Tanulmányi szerződés költségeinek közterhei

Kérdés: Egy bt. volt munkavállalójával – aki jelenleg nappali tagozatos hallgató – tanulmányi szerződést kötött, és tanulmányi támogatásként havi 50 000 forintot juttat számára. Milyen járulékot kell a munkáltatónak fizetnie, és mit kell levonni a hallgatótól?
Részlet a válaszából: […] ...e feladatának ellátásához szükséges felkészítésének költségként elszámolt értéke sem. Látható, hogy a jogszabály az adómentességet csak a munkáltató és a vele munkaviszonyban álló személy, illetve a tevékenységben személyesen közreműködő tag,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. november 18.
Kapcsolódó címke:

Munkába járás költségeinek megtérítése

Kérdés: Milyen közterheket kell fizetni a dolgozók részére utazási költségtérítés címén kifizetett juttatás után abban az esetben, ha a munkáltató a munkába járáshoz szükséges bérlet árának 80 százalékát téríti meg, de a bérletszelvényeket nem kéri el? Adómentes-e az ügyvezető részére a saját személygépkocsival történő munkába járás miatt kifizetett kilométerenkénti 3 forintos juttatás?
Részlet a válaszából: […] ...megtérítése, a saját személygépkocsival történő munkába járás költségtérítése, illetve a csoportos személyszállítás adómentességet élvezhet.A 78/1993. számú kormányrendelet rendelkezik az ezzel kapcsolatos munkáltatói térítések igazolás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. november 4.

Üzleti partner vendégül látása

Kérdés: Magyar munkáltatóval munkaviszonyban álló alkalmazott külföldi üzleti úton vendégül látja külföldi üzleti partnerét (ebéd). A felmerült költségeket terhelik-e közterhek, s ha igen, melyek ezek?
Részlet a válaszából: […] ...a reprezentációra vonatkozó szabályok szerint kell személyi jövedelemadót fizetni. Természetesen ebben az esetben is alkalmazható a mentesség, tehát nem kell megfizetni a reprezentáció adójából a bevétel fél százalékának, de legfeljebb 2,5 millió forintnak a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. október 21.
Kapcsolódó címkék:    

Üzleti partnernek adott juttatások

Kérdés: Természetbeni juttatásnak minősül-e, ha az üzleti partnerünk szállodai és éttermi költségeit mi fizetjük? Ha igen, társaságunkat mindössze a 44 százalék szja-fizetési kötelezettség terheli? Jelen esetben érvényesíthető az Szja-tv. 69. § (7) bek. aa) pontja?
Részlet a válaszából: […] ...részesül a juttatásban, 11% eho-t kell fizetnie.Az Szja-tv. 69. § (7) bekezdés aa) pontjában foglalt reprezentációhoz kötődő adómentesség akkor alkalmazható, ha a juttatásra a juttató tevékenységével összefüggő üzleti, hivatali, szakmai rendezvény,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. október 7.
Kapcsolódó címkék:  

Versenydíj utáni közterhek

Kérdés: Társadalmi szervezet különböző versenyek díjaként pénz- és tárgyjutalmat oszt ki. Kell-e a díjazás után járulékot fizetni, és ha igen, menynyit, ha a díjat- magánszemély, – nyugdíjas, – vállalkozó, illetőleg- csoport kapja?
Részlet a válaszából: […] ...hogy az értékpapír formájában juttatott díj nem minősül tárgyjutalomnak, mint ahogy a pénzbeli díjazás sem. Ebből következően az adómentesség – minden további feltétel nélkül – csak a tárgyjutalmak esetében állhat fenn, de azoknak is csak az említett...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. szeptember 23.
Kapcsolódó címke:

