Önkéntes nyugdíjpénztárba befizetett támogatói adomány közterhei

Kérdés: Milyen közterhei vannak a munkáltató által az önkéntes nyugdíjpénztárba támogatói szerződés alapján fizetett támogatói adománynak?
Részlet a válaszából: […] ...vagy az alapszabályban meghatározott tagsági körneknyújtható. A támogatói adomány tehát nemcsak munkavállalónak, hanem bármelymagánszemélynek, akár társaság tagjának is adható, szemben a munkáltatóihozzájárulással. Felvetődik a kérdés, hogy hordoz-e...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 30.

Elektronikus bevallás teljesítése meghatalmazott által

Kérdés: Teljesítheti-e a könyvelő az elektronikus havi bevallást? Ha igen, hogyan történik a regisztráció, hogyan hitelesíthető az adatszolgáltatás, illetve hogyan érvényesíthető a felelősség?
Részlet a válaszából: […] ...majd e tényről 8 naponbelül bejelentést kell tennie az állami adóhatóságnál. Maga a regisztrációlebonyolítása technikailag egy magánszemély személyes megjelenéséhez kötött.Tekintettel azonban arra, hogy az adózó sem a regisztrációs kötelezettség,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 16.

Alkalmi munkavállalói könyvvel foglalkoztatott dolgozó szülése

Kérdés: A szülés után jogosult lesz-e TGYÁS-ra és GYED-re, vagy igényeljen munkanélküli-segélyt az a dolgozó, aki 2004. október 1-jétől 2005. augusztus 30-áig egy kft.-ben dolgozott napi 6 órában, 2005. szeptember 1-jétől 2005. szeptember 18-áig passzív táppénzben részesült, 2005. szeptember 20., 21., 22., 23., 26., 27., 28., 29., 30. napjain alkalmi munkavállalói könyvvel volt foglalkoztatva (9 nap), 2005. október 3., 4., 5., 6., 7., 12., 14., 17., 19., 20., 24., 26. napján, valamint november 2., 3. és 9. napján szintén alkalmi munkavállalói könyvvel foglalkoztatva, és 2006-ban fog szülni.
Részlet a válaszából: […] ...szolgálatiidőre jogosult. Az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai (kivéve a balesetitáppénzt) nem illetik meg. Abban az esetben, ha a magánszemély munkanélküli-ellátásbanrészesül, jogosult lehet az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaira, mivel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 16.

Tagi kölcsön kamata után fizetendő százalékos eho

Kérdés: Kell-e százalékos eho-t fizetni a tagi kölcsön kamata után?
Részlet a válaszából: […] ...adózó jövedelemtípusok között említi akamatból származó jövedelmet. Az Szja-tv. 65. § d) pontja értelmében kamatnakminősül a magánszemély által nyújtott hitel (kölcsön) kamata, feltéve, hogy afelszámítás időszakában érvényes jegybanki alapkamatot, 1996...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 16.
Kapcsolódó címkék:  

Evaalany társas vállalkozó 4 százalékos eho-ja

Kérdés: Kötelezett-e az adott évben megszerzett árbevétele után a 4 százalékos eho fizetésére az az evaalany társas vállalkozó, aki tevékenységét heti 36 órás munkaviszony mellett végzi, és a vállalkozásból semmilyen jövedelmet nem vesz fel?
Részlet a válaszából: […] ...4 százalékos mértékű egészségügyi hozzájárulást amagánszemély által kizárólag a következő jogcímen megszerzett jövedelmek utánkell megfizetni: – a vállalkozásból kivont jövedelem, – az értékpapír-kölcsönzésből származó jövedelem, – a 25, illetőleg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 16.
Kapcsolódó címkék:    

Szakképzési hozzájárulás alapjának meghatározása

Kérdés: A betegszabadság idejére fizetett távolléti díjat bérköltségként (54) vagy személyi jellegű egyéb kifizetésként (55) kell könyvelni? Beletartozik-e a szakképzési hozzájárulás alapjába a betegszabadság díjazása?
Részlet a válaszából: […] ...– a pénzforgalmi könyvvitelbenelszámolt bérköltség,– az egyéni vállalkozó esetében a munkaviszony keretébenfoglalkoztatott magánszemély számára kifizetett bérköltség.A bérköltség fogalmát a számvitelről szóló 2000. évi C.törvény (Szt.) 79. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 2.

Adókedvezmények elszámolása

Kérdés: Hogyan kell elszámolni az adókedvezményeket, milyen korlátok vannak, mit kell ellenőrizni a benyújtott igazolásokon, illetve be kell-e kérni az eredeti számlákat annak a dolgozónak az esetében, aki 2005. évre munkáltatói adómegállapítást kért, és lakáscélú hitelről, valamint Sulinetről igazolást csatolt be?
Részlet a válaszából: […] ...tartalmaz.A lakáscélú hitel kedvezményét akkor érvényesítheti amunkáltató a pénzintézet által kiadott igazolás alapján, ha a hitelt amagánszemély lakáscélú felhasználásra 1993. december 31-ét követően kötöttszerződés alapján vette fel. További feltétel, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 2.

Ingatlan bérbeadásából származó jövedelem elszámolása

Kérdés: Alkalmazható-e a 10 százalékos költséghányad-elszámolás a jövedelem meghatározásánál, illetve terheli-e 11 százalékos eho-fizetési kötelezettség az ingatlan bérbeadásából származó jövedelmet, amelynek bevallása az Szja-tv. 74. § (7) bekezdése szerint történik?
Részlet a válaszából: […] ...magánszemély bérbeadásból származó jövedelmét az Szja-tv.74. § (1) bekezdése alapján főszabályként 25 százalék adó terheli. A bevételnekrésze a bérbeadással kapcsolatosan kapott költségtérítés is. A bevételköltségekkel nem csökkenthető. A magánszemély...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 2.
Kapcsolódó címke:

Osztalékelőleg eho-ja

Kérdés: Kell-e fizetni 4 százalék egészségügyi hozzájárulást a kifizetett osztalékelőleg után?
Részlet a válaszából: […] ...osztalékot terhelőadóval szemben adóelőlegként kell számításba venni.Az Eho-tv. 3. § (3) bekezdése c) pontja úgy rendelkezik,hogy a magánszemélyt 4 százalék egészségügyi hozzájárulás az adóévbenmegszerzett, az Szja-tv. szerint külön adózó bevallási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 2.
Kapcsolódó címkék:    

Reprezentációs költségek közterhei

Kérdés: Reprezentációs kiadásnak minősülnek-e, illetve kell-e 44 százalékos személyi jövedelemadót és 29 százalékos társadalombiztosítási járulékot fizetni az önkormányzatok, kisebbségi önkormányzatok, költségvetési szervek vonatkozásában az évfordulók, ill. emléktábla-avatások alkalmából vásárolt koszorú, virág, a térítés nélküli kulturális programokra fordított összegek, előadói díjak, illetve a programban részt vevőknek (jelenlévők, reprezentatív vendégek) felszolgált étel-ital költségei után?
Részlet a válaszából: […] ...Ha a juttatás nem tekinthető reprezentációnak, akkor azSzja-tv. 69. § (1) bekezdés b) pontja szerint, mint egyidejűleg többmagánszemélynek nyújtott szolgáltatás után éled fel az adófizetésikötelezettség. Ebben az esetben nincs adómentes rész, a kifizető...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. május 2.
Kapcsolódó címke:
1
…
121
122
123
…
149