Ügyvezetőnek juttatott öltöny közterhei

Kérdés: Munkaruhának számít-e egy biztonságtechnikai cég ügyvezetőjének juttatott öltöny abban az esetben, ha kizárólag azokon a napokon veszi fel, amikor üzleti tárgyalásra megy?
Részlet a válaszából: […] ...az Szja-tv. 1. számúmellékletének 8.19. pontja alapján évente legfeljebb három alkalommal,alkalmanként legfeljebb 5700 forint értékben a magánszemélynek adómentesencsekély értékű ajándékot vagy utalványt adjon, amely szólhat pl. ruházatitermékek vásárlására...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 22.
Kapcsolódó címkék:  

Önkéntes nyugdíjpénztári szolgáltatás közterhei

Kérdés: Önkéntes nyugdíjpénztári tagdíjat fizető biztosított nyugdíjszolgáltatást igényelt, amelyet egy összegben meg is kapott. Adóköteles-e ez a kifizetés, illetve terheli-e valamilyen közteher?
Részlet a válaszából: […] ...első három évében a járadék éves szinten az előzőévi összeg 15 százalékánál nagyobb mértékben nem csökken. Ezért ha a magánszemély az Öpt. 2. § (5) bekezdés c) pontjaszerint a nyugdíjkorhatár elérése után, az egyéni számláján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 22.

Taj-kártya-jogosultság

Kérdés: Jogosult-e taj-kártyára a munkavállalási engedély és munkavállalási vízum alapján Magyarországon munkát végző biztosított felesége és gyermeke?
Részlet a válaszából: […] A Tbj-tv. rendelkezései szerint biztosítottnak minősülnekazok a személyek, akik munkaviszonyban vagy a törvény által a munkaviszonnyalegy tekintet alá eső jogviszony keretében végzik tevékenységüket. A munkavállaláscéljából Magyarországra érkező külföldi állampolgár...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 22.
Kapcsolódó címkék:    

Munkába járás költségeinek megtérítése

Kérdés: Mely kormányrendelet foglalja magában azt a törvénymódosítást, amelyben a közigazgatási határon kívülről járó dolgozónak adómentesen, kilométerenként 9 forintot lehet téríteni, és ez esetben a munkáltatónak nem kötelessége vizsgálni, hogy a magánszemély hogyan jut be a munkahelyére?
Részlet a válaszából: […] Az Szja-tv. 25. §-a (2) bekezdésének 2005. július 1-jétőlhatályos bb) alpontja, illetve a Pénzügyminisztérium 2005. július 7-én kiadotttájékoztatója szerint az olyan esetekben, amikor a munkavállaló nem veszigénybe tömegközlekedést a munkába járásához, a munkáltató a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 8.

Külföldi munkavállalók szálláshelyének közterhei

Kérdés: Milyen közterheket kell fizetni abban az esetben, ha egy kft. a külföldi munkavállalási engedéllyel rendelkező dolgozói részére a saját tulajdonában lévő ingatlanokban szálláshelyet ad?
Részlet a válaszából: […] ...kifizető tulajdonában vagybérletében levő szálláshely, amely lakóhelyiségenként egynél több, akifizetővel munkaviszonyban lévő olyan magánszemély elhelyezésére szolgál,akinek nincs lakóhelye azon a településen, ahol a munkahelye van. Nem tekinthető munkásszállásnak az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. november 8.

Természetbeni juttatás közterhei

Kérdés: Hogyan változott a természetbeni juttatások utáni közteher-fizetési kötelezettség?
Részlet a válaszából: […] ...888 forint közteherrel kell számolnia. Összehasonlításul: ha a munkáltató 1888 forint összköltségűpénzbeli juttatást ad a magánszemélynek, akkor abból 980 forint nettójövedelemhez jut a magánszemély, ha a 18 százalékos adósávban adózik, és 694forint...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 25.
Kapcsolódó címke:

NYENYI-adatszolgáltatás

Kérdés: Érinti-e a jelenlegi gyakorlatot a NYENYI-adatszolgáltatás 2006. évi változása?
Részlet a válaszából: […] ...vagygépi adathordozón teljesítendő bevallási kötelezettséget az adó-, illetőleg atársadalombiztosítási kötelezettséget eredményező, magánszemélyeknekteljesített kifizetésekkel, juttatásokkal összefüggésben, amely a bruttó módontörténő bevallási...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. október 11.
Kapcsolódó címke:

Vállalkozói járulék bevallása és megfizetése

Kérdés: Az új szabályok szerint hogyan kell megfizetni és bevallani a vállalkozói járulékot?
Részlet a válaszából: […] ...46/B § (3) bekezdése alapján2005. II. negyedévtől a társas vállalkozás havonta állapítja meg és vonja le avállalkozói járulékot a magánszemélytől, és a tárgyhót követő 12. napig fizetimeg. A 2005. II. negyedévre vonatkozó vállalkozó járulékotelőször 2005....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 27.
Kapcsolódó címke:

Nyereményakciók közteher-viselési kötelezettségei

Kérdés: Milyen közteher-fizetési kötelezettség keletkezik a különféle nyereményakciók (pl. wellness-hétvége, egyéb nyeremények) után?
Részlet a válaszából: […] ...személyi jövedelemadót és 11 százalék egészségügyi hozzájárulást akifizető, ha üzletpolitikai célból szervezett akció keretében, a magánszemélyekmeghatározott körében meghirdetett, azonos feltételekkel és módon juttatterméket vagy nyújt szolgáltatást....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 27.
Kapcsolódó címkék:  

Tagi kölcsön kamatának közterhei

Kérdés: Kell-e 11 százalék eho-t fizetni egy kft. által egy magánszemély részére kifizetett tagi kölcsön kamata után?
Részlet a válaszából: […] A kamatkedvezményből származó jövedelem az Eho-tv. 3. § (1)bekezdés a) pont bc) alpontja értelmében alapja a 11 százalék egészségügyihozzájárulásnak. A százalékos eho megfizetése előtt azonban figyelembe kellvenni az Eho-tv. 2. §-ának azt az előírását, hogy a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2005. szeptember 27.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
125
126
127
…
149