Munkabérletiltás keresőképtelenség és munkabérelőleg esetén

Kérdés: Hogyan érvényesül a munkabérletiltás a munkavállaló 2021. január 4. napjától január 29-ig terjedő keresőképtelen állománya időtartamában, ha a keresőképtelenségét utólagosan, a követő hónapban igazolja, ezért a munkáltató 2021. február hónapban számolja el a betegszabadság idejére járó juttatást, és 2021. március hónaptól a korábban folyósított munkabérelőleg levonásba helyezését is megkezdi? Az öregségi nyugdíjminimum ötszörös összegét a munkáltató kötelező érvénnyel kényszerül kifizetni a munkavállalónak, vagy a jelen ügyben ennél alacsonyabb kifizetett munkabér is jogszerűnek minősül?
Részlet a válaszából: […] ...alól a havonta kifizetett munkabérnek az a része, amely megfelel az öregségi nyugdíj [27. § a) pont] legalacsonyabb összegének. Ez a mentesség nem áll fenn a gyermektartásdíj és a szüléssel járó költség (a továbbiakban: gyermektartásdíj) végrehajtása esetén....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. május 11.
Kapcsolódó címkék:    

Letiltás ösztöndíjból

Kérdés: Mely esetben érvényesíthető az ösztöndíjban részesülő személy ösztöndíjára kiadott munkabérletiltás, illetve mentesíthető-e a letiltás hatálya alól a juttatott ösztöndíj, és ha igen, milyen feltételekkel?
Részlet a válaszából: […] ...h) pontjában foglaltakkal, nem képezhetik a munkabérletiltás alapját. Óvatosságból indokolt megjegyezni, hogy a fentiekben hivatkozott mentesség azonban kizárólag a munkabérletiltás esetében áll fenn. A letiltás alóli mentesség nem jelenti azt, hogy a pénzösszeg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. április 27.
Kapcsolódó címkék:  

Külföldi munkavállaló magyarországi munkavégzése

Kérdés: Hogyan alakul a magyar jogszabályok szerint be nem jegyzett külföldi munkáltató által magyarországi munkavégzésre kiküldött izraeli állampolgárságú és külföldinek minősülő munkavállaló biztosítási jogviszonya abban az esetben, ha a munkavállaló 2016-2017. évben már dolgozott kiküldöttként Magyarországon, majd 3 évig egy magyarországi cég alkalmazásában állt? A jelenlegi kiküldetés 2021. április 1-jétől 2022. december 31-ig tart. Alkalmazható ebben az esetben a kiküldöttekre vonatkozó kedvezményszabály a biztosítási jogviszony megállapításakor?
Részlet a válaszából: […] ...azonban folyamatosan Magyarországon, azaz belföldön végzett munkát, ezért a Tbj-tv. 17. §-a (2) bekezdésének a) pontja szerinti mentességi szabály nem alkalmazható.A kiküldött foglalkoztatott Magyarországon lesz biztosított, utána meg kell fizetni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. április 13.

Duális képzésben részt vevő hallgatók juttatásai

Kérdés: Milyen módon adható helyi, illetve távolsági bérlet a duális képzésben részt vevő hallgatók részére? Milyen adó és járulék terheli a munkaadót és a hallgatót ezen juttatás alapján? Milyen feltételekkel fizethető szabadságmegváltás a hallgatónak?
Részlet a válaszából: […] ...munkaszerződés alapján kap a tanuló közlekedési bérletet, a minimálbér összegéig nem keletkezik adófizetési kötelezettség.Ha az adómentességet meghaladó mértékű juttatásban részesül a magánszemély, akkor az Szja-tv. 70. §-ának (3) bekezdése is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. február 23.
Kapcsolódó címkék:    

Kiegészítő tevékenységű vállalkozó nyugdíjjáruléka

Kérdés: Hogyan kell megfizetnie a nyugdíjjárulékot egy kiegészítő tevékenységű egyéni vállalkozónak, aki 2020. december hónapban számolta el az éves kivétet? Amennyiben nem kell nyugdíjjárulékot fizetni, akkor az érintett nem lesz jogosult a nyugdíjemelésre sem?
Részlet a válaszából: […] ...22/A. szakasza szerinti nyugdíjnövelés 2020. július 1-jétől történő megszüntetése – figyelembe véve a "cserébe" kapott járulékmentességet – alapvetően nem hátrányos változás a nyugdíjas munkavállalókra, illetve vállalkozókra nézve, hiszen emelésként az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. február 9.

