Kültag önálló munkavégzése

Kérdés: Végezhet munkát a cég részére egy betéti társaság kültagja, ha számlát állít ki, és máshol nincs munkaviszonya, valamint a társaság sem fizet utána járulékokat? A kültag magánszemélyként megfizeti az egészségügyi szolgáltatási járulékot.
Részlet a válaszából: […] ...egyéb jog­viszonyról van szó.Ez azt jelenti, hogy az említett tag – noha vállalkozási jogviszony keretében végzett munkát, amelyről számlát bocsátott ki – biztosítási kötelezettségét a társaságnak kell elbírálnia a vállalkozási díj összegéből kiindulva...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. június 25.
Kapcsolódó címke:

Mérlegképes kreditpontok érvényesítése

Kérdés: A Társadalombiztosítási Levelek című kiadvány előfizetési számlájával érvényesíthető-e – a mérlegképes könyvelők kötelező továbbképzésében – a szakmai kiadvány megvásárlásával megszerezhető 2 kreditpont?
Részlet a válaszából: […] ...2 kreditpontra minősítette, így az alábbi feltételek teljesülése esetén a Társadalombiztosítási Levelek című kiadvány előfizetési számlájával az arra jogosultaknak érvényesíthető a 2 kreditpont a mérlegképes könyvelők kötelező továbbképzésében.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. május 14.

Jogosultság egészségügyi szolgáltatásra

Kérdés: Fizetheti továbbra is a megszokott módon a járulékokat az a magánszemély, aki megszüntette az egyéni vállalkozását, levélben értesítést kapott, hogy nem kötelezett járulék­fizetésre, de szeretne gondoskodni az egészségügyi ellátásáról, mert jelenleg semmilyen biztosítási kötelezettség alá eső jogviszonnyal nem rendelkezik? Felhasználhatja a megmaradt csekkjeit a járulékok befizetésére, esetleg van valamilyen más módja az egészségügyi szolgáltatásra való jogosultság megszerzésének?
Részlet a válaszából: […] ...szolgáltatási járulék befizetését a 10032000-06056229 számú APEH Egészségbiztosítási Alapot megillető bevételek beszedési számlára, 124 adónemkóddal kell teljesíteni. A csekken – egyebek mellett – a magánszemély adóazonosító jelét kell feltüntetni....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.

Külföldi kiküldetés napidíja

Kérdés: Hogyan kellett adózni 2012-ben a külföldi kiküldetés napidíja után?
Részlet a válaszából: […] ...hogy a kormányrendeletben foglaltak alapján kizárólag a gépjármű külföldön történő üzemeltetéséhez közvetlenül kapcsolódó és számlával, más bizonylattal igazolt költségek elszámolására jogosult, és ezt az elszámolási módszert alkalmazza. Minden más esetben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.

Önkéntes segítő

Kérdés: Az egészségügyi intézmények gyakorlatához hasonlóan alkalmazható-e önkéntes segítőként ügyelet ellátására egy orvos annak érdekében, hogy a foglalkoztatónál legyen olyan személy, aki az adott tevékenység végzésére szakmailag jogosult? A foglalkoztatott ezért a munkáért díjazásban nem részesülne. Minderre azért lenne szükség, mert a cégnek nincs orvosi végzettségű alkalmazottja, de orvosi tevékenységet végez, és erről állít ki számlát.
Részlet a válaszából: […] Az önkéntes segítőre vonatkozó kérdéssel kapcsolatosan ki kell emelnünk, hogy konkrét megválaszolásához nem elegendőek a megadott információk, ezért itt csak felidézni tudjuk azokat a szabályokat, amelyeket a helyes gyakorlat kialakítása érdekében figyelembe kell venni....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. február 5.

Külföldi kiküldetés napidíja

Kérdés: Köteles a munkaadó napidíjat fizetni a munkavállalója részére az Olaszországba történő kiküldetés esetén? Mennyi a minimumnapidíj a külföldi kiküldetés idejére?
Részlet a válaszából: […] ...esetén több módon is teljesítheti, nem feltétlenül napidíj fizetésével. A munkavállaló szükséges és indokolt költségeinek számlával vagy egyéb bizonylattal történő igazolása után a költségek megtérítésével vagy a költségek közvetlen fedezésével...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2013. január 15.
Kapcsolódó címkék:    

"7"-es adószámmal rendelkező magánszemély járulékai

Kérdés: Helyesen jár el az a nyelvoktatási tevékenységet végző, "7"-es adószámmal rendelkező magánszemély, aki magánszemély ügyfelei számára számlát bocsát ki az oktatásról, és a számlázott összeg 90 százalékának megfelelő adóalap után megfizeti a 8,5 százalékos egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulékot, a 10 százalékos nyugdíjjárulékot, a 27 százalékos szociális hozzájárulási adót és a 16 százalékos mértékű személyi jövedelemadót? Az érintett magánszemély máshol nem rendelkezik biztosítási kötelezettséggel járó jogviszonnyal, egyetlen bevételi forrása a nyelvoktatásból származik, amely eléri a minimálbér 30 százalékát, és nem tételesen számol el a költségeivel.
Részlet a válaszából: […] A vonatkozó jogszabályi környezet sajátos helyzetet teremt az adószámos magánszemély után teljesítendő járulék- és szociálishozzájárulásiadó-fizetési kötelezettség terén.A hatályban lévő rendelkezések szerint a nem egyéni vállalkozóként, hanem ún. adószámos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. december 18.

Kisadózó vállalkozások tételes adója

Kérdés: Milyen feltételekkel lehet egy vállalkozás kisadózó, és milyen összegű közterhet kell megfizetni ezen adózási forma alapján? Valóban igaz, hogy ezzel az adóval minden más közterhet ki lehet váltani?
Részlet a válaszából: […] ...a kisadózó vállalkozások tételes adójának fizetendő összegét, az általános szabályok szerinti esedékességét és a bevételi számla számát;f) rövid ismertetőt a kisadózó vállalkozások tételes adójával kapcsolatos adókötelezettségről.A...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. november 27.

Nyugdíj külföldre utalása

Kérdés: Kérheti a nyugdíj külföldre utalását az a személy, aki itt már jogosult az ellátásra, és jelenleg Kanadában dolgozik?
Részlet a válaszából: […] ...szerv (még) nem tudja közvetlenül más államba utalni.Ahhoz, hogy az öregségi nyugdíját Kanadában megkaphassa, Magyarországon bankszámlát kell nyitnia, és a számlavezető banktól kell kérnie a nyugdíj külföldre...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. november 6.

Adószámos magánszemély

Kérdés: Elegendő a "7"-es adószám igénylése a 12T101 számú nyomtatványon 900301 TEÁOR-számra abban az esetben, ha egy heti 36 órát elérő munkaviszonnyal rendelkező személy számlával a saját festményeit szeretné értékesíteni? Értékesítés esetén terheli ebben az esetben valamilyen bevallási és közteher-fizetési kötelezettség a számla kiállítóját, illetve a kifizetőt?
Részlet a válaszából: […] ...a 27 százalékos egészségügyi hozzájárulást.Amennyiben a jövedelem nem a kifizetőtől származik, akkor viszont ez a kötelezettség a számla kiállítóját, tehát a festőt terheli.Tekintettel fennálló munkaviszonyára, magánszemélyként egészségügyi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2012. október 24.
1
…
31
32
33
…
66