Színlelt szerződésekkel összefüggő moratórium figyelembevétele munkaügyi ellenőrzés során

Kérdés: Figyelembe veszik-e a színlelt szerződésekkel kapcsolatos moratóriumot a munkaügyi hatóságok felé is? Nem kell-e attól félni, hogy egy esetleges utólagos feltárás esetén a munkaügyi hatóság megbünteti a céget?
Részlet a válaszából: […] ...munkáltató terhére előírtfizetési kötelezettséget törli, ezzel a jogviszonnyal összefüggésben a színleltszerződéssel foglalkoztatott magánszemélyek terhére sem tehető megállapítás.Azoknál a munkáltatóknál, amelyeknél 2006. július 1-jét követően...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 18.

Bérleti díj közterhei

Kérdés: Az adószámmal rendelkező feleség havonta 150 000 forint bérleti díjat számláz a férje és a fia tulajdonában lévő kft. részére. A bérbeadás tárgya a férj és a feleség tulajdonában lévő családi ház felső emelete, ahol a kft. irodája működik, és a társasági szerződésben ez a székhelye is. 2006. január 1-jétől kit és milyen adókötelezettségek terhelnek? Kinek milyen adóbevallásokat kell beadni, és milyen gyakorisággal?
Részlet a válaszából: […] ...évtől a bérbeadás adózásában az egyedüli változás amagánszemélyt terhelő egészségügyi hozzájárulás bevezetése. A különbözőadótörvények különbözőképpen kezelik ezt az adózási helyzetet, ezért vegyüksorjában.Az Áfa-tv. 4. § (2) bekezdése a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 18.
Kapcsolódó címkék:  

Külföldi állampolgárságú tagok tételes eho-ja

Kérdés: Kötelezett-e a tételes egészségügyi hozzájárulás megfizetésére az a külföldi részvétellel működő gazdasági társaság, amelynek csak külföldi magánszemély tagjai vannak (német és ír állampolgárok), akik a társaságból tagi jövedelmet nem vettek fel. Milyen igazolásokra van szükség a járulékok alóli mentességhez?
Részlet a válaszából: […] A tételes egészségügyi hozzájárulást a kifizetőnek atermészetes személlyel fennálló jogviszonyára tekintettel – annakállampolgárságától függetlenül – kell megfizetnie [Eho-tv. 6. § (1) bekezdése].A hozzájárulás-fizetési kötelezettséget keletkeztető jogviszonyok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 18.

Gyermekkedvezmény igénybevétele nevelt gyermek esetén

Kérdés: Igénybe veheti-e a családi kedvezményt az a társas vállalkozó, aki 3 kiskorú gyermeket nevel feleségével saját háztartásukban, de az első gyermek nem közös, hanem a feleség első kapcsolatából származik? Érvényesítheti-e a kedvezményt az adóelőleg számításánál?
Részlet a válaszából: […] ...Az Szja-tv. 40. § (6) bekezdése úgy rendelkezik, hogya családi kedvezményt az a magánszemély érvényesítheti, aki a Cst. alapjáncsaládi pótlékra jogosult. A Cst. 7. § (1) a) pontja szabályozása alapjáncsaládi pótlékra jogosult a saját háztartásában...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 18.
Kapcsolódó címkék:  

Pályázaton nyert összeg közterhei

Kérdés: Egy egyesület által kiírt nyilvános pályázaton a bírálat szerinti legjobb pályamunkát jutalmazó összegnek milyen adó- és tb-vonzatai vannak? A kifizető feladata a különböző vonzatok levonása, vagy a magánszemélynek?
Részlet a válaszából: […] ...juttatásról) adó- vagyadóalap-csökkentő igazolást nem ad vagy adott ki. Ha az egyesület megfelel azemlített feltételeknek, akkor a magánszemély adómentes jövedelmet szerez, akifizetőnek adólevonási kötelezettsége nincs.A feltételeknek meg nem felelő egyesület...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 18.
Kapcsolódó címke:

