Tartásdíj

Kérdés: Milyen kötelezettségei vannak a foglalkoztatónak a tartásdíjjal kapcsolatban?
Részlet a válaszából: […] ...a havonta kifizetett munkabérnek az öregségi nyugdíj legalacsonyabb összegének (2021. évben 28 500 forint) megfelelő összeg. Az említett mentesség azonban gyermektartásdíj, illetve szüléssel járó költségek végrehajtási eljárása során nem érvényesül, viszont...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. október 5.
Kapcsolódó címke:

Levonás a munkavállaló munkabéréből

Kérdés: Milyen jogcímen vonhat le a munkáltató egyoldalúan a munkavállaló munkabéréből?
Részlet a válaszából: […] ...Az öregségi nyugdíj mindenkori legalacsonyabb összege (28 500 forint) főszabály szerint mentes a végrehajtás alól azzal, hogy ez a mentesség nem áll fenn a gyermektartásdíjjal, illetve a szüléssel járó költségek végrehajtása esetén.A munkáltató nemcsak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. szeptember 21.

Külföldön biztosított mezőgazdasági őstermelő

Kérdés: Keletkezhet szociálishozzájárulásiadó--fizetési kötelezettsége egy EGT-tagállamban (Németországban) élő és ott biztosított személynek a mezőgazdasági őstermelésből származó jövedelme után? A kérdezett természetes személy rendelkezik az illetékes külföldi hatóság által kiállított, biztosítást tanúsító igazolással.
Részlet a válaszából: […] ...vagy az Európai Unió intézményei által biztosított személy jövedelme után nem kell adót fizetni.Az adófizetési kötelezettség alóli mentességet a természetes személy az illetékes külföldi hatóság által kiállított, a másik tagállamban vagy az Európai...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. augusztus 10.
Kapcsolódó címkék:  

Cafeteriaelemek szociális-hozzájárulásiadó-mentessége

Kérdés: Hol található meg a Szocho-tv.-ben az a szabályozás, amely szerint nem kell megfizetni a szociális hozzájárulási adót a cafeteria után?
Részlet a válaszából: […] ...mentesség nem minden cafeteriaelemre vonatkozik, de néhány juttatás után 2021. december 31-ig valóban nem kell megfizetni a szociális hozzájárulási adót.A tételek szociálishozzájárulásiadó-mentességére vonatkozó szabályokat a 318/2021. Korm. rendeletben találjuk...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. július 20.

Külföldi munkaviszonyban álló vállalkozó osztaléka

Kérdés: Kell szociális hozzájárulási adót fizetnie annak az egyéni vállalkozónak az osztaléka után, aki Ausztriában munkaviszonyban áll?
Részlet a válaszából: […] ...által biztosított személy jövedelme után nem kell szociális hozzájárulási adót fizetni. Az adófizetési kötelezettség alóli mentességet a természetes személy az illetékes külföldi hatóság által kiállított, a másik tagállamban vagy az Európai...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. július 20.

A munkavállaló és családtagja részére nyújtott Covid- és poszt-Covid-szűrővizsgálat

Kérdés: Alkalmazható az adómentesség abban az esetben, ha a munkáltató a munkavállalók, valamint – bizonyos esetekben – a munkavállalók családtagjai által elvégeztetett koronavírusteszt összegét megtéríti? A foglalkoztató egészségügyi szolgáltatón keresztül a víruson igazoltan átesett munkatársak részére poszt-Covid diagnosztikai szolgáltatást is biztosít.
Részlet a válaszából: […] ...Szja-tv. 1. számú mellékletének 8.9. pontja adómentességet biztosít a kifizető számára védőoltás és járványügyi szűrővizsgálat juttatása után. Az adómentesség nemcsak a munkavállaló, hanem annak családtagja részére biztosított védőoltás esetén is alkalmazható...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. június 29.
Kapcsolódó címkék:  

Mentesített vállalkozás

Kérdés: A 485/2020. Korm. rendelet alapján járó mentesítést hogyan kell alkalmazni azoknak a munkavállalóknak a vonatkozásában, akik a rendelet és annak változásai hatálybalépését követő hónapokban léptek be egy éttermi vendéglátás főtevékenységet folytató munkáltatóhoz? Lehetséges, hogy a decemberben és februárban belépett új munkavállalók után meg kellett fizetni a szociális hozzájárulási adót, majd márciustól utánuk is jár a mentesség, az áprilisban belépő új munkavállalóra pedig nem érvényesíthető? Tanulószerződéssel foglalkoztatott diákok esetében a szociálishozzájárulásiadó-fizetési kötelezettség végig fennáll? A kiva hatálya alá tartozó cég mely hónapokban mentesül a kisvállalati adó alól a társas vállalkozó vonatkozásában, valamint a rendelet és annak változásai hatálybalépését követően belépett munkavállalók esetében?
Részlet a válaszából: […] A válaszok érdekében a kérdésben is említésre kerülő 485/2020. Korm. rendelet előírásaiból kell kiindulnunk.A jogszabály 2020. november 11-én lépett hatályba. Ez azért fontos dátum, mert a 6. § (1) bekezdése rögzíti, hogy az 1. alcímben foglalt kedvezmények...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. június 29.

Partnertalálkozó

Kérdés: Milyen címen kell figyelembe venni egy kft. által a viszonteladói részére szervezett partnertalálkozón biztosított étel- és italfogyasztást, illetve a felmerült egyéb kiadásokat (bérleti díj, fellépő előadók díjazása)? A programok során a legjobb partnerek és képviselők ajándékként serlegeket, illetve okleveleket is kapnak. Reprezentációnak, üzleti ajándéknak, esetleg egyes meghatározott juttatásnak vagy csekély értékű ajándéknak számítanak ezek a juttatások? Dokumentálni kell a résztvevőket valamilyen módon? Milyen közterheket kell megfizetni a fentiekhez kapcsolódóan?
Részlet a válaszából: […] ...pont].Az Szja-tv. 70. §-ának (5) bekezdése alapján az egyesület, köztestület, egyházi jogi személy, alapítvány, közalapítvány adómentességet élvez az adóévben a reprezentáció és a minimálbér 25 százalékának megfelelő egyedi értéket meg nem haladó...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. június 8.

Veszélyhelyzet miatti kedvezmény

Kérdés: Élhet a vészhelyzet miatti társas vállalkozókat érintő járulékkedvezménnyel egy 2020. július hónapban alakult betéti társaság a tagjai után abban az esetben, ha egyébként a tevékenységi köre megfelel a feltételeknek?
Részlet a válaszából: […] ...alapján – ha a társaság egyébként a további feltételeknek megfelel – annak ellenére is élhet a szociális-hozzájárulásiadó-mentességgel, hogy csak júliusban alakult.(Kéziratzárás: 2021. 05....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. május 11.

Négy vagy több gyermeket nevelő anya

Kérdés: Jogosult marad az adómentességre az az anya, akinek van 5 gyermeke, és ebből kettő június hónapban fogja betölteni a 12. életévét? Mi a helyzet akkor, ha a 12 évesnél idősebb gyermekek elhelyezése megváltozik, mert a szülők válófélben vannak?
Részlet a válaszából: […] A négy vagy több gyermeket nevelő anyák adóalap-csökkentő kedvezményét az a nő veheti igénybe, aki vér szerinti vagy örökbe fogadó szülőként az általa nevelt gyermekre tekintettel családi pótlékra jogosult, vagy családi pótlékra már nem jogosult, de a jogosultsága...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. május 11.
1
…
9
10
11
…
42