Találati lista:
221. cikk / 335 Jubileumi jutalom
Kérdés: Figyelembe vehető a jubileumi jutalom számításánál, illetve állami szolgálati jogviszonynak tekinthető a Magyar Államvasutaknál töltött időszak? Mikor kellett és kell kifizetni a munkáltatónak a 25 és 30 éves jubileumi jutalmat annak a munkavállalónak az esetében, aki 1987. szeptember 1-jétől 1993. szeptember 13-ig a Magyar Államvasutaknál, 1993. szeptember 16-tól 1997. október 31-ig egy megyei munkaügyi központnál, 1997. november 1-jétől 2011. január 14-ig egy önkormányzat polgármesteri hivatalánál dolgozott és 2011. január 15-től jelenleg is folyamatos köztisztviselői munkaviszonyban áll? Ki kellett volna fizetnie a munkáltatónak 2012. évben a 25 éves jutalmat? Ha igen, hogyan kezdeményezhető a kifizetés?
222. cikk / 335 Belföldi kiküldetés megítélésének változása
Kérdés: Belföldi kiküldetésnek minősül a telephelyen kívüli munkavégzés, ha a munkaszerződésben a munkavégzés helyeként Magyarország került megjelölésre annál a cégnél, amely két telephellyel rendelkezik, tevékenységét az ország egész területén végzi és foglalkoztat gépkocsivezetőket, illetve más munkát végző munkatársakat is? Adható napidíj a munkavállalóknak ebben az esetben?
223. cikk / 335 Kisadózói tevékenység CSED mellett
Kérdés: Vonatkozik a CSED melletti keresőtevékenység tilalma a kisadózói tevékenységre is, vagy helyes az az értelmezés, hogy az Eb-tv. alkalmazásában a kisadózói tevékenység nem tekintendő keresőtevékenységnek, ezért a CSED mellett is végezhető?
224. cikk / 335 Kisadózó egyéni vállalkozó szolgálati ideje
Kérdés: Szerezhet teljes szolgálati időt a kisadózó vállalkozások tételes adója hatálya alá tartozó egyéni vállalkozó oly módon, hogy az év második felére magasabb összegű tételes adó fizetését vállalja, vagy ezzel csak annyit ér el, hogy az év második felében teljes lesz a szolgálati ideje, de az év első felében csak arányos szolgálati idővel számolhat?
225. cikk / 335 Többes jogviszonyú mezőgazdasági őstermelő járulékfizetése
Kérdés: Kötelezett őstermelőként járulék fizetésére egy kisadózó vállalkozások tételes adójának hatálya alá tartozó társas vállalkozó? Rokkantsági ellátás mellett párhuzamosan fenntartható a kisadózó vállalkozás és az őstermelői tevékenység?
226. cikk / 335 Rehabilitációs ellátásban részesülő kisadózó nyugdíjazása
Kérdés: Milyen összeget kell szerepeltetni nyugdíjjárulék-köteles jövedelemként, illetve befizetett járulékként annak a rehabilitációs ellátásban részesülő kisadózó egyéni vállalkozónak, aki benyújtotta a nyugdíjigényét, és a nyugdíjbiztosítás kérte tőle a 2015-2016. évi foglalkoztatói igazolásokat? A vállalkozó megfizette a havi 25 ezer forintos tételes adót.
227. cikk / 335 Külföldi munkaviszonnyal rendelkező kisadózó
Kérdés: Kisadózó betéti társaság kültagja a társaságban bejelentett kisadózóként személyesen közreműködik. Emellett Szlovákiában van a lakóhelye, ahol napi 8 órás munkaviszonnyal rendelkezik. Kérdés, hogy a kültag szlovákiai munkaviszonyára tekintettel a bt.-ben milyen összegű tételes adót kell a kisadózóként bejelentett kültag után fizetni?
228. cikk / 335 Kisadózó egyéni vállalkozó táppénze
Kérdés: Jogosult lesz táppénzre az a kisadózó egyéni vállalkozó, aki 2016. február 1-jétől szünetelteti a tevékenységét, márciusban kórházba került, és meg is műtötték?
229. cikk / 335 Többes jogviszonyú vállalkozó közterhei
Kérdés: Milyen mértékű adó-, illetve járulékfizetési kötelezettséget kell helyesen teljesíteni az egyéni vállalkozásban, valamint a társas vállalkozásban az után a magánszemély után, aki egy kft.-ben tagsági jogviszony keretében személyesen közreműködik, emellett egyéni vállalkozói tevékenységet is folytat, ahol választása szerint közteherként a kisadózó vállalkozások tételes adóját kell utána fizetni?
230. cikk / 335 Kisadózó adatközlésének önellenőrzése
Kérdés: Hogyan és milyen nyomtatványon lehet a különbözetet önellenőrzéssel rendezni egy kft. főfoglalkozású társas vállalkozónak minősülő ügyvezető tagja esetében, aki minimumjárulék-fizetésre kötelezett, és emellett kisadózó egyéni vállalkozóként havi 50 ezer forint tételes adót fizetett a nem főállású kisadózót terhelő 25 ezer forint helyett?
