Többes jogviszonyú kisadózó egyéni vállalkozó

Kérdés: Meg kell fizetnie a társaságban a minimumjárulékokat egy kisadózó egyéni vállalkozónak, aki önkéntes döntése alapján havi 75 ezer forint tételes adót fizet, tehát havi 136 ezer forintos ellátási alappal rendelkezik, és közben egy kft. személyesen közreműködő tagja lett?
Részlet a válaszából: […] ...mivel a jogszabály eleve kizárja ezt az élethelyzetet. Az a kisadózó ugyanis, aki egyben biztosított egyéni vagy társas vállalkozó is, a Kata-tv. 2. §-a 8. pontjának g) alpontja szerint nem minősül főállásúnak. A nem főállású kisadózó pedig nem biztosított, és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. december 13.
Kapcsolódó címke:

Nem főállású kisadózó keresőképtelensége

Kérdés: Valóban meg kell fizetnie a tételes adót egy saját jogú nyugdíjas kisadózónak abban az esetben is, ha már 3 hónapja keresőképtelen beteg?
Részlet a válaszából: […] ...tételes adó fizetésére kötelezett kisadózóról van szó. Ez a státusza jelen esetben azért érdekes, mert nem jogosult táppénzre.A Kata-tv. 8. §-ának (9) bekezdésében megfogalmazott fizetési mentességi okok ugyanis egyformán vonatkoznak a főállású, illetve a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. december 13.
Kapcsolódó címke:

Többes jogviszonyú mezőgazdasági őstermelő

Kérdés: Egy közös őstermelői igazolványban eddig két fő szerepelt, ami december hónaptól további egy fővel egészül ki, aki egyébként egyéni vállalkozóként nem főállású kisadózó. Amennyiben ez a harmadik személy járulékfizetésre kötelezett, mi alapján vallja be és fizesse a járulékait?
Részlet a válaszából: […] ...második tisztázandó kérdés, hogy az érintett személy kisadózó egyéni vállalkozóként miért nem minősül főállásúnak.A Kata-tv. 2. §-ának 8. pontja értelmében főállású kisadózó a kisadózó, kivéve azt a kisadózót, aki a tárgyhó egészében...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. december 13.
Kapcsolódó címke:

Többes jogviszonyú vállalkozó közterhei

Kérdés: Egy kft. személyesen közreműködő tagja és ügyvezetője egyidejűleg kisadózó egyéni vállalkozó is. Milyen járulékfizetési kötelezettségeket kell teljesíteni utána egyéni vállalkozóként, illetve a kft. személyesen közreműködő tagjaként és ügyvezetőjeként?
Részlet a válaszából: […] ...Kata-tv. 2. §-a 8. pontjának g) alpontja alapján nem minősül főállásúnak az a kisadózó egyéni vállalkozó, aki a kisadózó vállalkozáson kívül más vállalkozásban nem kiegészítő tevékenységet folytató társas vállalkozónak minősül. Tehát a kérdéssel...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. november 29.

Kisadózó egyéni vállalkozó szülése

Kérdés: Kell tételes adót fizetnie, és ha igen, akkor milyen összegben annak a kisadózó egyéni vállalkozónak, akinek gyermeke születik, és a szülés napjától GYES-ben részesül?
Részlet a válaszából: […] ...Kata-tv. 9. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében a kisadózó után nem kell megfizetni a tételes adót azon hónapokra vonatkozóan, amelyek egészében a kisadózó táppénzben, baleseti táppénzben, csecsemőgondozási díjban, gyermekgondozási díjban,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. november 29.

EGT-tagállamban biztosított személy magyar vállalkozása

Kérdés: Magyarországon főfoglalkozású egyéni vállalkozónak minősül egy EGT-tagállamban egyéni vállalkozóként biztosított személy, akinek a létérdeke és az állandó tartózkodási helye is az EGT-tagállamban van, de Magyarországon is egyéni vállalkozást folytat, és az egyéni vállalkozói igazolvány kiadásához lakcímet kellett itt létesítenie? A vállalkozó Magyarországon a kisadózó vállalkozók tételes adójának hatálya alá jelentkezett be, és rendelkezik A1 igazolással az EGT-tagállamban fennálló biztosításáról.
Részlet a válaszából: […] ...Kata-tv. 2. §-ának 8./c) pontja értelmében nem minősül főállású kisadózónak az a kisadózó, aki a tárgyhó egészében a szociális biztonsági rendszerek koordinálásáról és annak végrehajtásáról szóló uniós rendeletek alapján külföldön biztosított...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. október 25.

