Köztehermentes biztosítási formák

Kérdés: A 2004-es változások után melyek azok a biztosítási formák, amelyek díjának átvállalása esetén a munkáltatónak nem kell közterheket fizetnie?
Részlet a válaszából: […] ...mindegyike adómentes biztosítási kockázat. Ha akár egy is kívül esik az adómentes körön, akkor az az egész biztosítási díj adómentességét rontja, és az egész adóköteles biztosításnak...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. február 24.
Kapcsolódó címkék:  

Beltag GYED- és GYES-jogosultsága

Kérdés: Jogosult-e terhességi-gyermekágyi segélyre, GYED-re, GYES-re egy betéti társaság üzletvezető beltagja, ha a szülést követően már nem vesz fel jövedelmet? A társasági szerződés szerint ő a munkavégzésre kötelezett tag, ezentúl is ő írja alá a számlázást, a bevallásokat stb. A kültag is dolgozni fog, jövedelemben részesül. Mi az álláspont az egyéni vállalkozó esetében?
Részlet a válaszából: […] ...ideje alatt viszont az üzletvezető után fennáll ez a teher, tekintve hogy ebben az esetben ugyanez a jogszabályi hely kizárja a fent említett mentességet, ha a társas vállalkozó a tevékenységét személyesen folytatja. (Márpedig az üzletvezető nem teheti meg, hogy személyesen...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. február 24.
Kapcsolódó címkék:      

Vásárlási utalvány közterhei

Kérdés: Egy cég évente két alkalommal valamennyi dolgozóját 5 ezer forintos vásárlási utalvánnyal szeretné megajándékozni. Kell-e adót és járulékot fizetni e juttatás után, figyelembe véve, hogy a kifizető által adott ajándék adómentességének értékhatára 500 forintról 5000 forintra nőtt?
Részlet a válaszából: […] Valóban, az Szja-tv. 1. számú mellékletének 8.19. pontjában meghatározott, a kifizető által évente legfeljebb három alkalommal adott kis értékű ajándék 5000 forintig adómentes természetbeni juttatás. A jogszabályi hely azonban nem így – forintban – határozza meg az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. február 10.

Üdülési csekk

Kérdés: Hogyan lehet hozzájutni az üdülési csekkhez, a munkáltatónak milyen fizetési kötelezettségei keletkeznek?
Részlet a válaszából: […] ...jövedelemadó fizetésére kötelezett.Felhívjuk a figyelmet, hogy ugyancsak az 1. számú melléklet rendelkezik az üdülési csekk adómentességével kapcsolatos szabályokról a 9.1. pontban, illetve ennek alpontjaiban.Ez alapján az üdülési csekkel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 27.
Kapcsolódó címke:

Étkezési hozzájárulás közterhei

Kérdés: Egy cég dolgozói minden hónapban a bérük öt százalékának megfelelő, de 2004-ben legalább havi 3500 forint étkezési jegyet kapnak. Eddig az adóköteles részre a természetbeni juttatás szabályai szerint a cég megfizette a 44 százalékos személyi jövedelemadót. Az új szabályok szerint az adóköteles rész a dolgozók munkaviszonyból származó jövedelme lesz, és e szerint kell adót és járulékokat levonnunk?
Részlet a válaszából: […] ...69. § (1) bekezdésének m) pontja szerint természetbeni juttatás az adómentes természetbeni juttatás. A természetbeni étkeztetés adómentessége az Szja-tv. 1. számú melléklet 8.17. pontja alatt található. 2004-ben adómentes a munkavállaló részére...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 27.

Evaalany vállalkozó magánszemélyként szerzett jövedelme

Kérdés: Ha egy egyéni vállalkozónak magánszemélyként ingatlan bérbeadásából is származott bevétele, és 2003. január 1-jétől belépett az evahatály alá, a bérleti díj bevétele is az eva szerint adózik? 15 százalék evát, vagy továbbra is 20 százalék szja-t fizet utána?
Részlet a válaszából: […] ...használja. Ugyanakkor az eva alanya nem áfaadóalany, tehát elvben az eva alá nem vont tevékenységeire áfaalanyként választhatna alanyi mentességet, ami a mai szabályok mellett nem kezelhető. Az APEH szerint ez az értelmezés nem jelent nagyobb adóterhelést az adózóknak,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 27.

