdés: Kell-e vállalkozói járulékot fizetnie a táppénzes időszakra egy betéti társaság beltagjának abban az esetben, ha máshol nincs biztosítással járó jogviszonya?
Részlet a válaszából: […] ...Ftv. 46/B. § (3) bekezdés értelmében a vállalkozóijárulék alapja megegyezik a társas vállalkozó egészségbiztosításijárulék-alapotképező jövedelmével azzal, hogy a vállalkozói járulékot "éves szinten – aTbj-tv. 28. §-ának (1) bekezdésében foglaltakra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. június 5.
Kapcsolódó címke:

Járulékhátralékkal rendelkező vállalkozó egészségügyi ellátása

Kérdés: Kell-e fizetnie az orvosi ellátásért annak a biztosítottnak, akinek bejelentése társas vállalkozóként havonta megtörténik, de nem fizeti meg a járulékokat, és nagy összegű tartozása gyűlt össze?
Részlet a válaszából: […] ...jogszabályok (konkrétan az Eb-tv. és az Eb-tv. R.) nemtartalmaznak korlátozást a járulékhátralékkal rendelkező egyéni vagy társasvállalkozókat illetően. Ennek megfelelően az egészségügyi szolgáltatásra valójogosultságnál – ellentétben a szolgálati idővel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 22.

Bérleti díj adója

Kérdés: Valóban a kifizetőnek kell év közben levonnia és a 0708-as nyomtatványon bevallania a 25 százalékos személyi jövedelemadót abban az esetben is, ha egy magánszemélytől bérelt garázs bérleti díjáról a bérbeadó számlát állít ki, és úgy nyilatkozott, hogy összevontan adózik, és ő fizeti a bérleti díj adóját? A kifizető év végén kiadott igazolása alapján tudja a magánszemély visszakérni a különbözetet?
Részlet a válaszából: […] ...esetben szóba sem jöhet.)Nincs adólevonási kötelezettsége a kifizetőnek akkor sem, ha a magánszemélyigazolja, hogy tevékenységét egyéni vállalkozóként végzi. Az Szja-tv. szerintimentesítési fordulatok között szó sincs arról, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 22.
Kapcsolódó címkék:  

Eltartott nagykorú állampolgárok egészségügyi ellátása

Kérdés: Pontosan mely eltartott magánszemélyeknek, és milyen összegben kell járulékot fizetniük annak érdekében, hogy jogosultak legyenek az egészségügyi ellátásra?
Részlet a válaszából: […] ...napokra annak harmincadrészét,t) hajléktalan.A szociális biztonsági rendszereknek a Közösségen belülmozgó munkavállalókra, önálló vállalkozókra és családtagjaikra történőalkalmazásáról szóló közösségi rendelet és a nemzetközi egyezmény hatálya...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 8.

Társadalombiztosítási ellátásra jogosultság megszerzése

Kérdés: Milyen lehetőségei vannak a társadalombiztosítási ellátás megszerzésére annak a magánszemélynek, akinek a 2007. január 7-én megszűnt munkanélküli-ellátása óta semmilyen bevételi forrása nincs, és egy betéti társaság kültagja, de semmilyen jogviszonyban nincs a társasággal?
Részlet a válaszából: […] ...első legkézenfekvőbb megoldás, hogy tagsági viszonya alapjánszemélyesen közreműködik a betéti társaságban. Ebben az esetben társasvállalkozóként válik biztosítottá. Ez viszont járulékfizetési szempontból aztjelenti, hogy a 131 000 forint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 8.
Kapcsolódó címke:

Szakképző iskolai tanuló foglalkoztatása

Kérdés: Milyen közterheket kell megfizetni egy szakképző iskolai tanuló foglalkoztatása esetén?
Részlet a válaszából: […] ...a szünidő tartama alatt létesíthető vele akármunkaviszony, akár munkavégzésre irányuló más jogviszony is, de nem kizárt atársas vállalkozóként történő foglalkoztatása sem. Az egyes foglalkoztatásiformákkal kapcsolatosan léteznek a közteher-fizetésre is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 8.
Kapcsolódó címke:

Középfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató beltag közterhei

Kérdés: Milyen járulékfizetési kötelezettség keletkezik egy eva hatálya alá tartozó betéti társaság beltagja után, ha középfokú oktatási intézmény nappali tagozatára jár?
Részlet a válaszából: […] ...társas vállalkozó (és a vállalkozás)járulékkötelezettségét egyáltalán nem befolyásolja az, hogy a társaság,amelyben a társas vállalkozó személyes közreműködésre kötelezett, az evaszerinti adózást választotta, vagy sem. Ugyanez a helyzet akkor is, ha a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 8.

Bt. és kft. nyugdíjas tagjai

Kérdés: Kell-e járulékot és eho-t fizetni egy betéti társaság nem nyugdíjas, egyéb foglalkozási jogviszonnyal nem rendelkező (pl. háztartásbeli) kültagja után, ha a társaság tevékenységében ténylegesen és személyesen nem vesz részt, jövedelmet nem kap? Véleményünk szerint az ilyen kültag a Tbj-tv. 4. § d) pont 1. alpontja szerint nem minősül társas vállalkozónak, továbbá az Eho-tv. 6. § (3) bekezdés b) pontja szerinti tagi jogviszony sem áll fenn. Kell-e tételes eho-t fizetni egy kft. nyugdíjas tagja után, aki nem vezető tisztségviselő, és a társaság tevékenységében személyesen nem vesz részt?
Részlet a válaszából: […] ...tökéletes. Az említett jogszabályi hely, a Tbj-tv. 4. § d)pontja 1. alpontja értelmében a betéti társaság tagját akkor kell társasvállalkozónak tekinteni, ha a társaság tevékenységében ténylegesen ésszemélyesen közreműködik, és azt nem munkaviszonyban és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. május 8.
1
…
174
175
176
…
222