Gépjárművezetők megbízási jogviszonya

Kérdés: Egy háziorvosi ügyeleti szolgálatot biztosító társaság a gépkocsivezetőket megbízási szerződéssel foglalkoztatja. A gépkocsivezetőknek máshol van főfoglalkozású munkahelyük, illetve nyugdíjasok. Szabályos-e ez esetben a megbízási szerződés alapján történő foglalkoztatás éveken keresztül, folyamatosan? Nem minősül-e ez színlelt szerződésnek? Milyen közterheket kell megfizetni a kifizetett megbízási díj után?
Részlet a válaszából: […] Kezdjük az utóbbi kérdéssel. A megbízottra [a Tbj-tv. 5. §(1) bekezdés g) pontja alapján] akkor terjed ki a biztosítás, ha az etevékenységből származó járulékalapot képező (adóelőleg számításánál figyelembeveendő) havi, illetve napi jövedelme eléri a (tárgyhónapot...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. január 29.

Üzemanyag-megtakarítás

Kérdés: Jogosult-e üzemanyag-megtakarítás címén térítésre egy társaság munkáltatói jogokat gyakorló ügyvezető tagja, aki egyben tagi jogviszonyban a gépkocsivezetői, szállítói feladatokat is ellátja? Adóköteles természetbeni juttatásnak minősül-e az esetleges többletfogyasztás abban az esetben, ha a cég az üzemanyag-megtakarítást havonta számolja és fizeti ki?
Részlet a válaszából: […] ...egy hónap alatt (elszámolási időszak) 2000 kilométert futott,ebből 1500 kilométert országúton, 500 kilométert városban tett meg, agépkocsivezető által hozott számlák szerinti üzemanyag-felhasználás 150 litervolt. A személygépkocsi alapnormája 7,4 liter...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2007. október 2.

Munkavállalás rendszeres szociális járadék folyósítása mellett

Kérdés: Dolgozhat-e továbbra is a rendszeres szociális járadék folyósítása mellett, és ha igen, hány órában, és milyen bérért az az 1948-ban született férfi dolgozó, akinél az OOSZI orvosi bizottság 50 százalékos munkaképesség-csökkentést állapított meg, amit megfellebbezett és újra a bizottság elé került? 2005. december 1-jétől – mivel táppénze lejárt – újra munkába állt a munkahelyén mint segédmunkás (táppénze előtt gépkocsivezető volt, de azt a munkakört már betöltötték), időközben másodfokon is 50 százalékos munkaképesség-csökkenést állapítottak meg, s ezért rendszeres szociális járadékot igényelt.
Részlet a válaszából: […] Igen, dolgozhat. Azonban a rendszeres szociális járadékfolyósítása melletti munkavégzésre kizárólag a rokkantsági nyugdíjasokravonatkozó szabályok keretei között kerülhet sor (8/1983. EüM-PM együttesrendelet 26. §). E szabályok figyelembevételével a rendszeres...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. április 18.

Napidíj elszámolása

Kérdés: Milyen jogszabályokat kell alkalmazni a munkavállaló kiküldetésének idejére fizethető napidíj elszámolása során?
Részlet a válaszából: […] ...illetőleg a kiküldetés (a külszolgálat) elszámolása megtörtént.A nemzetközi közúti árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként és árukísérőként foglalkoztatott magánszemély az említett címen kapott bevételének jövedelemszámítására...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. szeptember 28.

Tehergépjármű-vezetők munkaideje, bérezése

Kérdés: Hogyan kell nyilvántartani a munkaidejüket, és havonta mennyit dolgozhatnak azok a tehergépkocsi-vezetők, akik egy cég saját teherautójával külföldre szállítanak árut? Hosszabb utakra két sofőr megy. Milyen bérezési formát lehet alkalmazni ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...meghatározásánál ezt nem vették figyelembe.A 168/1995. Korm. rendelet rendelkezései irányadóak a nemzetközi közúti árufuvarozásban gépkocsivezetőként, illetve árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek részére juttatott devizaellátmány, illetve...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2004. január 27.

Külföldi napidíj, külföldi kiküldetés

Kérdés: Mi a különbség a külföldi napidíj, illetve a külföldi kiküldetés között? Mi e két jövedelem járulékvonzata?
Részlet a válaszából: […] ...83. § (4) bekezdése értelmében.Ugyancsak más a jövedelem megállapítása a nemzetközi árufuvarozás, illetve a személyszállításban gépkocsivezető vagy árukísérő külszolgálata esetén. Ekkor – a 89/1988. MT rendelet előírásai alapján – a felszámolható...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. július 15.

Éjszakai pótlék

Kérdés: Egy fuvarozócég gépkocsivezetőinek a munkaideje a fuvaroktól függően alakul. Általában éjszaka 2, illetve 4 órakor kezdik el az autó áruval való megpakolását, és ezután indulnak útnak a szállítmánnyal. A műszakot az út hosszától függően napközben fejezik be. Megilleti-e a dolgozókat a 15 százalékos éjszakai pótlék, illetve a 30 százalékos műszakpótlék, s ha igen, milyen mértékben?
Részlet a válaszából: […] Az Mt. 117. § d)-e) és g)-h) pontjai foglalkoznak a több műszakos munkarend és az éjszakai műszak fogalmával. E szerint "d) éjszakai munka: a huszonkét és hat óra közötti időszakban teljesített munkavégzés;e) több műszakos munkarend: ha a munkáltató napi üzemelési ideje...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 22.
1
2
3