Rendezvényen biztosított étkezés

Kérdés: Középiskolai kollégiumban rendezett regionális diáktalálkozón több sportágban kb. 600 diák vesz részt felnőtt kísérőkkel. Hogyan kell minősíteni a részt vevő tanulók, a segítő tanulók és a dolgozók részére biztosított étkezést az szja szempontjából?
Részlet a válaszából: […] ...vagy körülmények, amelyek mentesíthetik a kifizetőt az adózási kötelezettség alól. Melyek lehetnek ezek?Speciális adózási és mentességi szabály vonatkozik a reprezentációs célú juttatásra. Reprezentáció a juttató tevékenységével összefüggő üzleti, hivatali...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. szeptember 2.
Kapcsolódó címkék:  

Az étkezési utalvány közterhei

Kérdés: Kell-e 11 százalékos egészségügyi hozzájárulást fizetni a nem tanulószerződéssel foglalkoztatott szakképző iskolai tanulók részére adott étkezési utalvány értéke után?
Részlet a válaszából: […] ...Szja-tv. az étkezési utalvány tekintetében meghatározott adómentességet biztosít a szakképző iskola tanulója számára is. Előírása szerint a természetbeni juttatások közül adómentes a munkáltató által a kizárólag fogyasztásra kész étel vásárlására...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. július 15.
Kapcsolódó címke:

Egyéni vállalkozó önrevíziója

Kérdés: Egyéni vállalkozó (pályakezdő) 1999-ben, a vállalkozói igazolvány átvétele napján balesetet szenvedett, és 6 hónapon keresztül keresőképtelen volt. Mivel még sosem volt biztosított, így táppénzben sem részesülhetett. Erre az időszakra nem fizetett társadalombiztosítási járulékot. Terhelte-e a vállalkozót járulékfizetési kötelezettség a keresőképtelenség időszakára, és ha igen, van-e arra mód, hogy mentesüljön ez alól? Az akkori MEP-es jegyzőkönyv (APEH átadás miatt) lezárt időszakot képezett-e, lehet-e, kell-e önellenőrizni az 1999. évet?
Részlet a válaszából: […] ...miatt a táppénzfolyósítás nélküli keresőképtelenség időszakára nincs lehetőség – pl. méltányosságból – a járulékfizetési mentességre vagy járulékelengedésre. A Tbj-tv. akkor hatályos 50. § (5) bekezdése alapján – az egyidejűleg legalább heti 36...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. június 24.
Kapcsolódó címkék:  

Étkezési hozzájárulás megbízási jogviszonyban

Kérdés: Megbízásos jogviszonyban foglalkoztatottnak adható-e az Szja-tv.-ben meghatározott mértékben adómentesen étkezési hozzájárulás?
Részlet a válaszából: […] ...vásárlására feljogosító ingyenes vagy kedvezményes utalvány értékéből havi 2000 forintig terjedő kedvezmény adómentes. Az adómentesség feltétele, hogy a kedvezményt munkáltató, vagy nyugdíjas magánszemélynek a volt munkáltatója, vagy a munkáltató...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. június 3.

Önkéntes nyugdíjpénztári szolgáltatás igénybevétele

Kérdés: Az Aranykor Önkéntes Nyugdíjpénztár tagja vagyok 1996. május. 1-jétől. Befizetéseim meghaladják a kötelező tagdíjat. (a jelenlegi egyenleg 680 000 forint körüli), de a 10 éves időtartamot még nem értem el a befizetésekkel! Időközben előrehozott nyugdíjba mentem 1999. szeptember hóban, 55 évesen. A pénzt nem vettem fel, azóta is fizetem a tagdíjat. Most 2004-ben betöltöm az 59. évemet, vagyis a tényleges nyugdíjkorhatárt. Szeretném felvenni a pénzemet. Az évek során igénybe vettem adójóváírásokat kisebb-nagyobb összegben. Jár-e adólevonással, ha felveszem a pénzemet, s mennyivel? Hogyan kerülhető ez el?
Részlet a válaszából: […] ...6.5. pontja a nyugdíjpénztár Öpt.-ben meghatározott szolgáltatását mentesíti az adózás alól. A nyugdíjszolgáltatás adómentességének a nyugdíjkorhatár elérésén túl az a feltétele, hogy a szolgáltatásban részesülő magánszemély legalább...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. június 3.
1
…
39
40
41
42