Megbízott ügyvezető bejelentése, egyéni járulékai

Kérdés: A 1202 megbízási jogviszony, vagy a 1210 választott tisztségviselő kóddal kell bejelenteni a 'T1041 számú nyomtatványon egy kft. ügyvezetőjét, aki nem tagja a társaságnak, megbízási szerződés alapján végzi az ügyvezetői teendőket, a havi jövedelme 250 000 forint, és emellett van egy részmunkaidős munkaviszonya egy másik cégnél? Milyen kódot kell használni a '08 jelű nyomtatványon, illetve milyen egyéni járulékokat kell vonni az ügyvezetőtől ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] Érthető olvasónk tanácstalansága a kérdést illetően, mivel az idevágó egyes jogszabályok között koránt sincs azonosság. Kezdjük az új Ptk.-val, amely a 3:112. § (1) bekezdésében úgy rendelkezik, hogy a gazdasági társaság ügyvezetését a vezető tisztségviselő – a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. július 15.
Kapcsolódó címkék:  

Többes jogviszonyú, eva hatálya alá tartozó egyéni vállalkozó járulékfizetési kötelezettsége

Kérdés: Hogyan alakul annak az eva hatálya alá tartozó egyéni vállalkozónak a járulékfizetési kötelezettsége, aki egyben társas vállalkozó is?
Részlet a válaszából: […] A válasz attól függ, hogy a vállalkozó hogyan dönt: egyéni vagy társas vállalkozóként tesz-e eleget a havi minimális járulékfizetési kötelezettségének. Ez utóbbi választása esetén a tárgyév január 31-éig, illetve év közben keletkező többes jogviszonynál 15 napon...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. július 15.

Nyugdíj melletti munkavégzés

Kérdés: Jogosultsági időnek számít a nyugdíj melletti munkavégzés?
Részlet a válaszából: […] Sajnos azt kell mondanunk, hogy nem. A nyugdíj melletti munkaviszony időtartamát nem lehet figyelembe venni sem szolgálati, sem pedig jogosultsági időként. Tehát ha valaki korábban – tegyük fel – rokkantsági nyugdíjban részesült, ami – bármilyen oknál fogva – megszűnt, és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. július 15.

Külföldi jövedelem figyelembevétele a jövedelemkorlát meghatározása során

Kérdés: Figyelembe kell venni az éves kereseti korlát meghatározása során az Ausztriában egy idős házaspár ápolásáért kapott díjazást egy kedvezményes nyugdíjban részesülő 60 éves nő esetében? A munkavégzést Ausztriában a szabályoknak megfelelően bejelentették.
Részlet a válaszából: […] Elsődlegesen közelítsük meg a kérdést a konkrét jogszabályi hely "irányából".A Tny-tv. 83/B. §-a értelmében, a korhatárt be nem töltött nyugdíjas amennyiben– a Tbj-tv. 5. §-a szerinti biztosítással járó jogviszonyban áll, illetve– egyéni vagy társas...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 24.

Kft. megbízott ügyvezetőjének közterhei

Kérdés: Milyen fizetési kötelezettsége van a cégnek, illetve a kft. ügyvezetőjének, aki megbízási szerződés alapján látja el a tevékenységét, de a megbízási díja nem éri el a minimálbér 30 százalékát, és emellett egy rt. nyugdíjas vezérigazgatójaként heti 40 órás munkaviszonnyal rendelkezik? Terheli szakképzésihozzájárulás-fizetési kötelezettség ezt a kifizetést?
Részlet a válaszából: […] A kérdésből nem derül ki, hogy az említett ügyvezető egyben tulajdonos tagja-e a kft.-nek, márpedig a fennálló jogviszonyt, illetve a fizetendő közterhek mértékét alapvetően ez határozza meg.Amennyiben tagról van szó, akkor az ügyvezetői teendők nem munkaviszonyban történő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 3.
Kapcsolódó címke:

