Dolgozó részére adott ajándék

Kérdés: Milyen adó- és járulékfizetési kötelezettség keletkezik a biztosítási jogviszonyban nem álló, és biztosítási jogviszonyban álló dolgozók részére a nemzetközi nőnap alkalmából adott virágcsokor értéke alapján?
Részlet a válaszából: […] ...adó- és járulékfizetési kötelezettség akkor, ha a kifizető alkalmazni tudja az Szja-tv. 1. számú melléklete 8.19. pontjába foglalt mentességi szabályt. Eszerint a kifizető évente három alkalommal adómentesen adhat a magánszemélynek 5000 forint értéket meg nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. május 18.
Kapcsolódó címkék:  

Önkéntes pénztári munkáltatói tagdíj-hozzájárulás

Kérdés: Milyen közterheket kell fizetni a kft. által a vele munkaviszonyban álló magánszemélyek részére az önsegélyező pénztárba teljesített havi 30 000 forint összegű munkáltatói hozzájárulás után? Történhet-e ilyen befizetés az ügyvezető részére is abban az esetben, ha törzsbetétjének aránya 49 százalék, és tisztségét munkaviszonyban látja el?
Részlet a válaszából: […] ...Szja-tv. 7. § (1) bekezdés k) pontja mondja ki az önkéntes pénztári munkáltatói tagdíj-hozzájárulás gyakorlati adómentességét, ha a juttatásra a törvényben meghatározott mértékig és feltételek mellett kerül sor. Az önkéntes kölcsönös...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. május 18.

Tételes eho megfizetése

Kérdés: Meg kell-e fizetni a tételes eho-t abban az esetben, ha a dolgozó 2004. január 1-jétől augusztus 13-ig a GYES folyósítása mellett heti 20 órában végez munkát, és a GYES letelte után, augusztus 14-től várhatóan teljes munkaidőben, heti 40 órában munkába áll?
Részlet a válaszából: […] ...sem a 20 órás jogviszonyában nem kell tételes egészségügyi hozzájárulást leróni. A GYES lejárta után viszont megszűnik e mentesség, és a tételes eho azt a foglalkoztatót terheli majd, amelyiknél a foglalkoztatás eléri a heti 36 órát [Eho-tv. 7. §...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. május 18.
Kapcsolódó címke:

Szolgálati lakás közterhei

Kérdés: Mi minősül szolgálati lakásnak az adómentesség szempontjából? Adómentes-e az erdésznek adott szolgálati lakás, ha nem az, milyen közterheket kell utána fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...szolgálati lakás adómentességéről az Szja-tv. 1. számú melléklete az adómentes természetbeni juttatások között, a 8.6. pontban rendelkezik. Maga a törvény a szolgálati lakás mibenlétét nem definiálja, de a szolgálati lakás fogalmát értelmezi az APEH 1994. évi 253...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. május 4.
Kapcsolódó címkék:  

Szakszervezet által szervezett sportrendezvény

Kérdés: Milyen adó-, illetve járulékfizetési kötelezettség keletkezik egy szakszervezet által szervezett sportrendezvényen a résztvevők részére adott étel, ital, illetve ajándék póló után? A rendezvény pályabérleti díját a szakszervezet állja.
Részlet a válaszából: […] ...résztvevők által kapott pólókra a szakszervezet alkalmazhatja az Szja-tv. 1. számú mellékletének 8.19. pontjában meghatározott mentességet. A kifizető a magánszemélynek évente legfeljebb három alkalommal adhat áfával 5000 forint egyedi értéket meg nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. május 4.
Kapcsolódó címkék:  

Ingatlan és ingó dolog bérbeadása

Kérdés: Kell-e és mennyi adóelőleget levonni, ha a magánszemély számlát ad ingatlan és ingó dolog bérbeadásáról? Terheli-e járulékfizetési kötelezettség a bevételt?
Részlet a válaszából: […] ...vonatkozó szabályok szerint adózik, vagy írásban igazolja, hogy falusi vendéglátásból származó bevétele nem haladja meg az adómentesség határát, vagy ha a bérbeadási tevékenységet egyéni vállalkozóként végzi, vagy a vállalkozói igazolványban...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. április 20.

Étkezési utalvány betegállomány alatt

Kérdés: Adható-e havi 2000 forintos étkezési utalvány abban az esetben, ha a dolgozó egész hónapban betegállományban volt, és ha igen, milyen közterhek terhelik a kifizetést?
Részlet a válaszából: […] ...étkezési utalvány adómentességéről az Szja-tv. az 1. számú melléklete 8.17. pontjában rendelkezik. Az adómentesség feltétele, hogy a "hidegétkezésre" szóló utalványt, vagy a "melegétkezést" a munkáltató a munkavállaló részére nyújtsa. 2004-től már nem feltétel az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. március 23.
Kapcsolódó címke:

Melegétkezési utalvány

Kérdés: Ki fizeti meg az adót abban az esetben, ha melegétkezési utalványt 8000 forint értékben kapnak a dolgozók? A 6000 forintos utalvány teljes összegében adómentes?
Részlet a válaszából: […] ...közétkeztetés nyújtása révén, vagy ilyen szolgáltatások igénybevételére jogosító utalvány juttatása révén jövedelmet. Az adómentességet meghaladó adóköteles rész lehet természetbeni juttatás, vagy lehet a magánszemély jövedelme.Természetbeni...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. március 23.

Sportrendezvény díjának közterhei

Kérdés: Rendezvényszervezéssel foglalkozó egyéni vállalkozó amatőr sportrendezvény díjazásaként étkezési utalványt ad 2003-ban és 2004-ben. Alkalmazható az Szja-tv. 1. számú melléklet 8.18. pontja szerinti adómentesség?
Részlet a válaszából: […] Az Szja-tv. valóban adómentes természetbeni juttatásként határozza meg a vetélkedő, illetve verseny díjaként kapott tárgyjutalom értékéből az 5000 forintot meg nem haladó részt. Tekintve, hogy csak az értékpapír kerül külön megnevezésre, amit e rendelkezés alkalmazása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. március 9.

Dolgozónak adott ajándék

Kérdés: Egy cég a karácsonyi ünnepekre tekintettel dolgozóinak kb. 12 000 forint értékű élelmiszercsomagot ajándékozott. Ugyanezt tervezi húsvétra is. Milyen közterheket kell ez után a juttatás után a kifizetőnek lerónia? Figyelembe lehet-e venni az 500 forint adómentességet?
Részlet a válaszából: […] A két ünnep között a szabályozás jelentősen megváltozott. 2003-ban a dolgozóknak adott ajándékra a kifizetői ajándékozás szabályait lehetett alkalmazni. A kifizető által magánszemélynek adott ajándék értékéből, kifizetőnként évente legfeljebb három alkalommal 500...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. február 24.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
37
38
39
…
42