Nyugdíjas vállalkozók közterhei

Kérdés: Valóban nem kell-e megfizetni az 1950 forintos tételes egészségügyi hozzájárulást, valamint a 4350 forint összegű egészségügyi szolgáltatási járulékot a betéti társaság nyugdíjas tagjai, illetve a nyugdíjas egyéni vállalkozó után, amennyiben bevételszerző tevékenység és bevétel nem kapcsolható az adott személyhez, munkavégzés nem történik, és ezt a társaság jegyzőkönyvben is rögzíti, illetve a társasági szerződésben korábban rögzítette?
Részlet a válaszából: […] ...kérdést kétfelé kell választani, mivel a betéti társaságtagjaira, illetőleg az egyéni vállalkozóra vonatkozó szabályok eltérőek.Kezdjük a betéti társaság saját jogú nyugdíjas beltagjával és kültagjával. Asaját jogú nyugdíjas, azaz kiegészítő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 25.

Vállalkozóként biztosított személy egyéni járuléka

Kérdés: Viselheti-e a társas vállalkozás a vállalkozót terhelő járulékkülönbözetet abban az esetben, ha a társas vállalkozóként biztosított személy járulékalapot képező jövedelme nem éri el a minimum-járulékalapot, 2008-tól a minimálbér kétszeresét, és ezt a társas vállalkozás havonta bejelenti az állami adóhatósághoz?
Részlet a válaszából: […] ...vállalkozó esetében a társadalombiztosítási járulékalapja a társas vállalkozó személyes közreműködésére tekintettel kifizetettjárulékalapot képező jövedelem, de havi átlagban legalább a minimálbérkétszeresének megfelelő összeg. Ettől eltérően amennyiben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 25.

Előrehozott öregségi nyugdíjban részesülő munkavállaló kereseti korlátja

Kérdés: Milyen összeg lesz a kereseti korlátja annak a 2008. február 2-ától előrehozott öregségi nyugdíjban részesülő, 2008. április 1-jétől munkába álló személynek? A teljes évre vonatkozó 828 000 forintot, vagy a 8 hónapra jutó 552 000 forintot?
Részlet a válaszából: […] ...a szabályok nemcsak a munkaviszonyban álló aktív korúnyugellátásban részesülőkre vonatkoznak, hanem érvényesek az egyéni vagy társasvállalkozóként kiegészítő tevékenységet folytató személyekre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 11.

Nyugdíj összegének emelése

Kérdés: Valóban kérheti-e 2008-ban nyugdíjának 0,5 százalékos emelését az az öregségi nyugdíjas, aki 2006. október 3. óta részesül a nyugellátásban, de azóta is folyamatosan dolgozik?
Részlet a válaszából: […] ...a nyugdíjjárulék megfizetését. A 2007. január 1-je és március 31-e közötti időszakra akiegészítő tevékenységet folytató egyéni vállalkozó is vállalhattanyugdíjjárulék fizetését, 2007. április 1-jétől a vállalkozói kivét(átalányadózó esetében pedig...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 11.
Kapcsolódó címke:

Betéti társaság beltagjának jogviszonyai

Kérdés: Milyen szerződésforma a helyes annak a bt.-beltagnak az esetében, aki ügyvezetőként a munkáltatói jogok gyakorlója, tagi jogviszonyban havonta tagi jövedelmet vesz fel, amely után valamennyi járulék bevallása és megfizetése megtörténik?
Részlet a válaszából: […] ...hogyezért cserébe díjazást (tiszteletdíjat) nem kap, ezzel összefüggésben fizetésikötelezettség nem keletkezik.– Másrészt társas vállalkozóként személyesen közreműködik atársaságban (erre vonatkozóan tartalmazhat utalást a társasági szerződés, sorkerülhet...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 11.
Kapcsolódó címkék:  

Nyugdíjas beltag közterhei

Kérdés: Keletkezik-e valamilyen járulékfizetési kötelezettsége a tagnak, illetve az eva hatálya alá tartozó betéti társaságnak abban az esetben, ha a nyugdíjas beltag semmilyen tevékenységet nem végez a cégben, nem vesz fel jövedelmet, kizárólag osztalékot kap?
Részlet a válaszából: […] ...jogviszonya sem keletkezik.Az említett tag személyesen munkát nem végez a társaságban,ennek megfelelően nem minősül társas vállalkozónak (feltéve hogy erre vonatkozóana társasági szerződés sem tartalmaz előírást), így vele kapcsolatban -osztaléka...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 11.

Evás bt. beltagjának osztaléka

Kérdés: Jogosult-e táppénzre, terhességi-gyermekágyi segélyre és GYED-re egy eva hatálya alá tartozó bevételi nyilvántartást vezető bt. beltagja, aki szülése miatt nem dolgozik a társaságban, jövedelmet nem vesz fel, de tevékenységét alkalmazottja révén tovább folytatja, és osztalékban részesül?
Részlet a válaszából: […] Az Eb-tv. 41. §-a, illetve 42/C. §-a értelmében nem jár aterhességi-gyermekágyi segély, illetve GYED annak, aki bármilyen jogviszonybandíjazás – ide nem értve a szerzői jog védelme alatt álló alkotásért járódíjazást és a személyijövedelemadó-mentes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 11.

Járulékfizetési kötelezettség kezdete

Kérdés: Mikortól áll fenn a járulékfizetési kötelezettség egy 2007. december 28-án alakult kft. esetében, amely az adószámát csak 2008. január 14-én kapta meg?
Részlet a válaszából: […] ...társas vállalkozó járulékfizetési kötelezettsége abiztosítási kötelezettség tartama alatt, tehát korlátolt felelősségű társaságesetén a tényleges személyes közreműködési kötelezettség kezdete napjától -ideértve az előtársaságként történő működés idejét...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 11.
Kapcsolódó címkék:  

Kiegészítő tevékenységű tag jogviszonya

Kérdés: Valóban igaz-e az az előadáson hallott információ, amely szerint a kiegészítő tevékenységű tagok közül csak annak kell a havi 4350 forintos egészségügyi szolgáltatási járulékot megfizetni, aki személyesen közreműködik? Elég-e taggyűlési határozatban előírni, hogy a tag személyesen nem működik közre? Kieső idő esetén hogyan kell igazolni a keresőképtelenséget? Be kell-e jelenteni a 0808-as számú nyomtatványon a kiegészítő tevékenységű tagokat, ha semmilyen járulékfizetési kötelezettség nem keletkezik utánuk?
Részlet a válaszából: […] ...iroda, illetve az oktatói munkaközösség ésa gépjárművezető-képző munkaközösség tagjait, akik tagsági jogviszonyuk alapjántársas vállalkozók –, nem minősül társas vállalkozónak.A többi formáció esetében a természetes személy tag csakakkor minősül...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 11.

Egészségügyi szolgáltatási járulék többes jogviszony esetén

Kérdés: Van-e választási lehetősége a 3450 forintos egészségügyi szolgáltatási járulék megfizetésével kapcsolatban annak a 62. életévét betöltött, saját jogú nyugdíjas egyéni vállalkozónak, aki egy betéti társaság kültagjaként személyesen közreműködik a társaság tevékenységében?
Részlet a válaszából: […] ...csak egy jogviszonyban kell az egészségügyi szolgáltatási járulékotmegfizetni.Ebből adódóan az említett tagot nem csak egyénivállalkozóként terheli a havi 4350 forintos járulék, de a betéti társaságnak ismeg kell fizetnie utána.Az esetleges kivét, illetve...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. március 11.
1
…
167
168
169
…
222