Jogi személy beltag járulékai

Kérdés: Egy, két kft. által 2002. december 23-án alapított betéti társaság beltagja – jogi személy lévén – az üzletvezetést a saját szervezeti képviseletére jogosult személy útján látja el, aki az egyik alapító kft.-nek is a tagja, a kültag szervezeti képviselője egy kft.-nek az ügyvezetője. A bt.-t 2003. január 9-én jegyezte be a cégbíróság, azonban mindeddig semmilyen tevékenységet nem folytatott. Kell-e a bt.-nél valamilyen járulékot fizetni?
Részlet a válaszából: […] ...jogviszonyban megvalósuló személyes közreműködésről, tehát társas vállalkozóról nem lehet szó, ami az egyéb feltételek bekövetkezése esetén járulékfizetési kötelezettséget keletkeztethetne járulékalapot képező jövedelem hiányában is. Más,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. augusztus 5.
Kapcsolódó címke:

Az étkezési utalvány közterhei

Kérdés: Kell-e 11 százalékos egészségügyi hozzájárulást fizetni a nem tanulószerződéssel foglalkoztatott szakképző iskolai tanulók részére adott étkezési utalvány értéke után?
Részlet a válaszából: […] ...Szja-tv. az étkezési utalvány tekintetében meghatározott adómentességet biztosít a szakképző iskola tanulója számára is. Előírása szerint a természetbeni juttatások közül adómentes a munkáltató által a kizárólag fogyasztásra kész étel vásárlására...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. július 15.
Kapcsolódó címke:

Természetbeni juttatás közterhei

Kérdés: Természetbeni juttatásnak minősül-e, és keletkeztet-e társadalombiztosítási kötelezettséget a munkavállaló háromnapos szakmai továbbképzéséről kiállított tételes (részvételi díj, szállás, ebéd, vacsora, állófogadás) számlán szereplő étkezések értéke abban az esetben, ha a dolgozó a munkahelyén nem vesz részt étkeztetésben, étkezési utalványt sem kap, és a kiküldetés ideje alatt napidíjban nem részesült?
Részlet a válaszából: […] ...a dolgozó a szakmai továbbképzésen elfogyasztott étkezés (ebéd, vacsora, állófogadás) költségeit nem fizeti meg a juttatónak, annak értéke természetbeni juttatásnak minősül. A hatályos rendelkezések szerint a juttatót – esetünkben ez a munkáltató –...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. július 15.

Külföldi munkavállaló munkaadói, munkavállalói járuléka

Kérdés: Kell-e munkaadói, illetőleg munkavállalói járulékot fizetnie egy 90 százalékban külföldi tulajdonú cégnek az után az angol állampolgárságú dolgozója után, aki nem biztosított, így sem társadalombiztosítási-, sem egyénijárulék-fizetési kötelezettség nem keletkezik?
Részlet a válaszából: […] ...juttatás [kivéve az Szja-tv. 69. § (10) bekezdése szerinti reprezentáció, üzleti ajándék címén nyújtott természetbeni juttatást], étkezési hozzájárulás, üdülési hozzájárulás és a munkaviszony keretében biztosított cégautó adójának 25 százaléka után...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. június 3.
Kapcsolódó címkék:  

Étkezési hozzájárulás megbízási jogviszonyban

Kérdés: Megbízásos jogviszonyban foglalkoztatottnak adható-e az Szja-tv.-ben meghatározott mértékben adómentesen étkezési hozzájárulás?
Részlet a válaszából: […] ...Szja-tv. 1. számú mellékletének 8.17. pontja szerint a természetben nyújtott étkezés értékéből legfeljebb havi 4000 forintig, a kizárólag készétel vásárlására feljogosító ingyenes vagy kedvezményes utalvány értékéből havi 2000 forintig terjedő kedvezmény adómentes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. június 3.