Közhasznú alapítvány által szervezett rendezvény

Kérdés: Veszélyezteti egy vállalat által a saját nyugdíjas dolgozói természetbeni és pénzbeli segélyezésére létrehozott alapítvány közhasznú státuszát, ha az alapító okiratba bekerül egy olyan kiegészítés, amelynek értelmében az alapítvány közhasznú tevékenységének minősül a továbbiakban a nyugdíjas-találkozó szervezése és menedzselése is? Ez konkrétan azt jelenti, hogy az alapítvány a nyugdíjasokat évente egyszeri alkalommal vendégül látja, amelynek keretében a rendezvényt megszervezi, a tárgyi és személyi feltételeket biztosítja, a költségeket viseli, beleértve az esetleges előadók költségeinek és tiszteletdíjának fizetését. Van valamilyen adóvonzata, és ha igen, mennyi a nyugdíjas-találkozó évenkénti megrendezésének?
Részlet a válaszából: […] ...alapján történik.Az alapítványok, ezen belül a közcélú alapítványok magánszemélyek részére teljesített kifizetéseivel kapcsolatos mentességi szabályok az Szja-tv. 1. számú melléklete 3. pontjában került szabályozásra.Adómentes a közhasznú alapítvány által...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. február 9.

CSED-ben részesülő munkavállaló minimumjáruléka

Kérdés: Meg kell fizetni a minimumjárulékot a CSED-ben részesülő munkavállalók után? Az információk ellentmondásosak ezzel a kérdéssel kapcsolatban, ezért válaszukban kérjük a pontos jogszabályi helyek megjelölését is.
Részlet a válaszából: […] ...a munkaviszonyban álló dolgozók utáni minimumjárulék-fizetési szabályok elkészítése során a CSED tartamát nem nevesítette mint mentességi okot. Ezt sok foglalkoztató, illetve bérprogram úgy értelmezte, hogy a szülési szabadságon lévő, CSED-ben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. január 19.

Kivaalap megállapítása

Kérdés: Érvényesíthető valamilyen formában a kivaalap megállapítása során a SZÉP-kártyára történő utalás szociálishozzájárulásiadó-mentessége?
Részlet a válaszából: […] A kérdés vélhetően a 2020. évi LVIII. tv. 40. §-ának (3) bekezdésére utal, miszerint a Szocho-tv. 1. §-a (4) bekezdésének a) pontjától eltérően 2020. április 22-től a 2020. december 31-ig (illetve a 2020. évi CIV. törvény 26. §-ának idevágó módosítása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. december 15.

Munkába járás saját gépjárművel

Kérdés: Vonatkozik valamilyen összeghatár a saját gépjárművel történő munkába járás költségtérítésére?
Részlet a válaszából: […] ...kilométerenként a 15 forintot. Hazautazás esetén a számítás alapja a munkahely és a lakóhely közötti távolság. Az adómentesség értékét meghaladóan kifizetett költségtérítés munkaviszonyból származó jövedelemként visel adót.E szabályok konklúziója...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. december 15.

Beltag javára kötött biztosítás

Kérdés: Milyen adó- és járulékfizetési kötelezettségek merültek fel 2019. január 1. után egy kisvállalatiadó-alany betéti társaságnál abban az esetben, ha az ügyvezetői teendőket megbízási jogviszonyban, azaz kiegészítő tevékenységű társas vállalkozóként ellátó nyugdíjas beltag kedvezményezettre több mint 10 éve kötöttek egy "Aranyszárny Clavis" rendszeres díjas, befektetési egységekhez kötött, élethosszig tartó életbiztosítást, amelynek díjait a társaság fizeti?
Részlet a válaszából: […] ...adó alapjába a kiegészítő tevékenységet végző társas vállalkozónak e jogállására tekintettel kifizetett összeg, mivel a járulékmentessége miatt nem tud járulékköteles jövedelmet szerezni [Kiva-tv. 20. § (2) bekezdés].(Kéziratzárás: 2020. 11....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. november 24.
1
…
10
11
12
…
42