Beltag járulékai külföldi munkaviszony esetén

Kérdés: Terheli valamilyen járulékfizetési kötelezettség egy betéti társaság havi minimális járulékfizetésre kötelezett beltagját abban az esetben, ha június hónaptól Norvégiában munkaviszony keretében végez munkát?
Részlet a válaszából: […] A kérdés sajnos nem tartalmaz információt arra vonatkozóan, hogy a külföldi munkavégzésre önálló munkavállalóként vagy esetleg kiküldetés keretében kerül-e sor, így mindkét lehetőségre kitérünk.Norvégia nem tagja ugyan az uniónak, de EGT-tagállam, tehát az ottani...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 3.

Korhatár előtti ellátásban részesülő kültag osztaléka

Kérdés: Beleszámít a kereseti korlátba az osztalék annak az 1952. március 9-én született kültagnak az esetében, aki 2011. december 29-én korhatár előtti nyugdíjba ment, a társaság 2012. március 9-ig kifizette utána a járulékokat, és már nem dolgozik a bt.-ben, de a cég most osztalékot szeretne fizetni számára?
Részlet a válaszából: […] A kérdésben szereplő kültag 2011. december 29-től megállapított korhatár előtti öregségi nyugdíját a 2011. évi CLXVII. tv. 4. §-ának (1) bekezdése alapján 2012. január 1-jétől ún. korhatár előtti ellátásként kell tovább folyósítani. Ugyanezen törvény 11....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. június 3.

Többes jogviszony kisadózó vállalkozás esetén

Kérdés: Helyesen jár el az a kft., amely nem jelenti be a személyesen közreműködő tagját, tekintettel arra, hogy a tag egy betéti társaság beltagjaként 2013. január 1-jétől főállású kisadózóként fizeti a közterheket? Mindkét társaság működik, bevételei, valamint költségei is vannak, és alkalmazottat nem foglalkoztat. Érdemes lenne esetleg a kft.-ben heti 36 órás munkaviszonyban foglalkoztatni, a bt.-ben pedig nem főállású kisadózóként?
Részlet a válaszából: […] Ez az eljárás helytelen, a törvényesség visszamenőleges helyreállítására pedig sajnos csupán egyetlen lehetőség van. 2013. január 1-jétől mindenképpen be kell jelenteni a kft.-be a személyesen közreműködő tagot, mégpedig főfoglalkozású társas vállalkozóként.Ebben a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 29.

Ügyvezető külföldi kiküldetése

Kérdés: A 10 százalékos nyugdíjjárulékon kívül kell valamilyen egyéb járulékot fizetni abban az esetben, ha egy kft. ügyvezetője külföldi kiküldetésre megy?
Részlet a válaszából: […] A kérdéshez kapcsolódó információk meglehetősen elnagyoltak, emiatt konkrét válasz nem is adható rá. Általánosságban annyi mondható el, hogy a külföldi kiküldetés időtartama alatt az általános szabályok szerint kell az ügyvezető után teljesíteni a járulékok fizetését,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 29.
Kapcsolódó címkék:  

Kisadózó vállalkozó jogállásának elbírálása

Kérdés: Hogyan kell elbírálni annak a kisadózó vállalkozónak a jogállását, aki eddig nem minősült főállásúnak, és a hónap közepén megszűnik a munka­viszonya, de a hó végéig még táppénzben részesül? Fizetheti erre a hónapra a 25 000 forintos tételes adót, vagy már az 50 000 forintot kell megfizetnie?
Részlet a válaszából: […] A kérdésben vázolt problémára a Kata-tv. 2. §-ának 8. pontjában találjuk meg a választ.Az említett jogszabályi hely szerint a bejelentett kis­adózó akkor nem minősül főállásúnak, amennyiben a tárgyhó egészében megfelel az alábbi feltételeknek:– legalább heti 36...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. április 29.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
55
56
57
…
120