Rokkantsági ellátásban részesülő munkavállaló

Kérdés: Az új Tbj-tv. szerint a rehabilitációs hozzájárulásban részesülő munkavállaló csak 10 százalékos nyugdíjjárulék fizetésére kötelezett. Vonatkozik ez a járulékkedvezmény a rokkantsági ellátásban részesülő dolgozóra is?
Részlet a válaszából: […] A megváltozott munkaképességű munkavállalók vonatkozásában csak a munkaadó jogosult szociálishozzá-járulásiadó-kedvezményre a Szocho-tv. 13. szakaszában foglaltak szerint, ám az e körbe tartozó munkavállalók biztosítási jogviszonyból származó járulékalapot képező...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. november 10.

Kilépő munkavállaló járulékminimuma

Kérdés: Hogyan kell alkalmazni a munkaviszonyban állóknál a havi 48 300 forintos minimumjárulék alsó határt abban az esetben, amikor a munkavállaló részére a felmentési időre előre kifizetik a munkabérét? Például ha a munkaviszony 2020. december 31-én szűnik meg, de a munkáltató 2020. október 5-én kifizette a november és december havi felmentési időre járó juttatást.
Részlet a válaszából: […] Az Mt. 70. §-a értelmében a munkáltató, amennyiben a munkavállaló munkaviszonyát felmondással szünteti meg, köteles a munkavállalót a felmondási idő felére a munkavégzés alól felmenteni. A felmentési idő számításánál a töredéknapot a munkavállaló javára egész...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. november 10.
Kapcsolódó címkék:  

Bíróság által megítélt kártérítés

Kérdés: Hogyan alakul a társadalombiztosításijárulék-, a személyijövedelemadó- és a szociálishozzájárulásiadó-fizetési kötelezettség abban az esetben, ha jogellenes munkaviszony-megszüntetés miatt egy volt munkavállaló részére kompenzációskár-átalányt és késedelmi kamatot kell fizetnie a munkáltatónak?
Részlet a válaszából: […] A bíróság által megítélt kártérítésre vonatkozóan már kialakult egy egységes álláspont, amelyet az Szja-tv., valamint a Tbj-tv. és a Szocho-tv. is alátámaszt. A Kúria Közigazgatási-Munkaügyi Kollégiumának (KMK) 3/2014. (III. 31.) véleménye segít a kérdés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. november 10.

Ekhós munkavállaló minimumjáruléka

Kérdés: Meg kell fizetnie a minimálbér harminc százaléka utáni járulékokat annak a munkaviszonyban álló munkavállalónak, aki az ekho szerinti adózásról nyilatkozott, és egy másik foglalkoztatónál állandó megbízási jogviszonyában biztosítottként a minimálbért jelentősen meghaladó jövedelem után megfizeti a társadalombiztosítási járulékot, illetve a foglalkoztatója is meg-fizeti a szociális hozzájárulási adót?
Részlet a válaszából: […] 2020 szeptemberétől a munkaviszonyban álló biztosítottak esetében a járulékot havonta legalább a minimálbér 30 százaléka (járulékfizetési alsó határ), azaz 48 300 forint után akkor is meg kell fizetni, ha a foglalkoztatott tényleges járulékalapot képező jövedelme ennél...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. október 27.

Biztosítási jogviszony utólagos elbírálása

Kérdés: Hogyan kell megállapítani a magánszemély és a kifizető kötelezettségeit abban az esetben, ha egy egyesület a választott tisztségviselője éves tiszteletdíját október hónapban fizeti ki a 2019. szeptember 1-jétől 2020. augusztus 31-ig terjedő időtartamra? Az érintett tisztségviselő 2020. augusztus 5-től igénybe veszi a nők 40 éves jogosultsági ideje alapján járó nyugellátást is.
Részlet a válaszából: […] A probléma megoldásának jogszabályi hátterét a Tbj-tv. 100. §-ának (1) bekezdésében találjuk, miszerint amennyiben a biztosítási jogviszony elbírálására utólag, 2020. június 30-át követően kerül sor, és annak kezdőnapja 2020. július 1-jét megelőző nap, a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. október 27.

