Táppénzben részesülő kisadózó egyéni vállalkozó közterhei

Kérdés: Milyen közterhet kell megfizetnie annak a kisadózó egyéni vállalkozónak, aki 2014. február 8-tól 2015 januárjáig keresőképtelen volt és táppénzben részesült, ezért a tételes adót 2014-ben csak január hónapra fizette meg, ennek ellenére az év folyamán kibocsátott néhány számlát, tehát bevétele keletkezett? A vállalkozó munkavállalót semmilyen jogviszonyban nem foglalkoztat.
Részlet a válaszából: […] Kezdjük egy pontosítással. A Kata-tv. 8. §-ának (9) bekezdése értelmében nem kell megfizetni a kis­adózó után a havi adót azon hónapokra vonatkozóan, amelyek egészében a kisadózó– táppénzben, baleseti táppénzben, csecsemőgondozási díjban, gyermekgondozási díjban,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. április 14.
Kapcsolódó címke:

Megbízási jogviszony

Kérdés: Milyen szabályok vonatkoznak jelenleg a megbízási jogviszonyra, illetve milyen járulékokat kell bevallani és megfizetni a megbízási díj után?
Részlet a válaszából: […] ...költséget – a kormányrendeletben vagy törvényben meghatározott mértékű (igazolás nélkül elszámolható) költségek kivételével – számlával, bizonylattal kell igazolni. A tevékenység folytatása érdekében igazoltan felmerült kiadás, és az igazolás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. március 31.
Kapcsolódó címkék:  

Családipótlék-jogosultság

Kérdés: Hány éves korig jár a családi pótlék, és hogyan lehet megszüntetni az ellátás folyósítását?
Részlet a válaszából: […] ...pótlék természetben folyósított összegét a kormányhivatal által erre a célra a Magyar Államkincstárnál megnyitott családtámogatási számlára utalja át, tehát az összeget nem közvetlenül az ügyfél kapja meg. Az átutalt családi pótlék összegéből a gyámhivatal...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. március 31.
Kapcsolódó címke:

Egyéni vállalkozó csecsemőgondozási díja és GYED-e

Kérdés: Valóban van olyan változás 2015-től, hogy ha egy egyéni vállalkozó édesanya vállalkozóként bevétellel rendelkezik, akkor megszűnik a csecsemőgondozási díjra, illetve GYED-re való jogosultsága?
Részlet a válaszából: […] ...van jelentősége. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a vállalkozó személyesen nem végez munkát a vállalkozásában (tehát nem bocsát ki számlát, vagy a vállalkozását alkalmazottakon keresztül működteti), illetve nem számol el kivétet, akkor nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. március 17.

Tevékenységét szüneteltető egyéni vállalkozó bevétele

Kérdés: Kell valamilyen járulékot fizetni abban az esetben, ha egy egyéni vállalkozó 2014. augusztus 1-jétől szünetelteti a tevékenységét, de 2015 márciusában egy korábban kibocsátott számla ellenértékeként bevételt realizál? Kell nyilatkozni a kifizető részére a vállalkozás szüneteltetéséről?
Részlet a válaszából: […] ...a végén. A kifizetőnek nem kell nyilatkoznia, hiszen a számlát mint tevékenységét nem szüneteltető egyéni vállalkozó bocsátotta ki.Az Szja-tv. 57. §-a szerint a szünetelés kezdőnapjától az addig végzett egyéni vállalkozói tevékenységre tekintettel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. március 17.

1951-ben született személy nyugellátása

Kérdés: Milyen lehetőségei vannak a nyugellátása emelésére annak az 1951-ben született személynek, aki 41 év szolgálati idővel vette igénybe az előrehozott öregségi nyugdíjat?
Részlet a válaszából: […] ...amelyek megalapozhatják a kérelem teljesíthetőségét, és mellékelni kell a kérelmet megalapozó dokumentumokat (pl. temetési számla, gyógyszerköltségekre vonatkozó igazolások) is. Kivételes nyugellátás-emelés engedélyezése iránti kérelem az ONYF-hez,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. február 24.
Kapcsolódó címke:

Nem működő bt. beltagja

Kérdés: El tudja kerülni valamilyen módon a járulékfizetési kötelezettséget egy betéti társaság beltagja abban az esetben, ha a társaság jelenleg nem működik, utoljára néhány napja adott ki számlát, de jelenleg semmilyen bevétele nincs, és nem is várható? A tag a bt.-n kívül semmilyen jog­viszonnyal nem rendelkezik.
Részlet a válaszából: […] ...már eleve nem minősül társas vállalkozónak [Tbj-tv. 4. § d/5. pontja]. Sajnos a kérdésből nem derül ki, hogy a bt. által kiadott számlák mögötti teljesítés konkrétan kinek tudható be, nevezetesen a kiszámlázott tevékenységgel kapcsolatosan felmerülő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2015. február 3.
Kapcsolódó címkék:    

Saját személygépkocsi hivatali célú használata

Kérdés: Keletkezik valamilyen jövedelme a munkavállalónak abban az esetben, ha a tulajdonában lévő személygépkocsi hivatali célú használata esetén nem 9 forintot, hanem 20 forintot fizet kilométerenként? Milyen közterheket kell fizetnie a kifizetőnek, illetve a munkavállalónak ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...tételes költségelszámolás választása esetén az üzemanyag költségén felül a tételes igazolt javítási, fenntartási, felújítási számláit számolhatja el olyan arányban, amilyen arányt az üzleti utazás képvisel a teljes futásteljesítményen belül. A költségekkel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. október 21.

Kisadózó egyéni vállalkozó önkéntes nyugdíjpénztári befizetéseinek adókedvezménye

Kérdés: Igénybe tudja venni valamilyen formában az önkéntes nyugdíjpénztári befizetései után az adókedvezményt egy főállású kisadózó egyéni vállalkozó?
Részlet a válaszából: […] ...után fennmaradó részéből a pénztár(ak)ba az adóévben az általa a tagi jogviszonyára tekintettel befizetett összeg, valamint az egyéni számláján jóváírt, az adóévben megszerzett egyéb jövedelmének minősülő összeg együttes értékének 20 százalékát (maximum...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. október 7.

Adószámmal nem rendelkező társaság bejelentési kötelezettségének teljesítése

Kérdés: Milyen módon jelentheti be a frissen alakult betéti társaság társas vállalkozónak minősülő ügyvezetőjét a biztosítást megelőzően abban az esetben, ha a cég még nem rendelkezik adószámmal?
Részlet a válaszából: […] ...szám feltüntetésével teljesítheti, illetve köteles teljesíteni azzal, hogy ez az azonosító gazdasági tevékenység folytatására, számlakibocsátásra nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2014. október 7.
1
…
28
29
30
…
66