Folyamatos biztosítási idő többes jogviszony esetén

Kérdés: Melyik jogviszonyban vehető figyelembe a kisadózóként szerzett biztosítási idő annak a személynek az esetében, aki már két éve működik kisadózó társas vállalkozóként, 2016. április 1-jétől egyéni vállalkozóvá vált, ahol nem kisadózó, illetve egy kft.-ben munkaviszonyt is létesített, és szeptember 11-től keresőképtelen?
Részlet a válaszából: […] ...az egyéni vállalkozóvá válásával bizonyosan megszűnt, hiszen ettől az időponttól már nem tekinthető főállású kisadózónak a Kata-tv. 2. §-a 8. alpontjának g) pontja értelmében.Tehát az érintettnek volt egy 2016. március 1-jén megszűnt (2 évig...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. október 11.
Kapcsolódó címke:

Munkáltató által meghirdetett verseny díja

Kérdés: Minősülhet az Szja-tv. 70. §-a szerinti egyes meghatározott juttatásnak a munkáltató által a munkavállalók részére szabályzatban rögzített feltételek mellett meghirdetett versenyek (hónap dolgozója, év dolgozója, ügyességi versenyek stb.) első három helyezettjének juttatott ajándékutalvány, vagy esetleg nyereményként kell elszámolni ezt a juttatást?
Részlet a válaszából: […] ...három alkalommal, alkalmanként a minimálbér 10 százalékát meg nem haladó értékben díjazhatja a házi versenyeken helyezést elérő munkatársakat úgy, hogy annak közterhét a munkáltató fizeti meg. Ha a díjazás mértéke meghaladja a minimálbért, vagy évente az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. október 11.

1947-ben született magyar-brit állampolgár jogállása

Kérdés: Nyugdíjasnak minősül Magyarországon egy 1947-ben Budapesten született magyar-brit kettős állampolgár, aki 2003. január 1. óta itt tartózkodik, ettől az időponttól biztosítási kötelezettség hiányában fizeti maga után az előírt járulékot, és 2014. január 1. óta a brit állami nyugdíjintézettől nyugellátásban részesül a 2003 előtt végzett munkája alapján? A magánszemély sosem rendelkezett Magyarországon biztosítási kötelezettség alá eső jogviszonnyal, nyugdíjjárulék-köteles jövedelmet nem szerzett, a brit nyugellátásról pedig csak egy írásbeli nyilatkozatot állított ki az ottani nyugdíjintézet, de E104-es, illetve E121-es igazolást nem, mert Nagy-Britanniában nem jogosult egészségügyi ellátásra. Ebben az esetben 2014. január után is meg kell fizetni az egészségügyi szolgáltatási járulékot? Milyen összegű tételes adót kell megfizetni abban az esetben, ha a magánszemély kisadózó egyéni vállalkozóként kezd el tevékenykedni?
Részlet a válaszából: […] ...folytató egyéni vállalkozó körébe sorolja azt a személyt, aki a vállalkozói tevékenységet saját jogú nyugdíjasként folytatja. A Kata-tv. 2. §-ának 8. pontja értelmében nem minősül főállásúnak az a kisadózó, aki a tárgyhó egészében a Tbj-tv....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. szeptember 20.

Egyéni vállalkozó rokkantsági ellátása

Kérdés: Meg kell szüntetnie az egyéni vállalkozását annak a kisadózó vállalkozónak, aki rokkantsági ellátást szeretne igényelni?
Részlet a válaszából: […] ...elméleti lehetőség, mindenképpen biztosabb út a vállalkozói jogviszony szüneteltetése. Ebben az esetben viszont figyelembe kell venni a Kata-tv. 10. §-ának (1a) bekezdése azon előírását, miszerint szünetel a főállású kisadózó biztosítása abban a hónapban,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2016. szeptember 20.
1
…
21
22
23
…
34