Munkába járás költségeinek megtérítése

Kérdés: Milyen járulékokat és adót kell fizetni a munkaadónak, ha dolgozói részére helyi utazási bérletet (BKV-bérlet), környéki kiegészítő BKV-bérletet, Volánbusz-bérletet vagy HÉV-jegyet fizet, és bele tartoznak ezek a juttatások az Szja-tv. szerinti 400 000 Ft-os adómentes béren kívüli juttatási korlátba?
Részlet a válaszából: […] ...hogy a kétféle juttatásnak eltérőfeltételei vannak, és kombinált bérlet esetében mindkét feltételrendszernek megkell felelni az adómentességhez. Ugyanakkor a 400 000 forintos keretnek nemrésze a közigazgatási határon kívülről történő munkába járás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.

Ingatlan-bérbeadásból származó jövedelem eho-ja

Kérdés: A teljes bevétel, vagy csak az egymillió forint feletti rész után kell megfizetni a négyszázalékos mértékű eho-t az ingatlan bérbeadásából származó jövedelem után?
Részlet a válaszából: […] ...kötelezettségéről az adóhatóságiadómegállapítást kérő nyilatkozatában.Az Eho. tv. 3. § (5) bekezdése alapján ugyanakkor mentességvonatkozik az ingatlan bérbeadásából származó jövedelemre, ha a lakásbérletijogviszony tárgyát képező lakás a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. december 19.

E101 jelű nyomtatvány

Kérdés: Mire szolgál az E101-es nyomtatvány, ki és hol igényelheti? Milyen adatok kellenek a nyomtatvány kiállításához?
Részlet a válaszából: […] ...kiküldetés időtartamára, legfeljebb azonban 12hónapra állítható ki.Az E101-es nyomtatvánnyal igazolja a biztosításikötelezettség alóli mentességét az a személy is, aki egy időben párhuzamosantöbb tagállam területén végez keresőtevékenységet.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 28.
Kapcsolódó címkék:  

Román állampolgárságú megbízott közterhei

Kérdés: Hogyan kell megfizetni a társadalombiztosítási járulékokat, illetve az egyéb közterheket egy román magánszemély részére kifizetett megbízási díjból abban az esetben, ha a magánszemély nem tudja illetőségét igazolni az Art. 4. számú mellékletében foglaltak szerint?
Részlet a válaszából: […] ...a külföldi állam diplomáciai képviselőjére, a képviseletszemélyzetének külföldi állampolgárságú tagjára, a diplomáciai mentességetélvező nemzetközi szerv külföldi állampolgárságú képviselőjére (munkatársára),alkalmazottjára, valamint az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. november 14.
Kapcsolódó címkék:    

Autópálya-matrica közterhei

Kérdés: Valóban magáncélú használatnak számít-e az úthasználati díj (autópálya-matrica) bruttó értékének 50 százaléka, és ezt is terheli-e az 54 százalékos adófizetési kötelezettség?
Részlet a válaszából: […] ...juttatásnak minősül, amelyet a munkavégzéshatókörében a feladatok ellátásának feltételeként biztosított dolgok,szolgáltatások adómentességétől eltérően az Szja-tv. 69. § (1) bekezdésének ma) alpontja kifejezettenadózni rendel.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 31.
Kapcsolódó címkék:  

Adómentes üdülési csekk

Kérdés: 2006-ban a kifizető által nem munkavállalónak, illetve nem közeli hozzátartozó magánszemélynek adott üdülési csekk kinek a 400 000 forintos adómentes keretébe számít bele, illetve hogyan kezelendő ez a juttatás?
Részlet a válaszából: […] ...álló magánszemélynek adhatóadómentesen, hanem akár a társaság tagjának, illetve a munkavállaló, taghozzátartozójának is. Az adómentességszempontjából nincs különbség a tekintetben, hogy ki részesül a juttatásban. Azüdülési csekk költségként a Tao-tv. 3....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 31.
Kapcsolódó címkék:  

Pótlékmentes önellenőrzés

Kérdés: Bejelentheti-e egy magánszemély pótlékmentesen a 2005. évi ingatlanértékesítésből származó jövedelmét, vagy a pótlékmentes önellenőrzés lehetősége csak a társas vállalkozásokra vonatkozik?
Részlet a válaszából: […] ...adózó az önellenőrzés eredményeként kizárólagkötelezettségcsökkenést állapít meg, úgy nem értelmezhető az önellenőrzésipótlékmentesség és a részletfizetési kedvezmény.A Mód-tv. 240. § (1) bekezdése szerint 2006. június 9-étmegelőzően bevallott és 2006...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. október 3.
Kapcsolódó címke:

Tagi jogviszonyban álló ügyvezető önkéntes egészségbiztosítási tagdíja

Kérdés: Mi a teendő abban az esetben, ha egy kft. tagi jogviszonyban álló ügyvezetője után a társaság önkéntes egészségbiztosítási pénztárnak tagdíjat utalt át? Amennyiben jövedelemnek minősül az elutalt összeg, milyen közterheket kell leróni, illetve az elutalt összeg bruttónak minősül-e? Mikor kell levonni az esetleges egyéni járulékot a tartósan táppénzes állományban lévő ügyvezetőtől, aki erre az időre semmilyen jövedelmet nem kap a cégtől?
Részlet a válaszából: […] ...a pénztár. (Amennyiben a társaság egyidejűleg önkéntes nyugdíjpénztárba isteljesít befizetést, akkor az együttes havi járulékmentesség a minimálbér 130százalékáig, 2007. január 1-jétől 70 százalékáig terjed.)Az említett összeghatár feletti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 19.
Kapcsolódó címke:

APEH-ellenőrzés

Kérdés: Hol lehet hozzájutni ahhoz az új jogszabályhoz, amely alapján az APEH 2006-ban az ellenőrzéseit végzi?
Részlet a válaszából: […] ...bevezetésre kerülő fordított adózás szabályainak gyakorlatban valóérvényesülését.– Azokban az esetekben, amelyekben az import mentességénekfeltétele egy Közösségen belüli értékesítés, indokolt a Vám- és Pénzügyőrséggelkialakított...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. szeptember 5.
Kapcsolódó címkék:  

Részmunkaidőben dolgozó munkavállalók béren kívüli juttatásai

Kérdés: Időarányosan vonatkozik-e az adómentes juttatásokra meghatározott évi 400 000 forint összegű korlát a részmunkaidőben dolgozó munkavállalókra?
Részlet a válaszából: […] ...azt az esetet, amikor a munkavállaló részmunkaidőben,napi 8 óránál kevesebbet dolgozik. Ezért ugyanazok a szabályok, kötelezettségekés mentességek vonatkoznak a részmunka időben foglalkoztatott munkavállalókra,mint a teljes munkaidőben dolgozó társaikra, így az Szja-tv. 71...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. augusztus 15.
1
…
31
32
33
…
42