Ekho hatálya alá bejelentkezett dolgozó táppénzalapja

Kérdés: Mi lesz a táppénz alapja annak a munkaviszonyban álló dolgozónak az esetében, aki 2006. január 1-jétől bejelentkezett az ekho hatálya alá, és a jövedelmét megosztva az általános szabályok szerint csak a minimálbér után adózik és fizeti meg a járulékokat?
Részlet a válaszából: […] ...egyszerűsített közteher-viselési hozzájárulásról szólóEkho-tv. azokra a magánszemélyekre terjed ki, akik a foglalkozások besorolásáravonatkozó FEOR-számokkal megjelölt foglalkozások keretében szereznek adókötelesbevételt. Ha a magánszemély a közterhek megfizetésére...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 18.
Kapcsolódó címkék:  

Nyugdíj-előtakarékosság

Kérdés: Kérem, szíveskedjenek bővebb felvilágosítást adni a 2006. január 1-jétől bevezetett új nyugdíj-előtakarékosság lehetőségéről, valamint arról, hogy melyik pénzintézet foglalkozik vele!
Részlet a válaszából: […] ...javítva a magyar középvállalatoktőkéhez jutási esélyeit és tőzsdére lépését. A nyugdíj-előtakarékossági számláta magánszemély a nyugdíjba vonulását követően használhatja fel, azonban afelhasználásig jogosult új befektetési döntéseket hozni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 4.
Kapcsolódó címke:

Nyugdíjas magánszemély árfolyamnyereségből származó jövedelme

Kérdés: Meg kell-e fizetnie a 4 százalékos eho-t annak a nyugdíjas magánszemélynek, aki tőzsdézik, és emiatt külön adózó jövedelme keletkezik?
Részlet a válaszából: […] ...összegük nem haladja meg az 50 ezer forintot, ésaz adót a kifizető levonta.A 4 százalékos eho felső határa évi 400 ezer forint, azaz amagánszemélynek csak addig kell adóéven belül a 4 százalékos eho-t megfizetni,amíg– a 4 százalék egészségügyi hozzájárulása,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 4.
Kapcsolódó címke:

Nyugdíjas ügyvezető jövedelmének járulékai

Kérdés: Helyesen számolta-e el a foglalkoztató a járulékokat az alábbi jövedelmek után? Az Szja-tv. szerinti önálló tevékenység keretében egy gazdasági társaság nyugdíjas magánszemély tagja által megbízási szerződés alapján teljesített ügyvezetői megbízatás díja havi 5000 forint. Az adóalap 10 százalékos költséghányad figyelembevételével a jövedelem 90 százaléka, amely kis összegű kifizetésnek minősül, így a Tbj-tv. 5. § 1/g pontja szerint nem esik biztosítási kötelezettség alá, 11 százalékos eho fizetendő utána? Az Szja-tv. szerinti önálló tevékenység keretében egy gazdasági társaság nyugdíjas magánszemély tagja személyes közreműködésének ellenértéke 5000 forint. A tag kiegészítő tevékenységet folytató társas vállalkozóként biztosított, fizetendő-e utána baleseti járulék, illetve a tagi jogviszony alapján tételes eho?
Részlet a válaszából: […] Az első esetben megbízási jogviszonyban álló személyről vanszó, akinek e tevékenységéből származó, járulékalapot képező (adóelőlegszámításánál figyelembe veendő) havi jövedelme nem éri el a minimálbért, tehátnem terjed ki rá a biztosítás. Ennek megfelelően a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 4.

Munkába járás költségeinek térítése

Kérdés: Mire kell figyelnie, és hogyan kell dokumentálnia a kifizetést annak a munkáltatónak, amely a vidékről bejáró dolgozói részére 2006. január 1-jétől a 9 forint/km összegű költségtérítést egységesen adómentesen, valamint az e fölötti összeget munkaviszonyból származó jövedelemként fizeti ki? A dolgozók a munkarendjük miatt a tömegközlekedést nem tudják igénybe venni.
Részlet a válaszából: […] ...történő bejáráshozbiztosított bérlet vagy utazási jegy nem keletkeztet adófizetésikötelezettséget. Az adómentesség feltétele, hogy a magánszemély a jeggyel vagybérlettel elszámoljon a munkáltató felé. Az is megfelelő megoldás, ha amunkáltató veszi meg a bérletet, vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. március 21.
1
…
122
123
124
…
149