Találati lista:
601. cikk / 1026 Amerikai állampolgárságú ügyvezető jogviszonya
Kérdés: Keletkezik biztosítási jogviszonya, illetve járulékfizetési kötelezettsége egy újonnan alakult kft. amerikai állampolgárságú ügyvezetőjének, aki az alapító okirat értelmében díjazás nélkül végzi a tevékenységét? Az ügyvezető az USA-ban él, és Magyarországon sem tartózkodási engedéllyel, sem tajjal, sem adóazonosító jellel nem rendelkezik. A kft. alapítója egy amerikai cég, és jelenleg folyamatban van két magyar állampolgárságú ügyvezető bejegyzése is.
602. cikk / 1026 Dél-afrikai állampolgárságú tag közterhei
Kérdés: Milyen járulékot kell fizetni egy kéttagú magyar kft. dél-afrikai állampolgárságú ügyvezető tagja után, aki Dél-Afrikában él, és ott van a munkahelye is, Magyarországon sem tartózkodási hellyel, sem taj-kártyával nem rendelkezik?
603. cikk / 1026 Magyar kft. külföldön élő magyar tagjának közterhei
Kérdés: Milyen jogviszonyban kell bejelenteni a T1041 jelű nyomtatványon egy informatikai fejlesztéssel foglalkozó magyarországi kft. tulajdonos ügyvezetőjét, aki családjával Finnországban él, és online módon szeretne részt venni a cég tevékenységében, amelyért jövedelemben is részesülne? Finnországban a házastársa révén eltartottként rendelkezik teljes körű biztosítással, ezt bejelentette az OEP-nél, a taj-száma érvénytelen. Milyen közterhek terhelik a jövedelmét?
604. cikk / 1026 Több munkáltató által létesített munkaviszony
Kérdés: Hogyan kell elszámolni a két társaság között a közterheket több munkáltató által létesített munkaviszony esetén az alábbi esetben? Az "A" társaság alkalmazásában álló munkavállalók a "B" társaság gazdasági tevékenységi körébe tartozó munkát végeznek, de munkabérüket az alkalmazójuktól kapják. A "B" társaságnak saját munkavállalói is vannak. A két társaság tulajdonosi köre csaknem azonos.
605. cikk / 1026 Munkaviszony visszamenőleges megszüntetése
Kérdés: Hogyan szüntethető meg jogszerűen a munkavállaló munkaviszonya, illetve hogyan kell elszámolni a szabadságot az alábbi esetben? Egy 2009. június hóban megvásárolt betéti társaságnak 2007. november 1-jétől volt egy főfoglalkozású alkalmazottja, az eladó felesége, aki 2008. május 24-én szült, és a társaság értékesítésének időpontjában GYED-ben részesült, majd 2011. május 24-ig GYES-t kapott. A cég új tulajdonosainak erről nem volt tudomása, a vásárlás során "0"-s igazolást kértek, amit meg is kaptak. A betéti társaság 2008. november és 2009. június között nem küldte be a 08-as jelű bevallásokat. Az érintett munkavállaló a GYES lejártát követően bejelentkezett egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére, nyilvántartásba vétele megtörtént, azóta is fizeti a közterhet, és most kérte munkaviszonya visszamenőleges megszüntetését 2011. május 24-i dátummal.
606. cikk / 1026 Végkielégítés csoportos létszámleépítés esetén
Kérdés: Jogosultak lesznek végkielégítésre azok a munkavállalók, akik nem fogadják el a csoportos létszámleépítést tervező munkáltató által felajánlott 20 százalékos bércsökkentést, és ezért sor kerül az elbocsátásukra?
607. cikk / 1026 Munkavállalók személyes adatainak kezelése
Kérdés: Jogosult a munkavállalók személyes adatainak kezelésére a foglalkoztató által megbízott könyvelőiroda?
608. cikk / 1026 Kisadózó egyéni vállalkozó szolgálati ideje
Kérdés: Teljes szolgálati időt fog szerezni az az egyéni vállalkozó, aki 2013. január 1-jétől a kisadózó vállalkozások tételes adóját választja, és kisadózóként a hivatalos jövedelme csak 81 300 forint lesz?
609. cikk / 1026 Taj igénylése külföldi állampolgár részére
Kérdés: Mennyi az ügyintézési határidő abban az esetben, ha egy foglalkoztató egy román állampolgár részére szeretne taj-t igényelni?
610. cikk / 1026 Kisadózó vállalkozások tételes adója
Kérdés: Milyen feltételekkel lehet egy vállalkozás kisadózó, és milyen összegű közterhet kell megfizetni ezen adózási forma alapján? Valóban igaz, hogy ezzel az adóval minden más közterhet ki lehet váltani?