Ügyvédi iroda tagjának önkéntes kölcsönös biztosítópénztári tagdíja

Kérdés: Fizethet-e az ügyvédi iroda a tagja részére önkéntes kölcsönös biztosítópénztári tagdíjat adó- és járulékmentesen, ha a tag nem áll munkaviszonyban, és a foglalkoztatási hozzájárulás nem éri el a minimálbért?
Részlet a válaszából: […] ...a munkáltatói tagi hozzájárulás meghatározott része a magánszemélynek nem bevétele, azaz adó- és járulékmentesen fizethető.A köztehermentesség nyugdíjpénztári befizetés esetén a tárgyhónap első napján érvényes minimálbért (53 000 forint) meg nem haladó összeg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 27.

Kockázati baleset-biztosítás

Kérdés: Egy társaság ügyvezetője részére kockázati baleset-biztosítást (megtakarítás nélküli) szeretne kötni. A baleset-biztosítás elemei: alap-életbiztosítás, baleseti halál, baleseti rokkantság, tb-rokkantság, kórházi napi térítés, műtéti térítés, kritikus betegségekre szóló térítés. Milyen adó- és tb-járulék-fizetési kötelezettség áll fenn, ha a kedvezményezett az ügyvezető, vagy (halál esetén) családtagja, illetve ha a kedvezményezett a társaság? A társaság hogyan számolhatja el költségként a baleset-biztosítást?
Részlet a válaszából: […] ...életbiztosítás, a baleset-biztosítás, a teljes és végleges munkaképtelenségre szóló betegségbiztosításának formájában.Az adómentesség akkor alkalmazható, ha a teljes biztosítási díj adómentesnek minősülő kockázati elemeknek a díja. Ha a biztosítás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. december 16.
Kapcsolódó címke:

Önkéntes kölcsönös nyugdíjpénztári tagdíj

Kérdés: Amennyiben a munkáltató úgy határoz, hogy a munkavállalója javára önkéntes kölcsönös nyugdíjpénztárba befizetéseket teljesít, akkor minden munkavállalója számára kell fizetnie, vagy lehetséges csak egyes munkavállalóknak? Ha mindenkinek fizetni kell, lehet különböző összeg, vagy a hozzájárulásnak egységesnek kell lennie? Mi minősül adománynak? Felveheti-e a munkavállaló egy összegben? Milyen gyakorisággal lehet adni? Milyen adó-, illetve járulékkötelezettség terheli? Azonosnak kell-e lenniük az egyes munkavállalóknak adott összegeknek?
Részlet a válaszából: […] ...illetve 1,5 százalék) és az egészségbiztosítási járulék (3 százalék) fizetése alól. Nem mellékes, hogy a járulékfizetési mentesség kizárólag a biztosítási jogviszonyban történő foglalkoztatás esetére vonatkoztatható. Ha a munkáltató a hozzájárulást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. december 16.

Megváltozott munkaképességű dolgozó alkalmazása

Kérdés: 1948 júniusában született nő munkaviszonya – a munkáltatónál véghezvitt racionalizálás miatt – 2002. decemberben megszűnt. Az elbocsátás napján a munkavállaló szolgálati ideje igazoltan 38 év, 141 nap volt. Az azóta eltelt időben a nő beteg lett, munkaképesség-csökkenésének mértékét 50 százalékban állapították meg. 2003. szeptember 10-ig lehetett munkanélküli-segélyen. Milyen kedvezmény illeti meg a munkáltatót a megváltozott munkaképességű munkavállaló alkalmazása esetén? Ha nem tud elhelyezkedni a munkanélküli-ellátás ideje alatt, mikor mehet nyugdíjba, illetőleg milyen lehetősége van jövedelemszerzésre?
Részlet a válaszából: […] ...a Társadalombiztosítási Levelek 17. számának 280. kérdésére adott válaszunkban átfogóan ismertettük.) Az adózásban ezenkívül mentességet kap a rehabilitációs hozzájárulás, amennyiben a munkaadó által foglalkoztatottak létszáma meghaladja a 20 főt, és az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. december 2.
Kapcsolódó címke:
1
…
38
39
40
…
42