Találati lista:
871. cikk / 5268 Örökbefogadói díj határozott idejű munkaszerződés esetén
Kérdés: A jelenlegi kifizetőhelynek kell elbírálnia a 2019. július 1-jétől 2022. november 30-ig tartó határozott időre szóló munkaszerződéssel foglalkoztatott munkavállaló örökbefogadói díj iránti kérelmét, amelyet a 2020. május 7-én született örökbe fogadott gyermekére tekintettel nyújtott be 2022. október 19-től? Amennyiben igen, mire kell figyelni, illetve meddig folyósíthatja az ellátást?
872. cikk / 5268 Jogosultság álláskeresési járadékra
Kérdés: Jogosult álláskeresési járadékra az a személy, aki egy évet meghaladóan szakképzési munkaszerződéssel került foglalkoztatásra?
873. cikk / 5268 Baleseti táppénz előzménye
Kérdés: Mennyi időre kaphat baleseti táppénzt az a munkavállaló, aki 2020. november hónapban szenvedett üzemi balesetet, baleseti táppénzének folyósítását az egy év leteltette után, az orvosszakértő véleménye alapján 2022. július 31-ig meghosszabbították, 2022. augusztus 1-jétől 19-éig fizetett szabadságon volt, 2022. augusztus 22-től 29-ig dolgozott, majd 30-ától ismét keresőképtelen állományba került az üzemi balesetéből kifolyólag?
874. cikk / 5268 Nyugdíj újraszámítása
Kérdés: Van lehetőség a nyugdíj újraszámításának kérelmezésére annak a munkavállalónak az esetében, aki a nők negyven év jogosultsági ideje alapján járó öregségi nyugdíjban részesül, de a nyugdíjba vonulása óta folyamatosan dolgozik, és a rá irányadó öregségi nyugdíjkorhatárt két éve betöltötte?
875. cikk / 5268 Többes jogviszonyú ügyvezető bejelentése
Kérdés: Elláthatja megbízási jogviszonyban az ügyvezetői teendőket az a személy, aki egy kft.-ben és egy bt.-ben is tag, és mindkét cégben személyesen is közreműködik, valamint a bt.-ben az ügyvezetői teendőket is ellátja? Be kell jelenteni ebben az esetben az ügyvezetői jogviszonyát, és ha igen, akkor milyen kóddal?
876. cikk / 5268 Nappali tagozatos kft.-tag
Kérdés: Érinti a biztosítási és járulékfizetési kötelezettséget, ha egy kft. heti 5 órás munkaviszonyban dolgozó tagja, aki ingyenes megbízási jogviszonyban az ügyvezetői teendőket is ellátja, nappali tagozatos MSC- (mester-) képzéses hallgatói jogviszonyt létesít?
877. cikk / 5268 Egyesült Királyságban szerzett biztosítási előzmény
Kérdés: Jogosult CSED-re és GYED-re egy édesanya, aki 2021. december 1-jétől áll jelenlegi munkáltatója alkalmazásában, előtte 2021. február 1-jétől november 20-ig az Egyesült Királyságban volt biztosított, és 2022. szeptember 8-án szült? A munkavállaló a szülés napjától igényelte a CSED-et.
878. cikk / 5268 Egészségügyi szolgáltatási járulék munkaviszony megszűnése után
Kérdés: Mikortól kötelezett egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére az a magánszemély, aki 2021. szeptember 1-jétől 2022. augusztus 31-ig határozott idejű munkaviszonyban állt, majd 2022. szeptember 10-én létesített egy új munkajogviszonyt, amit közös megegyezéssel szeptember 20-án megszüntettek?
879. cikk / 5268 Letiltás táppénzből
Kérdés: Figyelembe kell venni a táppénz összegét a munkavállalót terhelő letiltások elszámolása során abban az esetben, ha a hónap első két munkanapján keresőképtelen volt, majd megszűnt a munkaviszonya, így a tárgyhónapra csak a szabadságmegváltás és a táppénz került elszámolásra a részére? Helyesen jár el a társadalombiztosítási kifizetőhelyet működtető munkáltató, ha csak a szabadságmegváltás nettó összegére alkalmazza a több folyamatban lévő végrehajtás miatti 50 százalékos letiltást, figyelmen kívül hagyva a 28 500 forint összegű levonásmentes munkabérrészt, mivel a nettó táppénz összege pontosan 28 500 forint? A munkáltató arra alapozza az eljárást, hogy ha nem a kifizetőhely számfejtené a táppénzt, akkor sem kerülne levonásra a letiltás (nem gyerektartás és nem jogalap nélkül felvett egészségbiztosítási ellátás miatti a letiltás).
880. cikk / 5268 Négygyermekes átalányadózó járulékalapja
Kérdés: Hogyan alakul a járulékfizetési kötelezettsége egy GYET-ben részesülő, négygyermekes átalányadózó édesanyának, tekintettel arra, hogy személyi jövedelemadót nem fizet? Egyéni vállalkozói bevétele kb. havi 600 000 forint, és 40 százalékos költséghányadot alkalmaz.
