Átalányadózó egyéni vállalkozó szociális hozzájárulási adója

Kérdés: Kötelezett továbbra is szociális hozzá-járulási adó fizetésére az átalányadózó egyéni vállalkozó abban az esetben, ha a jövedelme eléri a minimálbér 24-szeresét, vagy ez is tekinthető úgy, mint az osztalék, és a jövedelmet nem terheli tovább a 15,5 százalékos adó?
Részlet a válaszából: […] ...nem tartozik ebbe a körbe, így az ez után fizetendő szociális hozzájárulási adónak nincsen felső határa. Ugyanakkor, ha a vállalkozónak magánszemélyként keletkezik az említett körbe tartozó jövedelme, akkor az erre vonatkozó felső határ számításánál...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. október 5.

Ingatlan-bérbeadás közterhei

Kérdés: Milyen közterheket kell megfizetnie annak a magánszemélynek, aki a munkája miatt hosszabb időre egy másik városba költözik, és ezért ki szeretné adni üressé vált lakását? Kell adószámot kiváltania vagy vállalkozást alapítania ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...bérbeadási tevékenység végezhető adószám és bejelentkezési kötelezettség nélkül magánszemélyként, adószámos magánszemélyként, illetve egyéni vállalkozóként is. Amennyiben a magánszemély – mint jelen esetben – korábban nem foglalkozott ilyen tevékenységgel,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. szeptember 21.
Kapcsolódó címke:

Rokkantsági ellátásban részesülő mezőgazdasági őstermelő

Kérdés: Biztosítottá válik őstermelőként az a rokkantsági ellátásban részesülő személy, aki idén töltötte be a 60. életévét, de csak 12 év szolgálati idővel rendelkezik? Az érintett korábban kisadózó volt, de a vállalkozását októbertől meg kívánja szüntetni. Abban az esetben, ha biztosítottá válik, mi lesz a járulék alapja?
Részlet a válaszából: […] ...§-a 8. pontjának e) és f) pontja szerint a kisadózót – többek között – abban az esetben sem kell főállásúnak tekinteni, ha olyan magánszemély,– aki 2011. december 31-én a Tny-tv. szerinti I., II. vagy III. csoportos rokkantsági, baleseti rokkantsági nyugdíjra...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. szeptember 21.

Külföldi távmunka

Kérdés: Hogyan alakul a magyarországi biztosítása, illetve melyik országban válik biztosítottá az a magyar állampolgár munkavállaló, aki Magyarországról távmunkában dolgozna egy angol cégnek, amelynek nincs itt telephelye, illetve fióktelepe? Jogosult lesz Magyarországon egészségügyi ellátásra?
Részlet a válaszából: […] ...nyilvántartásba vetetve, vagy pénzügyi képviselő, valamint adózási ügyvivő útján. Amennyiben ezt elmulasztja, akkor a foglalkoztatott magánszemélynek kell teljesítenie a jogviszonnyal összefüggő bejelentési, járulékfizetési és bevallási kötelezettséget, és viselnie...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. szeptember 21.
Kapcsolódó címkék:  

Ekho

Kérdés: Kérheti augusztus és szeptember hónapra az ekho szerinti adózást az a magánszemély, aki megbízási szerződés keretében havi 150 ezer forint díjazás ellenében tolmács, fordító tevékenységet végez, amelynek teljes összege után az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást választotta, mivel máshol rendelkezik egy heti 40 órás minimálbéres munkaviszonnyal, ami 2021. július 31-én megszűnt, de október 1-jén újraindul?
Részlet a válaszából: […] ...Ekho-tv. 3. §-a (4) bekezdésének a) pontja szerint évi 60 millió forintig vállalható az ekho szerinti adózás, feltéve, hogy a magánszemély éves szinten rendelkezik a minimálbér 12-szeresét elérő, általános szabályok szerint adózott jövedelemmel. Amennyiben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. augusztus 31.
Kapcsolódó címke:

Táppénzre nem jogosult keresőképtelen munkavállaló

Kérdés: Valóban meg kell fizetnie az egészségügyi szolgáltatási járulékot annak a munkavállalónak, aki 2021. augusztus 2-től dolgozik jelenlegi munkahelyén, és 2021. augusztus 16-án keresőképtelen állományba került, amely előreláthatóan hosszú ideig fog tartani, de táppénzre folyamatos biztosítási idő híján csak rövid időre lesz jogosult? Az érintettnek szüksége lesz orvosi ellátásra, viszont semmilyen bevétele nincs, így jelenleg nagy terhet jelentene számára a havi járulék megfizetése.
Részlet a válaszából: […] ...A járulék mértéke havonta 8000 forint, törthónapban napi 270 forint. Az egészségügyi szolgáltatási járulékot a nehéz helyzetben lévő magánszemély helyett – hozzájárulásával – más személy vagy szerv (pl. a munkáltató) is megfizetheti, ehhez azonban a NAV...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. augusztus 31.

Szálláshely-szolgáltatással foglalkozó magánszemély

Kérdés: Milyen járulékfizetési kötelezettség terheli azt az adószámos magánszemélyt, aki szálláshely-szolgáltatással foglalkozik, és adófizetési kötelezettségének tételes átalányadózással tesz eleget?
Részlet a válaszából: […] ...tételes átalányadózást választó, fizetővendéglátó tevékenységet végző magánszemély a Tbj-tv. értelmében nem minősül biztosítottnak, ezért járulékfizetési kötelezettség semmilyen formában nem terheli.A szálláshely-szolgáltatási tevékenység...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. augusztus 10.

Fizetési kedvezmények

Kérdés: Valóban van arra lehetőség, hogy a pandémia idején nehéz helyzetbe kerülő cég felhalmozott tartozásait elengedje az adóhatóság? Milyen feltételekkel kérhető az elengedés?
Részlet a válaszából: […] ...fizetnie.Az ilyen típusú kérelem 2021. december 31-ig terjeszthető elő a fizetési kedvezményekre vonatkozó általános szabályok szerint.A magánszemélyek (egyéni vállalkozók) fizetési könnyítésre és mérséklésre irányuló kérelmének elbírálásához a FAM01, míg...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. július 20.

A munkavállaló és családtagja részére nyújtott Covid- és poszt-Covid-szűrővizsgálat

Kérdés: Alkalmazható az adómentesség abban az esetben, ha a munkáltató a munkavállalók, valamint – bizonyos esetekben – a munkavállalók családtagjai által elvégeztetett koronavírusteszt összegét megtéríti? A foglalkoztató egészségügyi szolgáltatón keresztül a víruson igazoltan átesett munkatársak részére poszt-Covid diagnosztikai szolgáltatást is biztosít.
Részlet a válaszából: […] ...időszakán kívül is adómentes. Az adómentesség biztosítható úgy is, hogy a számla a kifizető nevére szól, de úgy is, hogy a magánszemély nevére szóló számlát a kifizető megtéríti.Az átélt koronavírus-fertőzés következményeinek felderítését...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. június 29.
Kapcsolódó címkék:  

Apa GYED-e

Kérdés: Van valamilyen jogszabályi akadálya annak, hogy a GYED-et a gyermek kétéves koráig a közalkalmazottként dolgozó, magasabb keresettel rendelkező apa igényli úgy, hogy az ellátás folyósítása alatt folyamatosan munkát végez? A gyermek édesanyja egyéni vállalkozó, aki szünetelteti a vállalkozását?
Részlet a válaszából: […] ...ha az anya ezt az értesítést megkapja, nem kell bejelentenie a NAV-hoz. Ha a NAV a járulékfizetést bármely okból nem írta elő, akkor a magánszemély– legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás (ONYA) erre szolgáló menüpontjában online (https://onya.nav...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2021. június 29.
1
…
24
25
26
…
149