Minimumjárulék-fizetés munkaidő változása esetén

Kérdés: Eleget kell tenni a minimumjárulék-fizetési kötelezettségnek az október 19-től október 31-ig terjedő időszakra abban az esetben, ha egy eddig heti 20 órás munkaviszonyban foglalkoztatott munkavállaló munkaideje október 15-től heti 5 órára csökken, és a munkabére havi 25 ezer forint lesz?
Részlet a válaszából: […] A kérdés egyike azon problémáknak, amire részletszabályok híján nem adható egyértelmű válasz. A 08-as bevallás mindenesetre "elvárja" a minimálisjárulék-fizetést a vázolt esetben, míg a jogszabályból ez nem következik.A Tbj-tv. 27. §-a mindössze annyit rögzít, hogy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. október 27.
Kapcsolódó címkék:  

A mezőgazdasági őstermelő biztosítási jogviszonya

Kérdés: Mire kell figyelnie egy mezőgazdasági őstermelőnek, ha szeretné elkerülni a folyamatos hibaüzeneteket a járulékbevallások beküldése során?
Részlet a válaszából: […] A mezőgazdasági őstermelők nagyon gyakran elkövetik azt a hibát, hogy nem ugyanazt a biztosítási időt közlik az 58-as adó- és járulékbevallásban, valamint a T1041-es bejelentőlapon. Az eltérések egyik fő oka a mezőgazdasági őstermelői igazolványok érvényesítéséből...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. október 27.

Minimumjárulék-alap és a családi kedvezmény

Kérdés: Minimumjárulék-alap alkalmazása esetén alkalmazható a családi járulékkedvezmény a munkáltató által megfizetett különbözetre?
Részlet a válaszából: […] 2020. július 1. napjától a társas vállalkozások tagjai esetében már alkalmazott gyakorlat a foglalkoztatottak újabb körére terjed ki. Az egyéni és társas vállalkozók tekintetében a jogviszonnyal szinte egyidős a minimumjárulék-fizetési kötelezettség, amely most már a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. október 27.

Ellátások határozott idejű munkaszerződés megszűnése után

Kérdés: Jogosult lesz CSED-re és GYED-re a munkavállaló, aki második gyermekét 2020. október 12-re várja, és határozott idejű munkaszerződés alapján dolgozott a munkáltatójánál 2018. október 29-től 2019. augusztus 31-ig, és 2019. november 18-tól 2020. szeptember 18-ig? A dolgozó előtte 4 évig dolgozott korábbi munkáltatójánál. Az első gyermek 2019. október 25-én töltötte be a második életévét.
Részlet a válaszából: […] Nézzük meg a jogosultsági feltételeket. Csecsemőgondozási díjra az a nő jogosult, aki a gyermeke születését megelőző két éven belül 365 napon át biztosított volt, és gyermeke a biztosítás tartama alatt, vagy az annak megszűnését követő negyvenkét napon belül születik.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. október 27.

Örökbefogadóidíj-jogosultság

Kérdés: Jogosult lesz örökbefogadói díjra a 2020. április 1-jétől 2020. december 31-ig tartó határozott idejű munkaszerződéssel foglalkoztatott munkavállaló 2020. szeptember 1-jétől a 2017. március 20-án született gyermek után, akit 2019. december 1-jén helyeztek ki a háztartásába, és örökbefogadási szándékkal szeptember 1-jétől nevelésbe vette? A dolgozó előző munkaviszonya három évig tartott, és 2020. február 21-én szűnt meg. A munkaviszony megszűnése után hová kell adatot szolgáltatnia a kifizetőhelynek az ellátás folyamatosságának biztosítása érdekében?
Részlet a válaszából: […] Az örökbefogadói díj jogosultsági feltételei között van, hogy az örökbe fogadó szülő az ellátásra való jogosultság megnyílásakor biztosítási jogviszonnyal rendelkezzen. Nézzük a többi jogosultsági feltételt. Az örökbe fogadni kívánt gyermek a 2. életévét...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. október 27.
Kapcsolódó címke:
1
…
40
41
42
…
141