Vegyes jellegű juttatás közterhei

Kérdés: Az Szja-tv. 1. melléklet 7.11. pontja szerint adómentes bevétel a "... munkáltató által biztosított ingyenes vagy kedvezményes számítógép- és internethasználat (ideértve különösen az egyszeri, a havi, a forgalmi díj átvállalását, a modem biztosítását), továbbá az első üzembe helyezést követően legalább két évig használt számítógép ingyenes vagy kedvezményes megszerzése". Értelmezésük szerint az idézett jogszabályi szöveg azt jelenti, hogy a jogszabály csak a munkavállaló szempontjából tehermentesítette ezt a természetbeni juttatást az adófizetési kötelezettség alól, de a munkáltatónak meg kell fizetnie a természetbeni juttatás után a 44 százalékos személyi jövedelemadót, valamint a 11 százalék eho-t. Helyesen értelmeztük a jogszabályt?
Részlet a válaszából: […] ...vagy kedvezményes használatbaadása, illetve átadása esetén az áfa alapja nem az ellenérték, hanem az adófizetési kötelezettség keletkezésének időpontjában fennálló forgalmi...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. április 8.
Kapcsolódó címke:

Utólag kifizetett megbízási díj

Kérdés: 2002. 12. 31-ig elvégzett munkáért szerződés alapján 2003. 01. 31-ig történik a magánszemély részére a megbízási díj kifizetése. Az Szja-tv. szerint ez a magánszemély 2003. évi jövedelme lesz. Helyesen járunk-e el, ha a járulékalapot képező jövedelemből (ez esetben a megbízási díj 90 százalékából) 8,5 százalék nyugdíjjárulékot vonunk le, és a NYENYI-lapon is a 2003. évre vonatkozó adatszolgáltatásban jelentjük?
Részlet a válaszából: […] ...időszak, de megállapodhatnak egy várható esemény – pl. teljesítés vagy helyettesített személy visszaérkezése stb. – bekövetkezésének napi pontossággal előre nem kijelölt időpontjában is. A biztosítási jogviszony időtartama a kérdésben szereplő...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. március 25.

Ügyvéd munkaviszonya

Kérdés: Állhat-e munkaviszonyban az irodájával egy egyszemélyes ügyvédi iroda tagja, és milyen járulékfizetési kötelezettsége van?
Részlet a válaszából: […] ...és felügyelőbizottsági tagság,g) a kuratóriumi tagság és tisztségviselés.(3) Az ügyvéd az összeférhetetlenségi okot a bekövetkezésétől számított 15 napon belül köteles az ügyvédi kamarának bejelenteni."A fentiekből következően az ügyvédi iroda...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. március 25.
Kapcsolódó címke:

Bosnyák állampolgárok biztosítása

Kérdés: A foglalkoztató bosnyák állampolgároknak ad megbízást díszlet- és jelmeztervezésre. Van-e járulékfizetési kötelezettsége a kifizetőnek a megbízási díj után, mivel szja levonása kötelező, az érvényben lévő magyar-jugoszláv kettős adóztatás elkerülése végett kötött egyezmény alapján.
Részlet a válaszából: […] ...illetőleg rokkantsági nyugdíjban részesülő személy munkaképesség-csökkenése újabb üzemi baleset vagy foglalkozási betegség bekövetkezése nélkül fokozódik, a baleseti járadék, illetőleg rokkantsági nyugdíj összegének esetleges módosítására a járadékot...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. március 25.
Kapcsolódó címkék:  

A gazdasági társaságok ügyvezetőjének jogállása

Kérdés: Elláthatja-e az ügyvezetői teendőket tagi jogviszonyban egy korlátolt felelősségű társaság személyesen közreműködő, nyugdíjas tagja?
Részlet a válaszából: […] ...jutott, hogy ettől az időponttól a cég ügyvezetője már nem minősül a Tbj-tv. 4. § d) 1. pontja szerinti társas vállalkozónak, következésképpen nem minősülhet a Tbj-tv. 4. § e) és f) pontjában meghatározott kiegészítő tevékenységet folytatónak sem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2003. március 11.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
34
35
36