Jogorvoslat helytelen bérbesorolás esetén

Kérdés: Van-e jogorvoslati kérelemnek helye akkor, ha a munkavállalót 10 hónapon át nem az őt megillető bértábla szerinti besorolás alapján bérezték, és így jelentős összegtől esett el? Hová lehet fordulni ebben az ügyben?
Részlet a válaszából: […] ...adták.Ha a fél a keresetlevél beadására megállapított határidőtelmulasztja, igazolással élhet.A munkaügyi perek tárgyi költségmentességét megszüntették. A6/1986. IM rendelet szerint a feleket jövedelmi és vagyoni viszonyaikratekintet nélkül költségfeljegyzési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. június 7.
Kapcsolódó címkék:  

Kiegészítő tevékenységű egyéni vállalkozó keresőképtelensége

Kérdés: Kell-e egészségügyi szolgáltatási járulékot fizetnie a kiegészítő tevékenységet folytató egyéni vállalkozónak, ha betegség miatt nem folytatta tevékenységét?
Részlet a válaszából: […] ...folytató vállalkozókeresőképtelen [Tbj-tv. 37/A. § a) pontja]. Fontos tudni, hogy ajárulékfizetési kötelezettség alóli mentesség alátámasztására a vállalkozónakorvosi igazolással kell...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. május 24.

Kockázati életbiztosítás díjának közterhei

Kérdés: Meg kell-e fizetni 2011-ben a személyi jövedelemadót és az ehót a cafeteria-rendszerben már 3 éve szereplő "haláleseti kockázati életbiztosítás" díja után? A kifizető semmilyen megkötést nem tett ezzel a juttatással kapcsolatban, ezért több dolgozó is választotta ezt a cafeteriaelemek közül, tekintettel arra, hogy eddig adómentesen kaphatták.
Részlet a válaszából: […] ...kártérítésifelelősségi körébe tartozó kockázat elhárítására kötött biztosítás díja. Akockázati biztosítások díjának adómentessége évek óta fennáll, és nem változott2011-ben sem.Az Szja-tv. 70. § c) pontjában a több magánszemély mintbiztosított...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. március 29.

Sporteseményre adott belépő adómentessége

Kérdés: Kihasználható-e teljes összegben az Szja-tv. 1. számú melléklet 8.28. pontja alapján az a kedvezmény, hogy a jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni a kifizető által ingyenesen vagy kedvezményesen az adóévben legfeljebb 50 ezer forint értékben adott belépőjegyet, bérletet annak ellenére, hogy ez a törvényhely 2010. évben év közben lépett hatályba, vagy időarányosítani kell?
Részlet a válaszából: […] ...a rendelkezés 2010. évben év közben lépett hatályba,de az Szja-tv. átmeneti rendelkezéssel nem korlátozza a 2010-ben igénybe vehetőmentesség mértékét. Ebből az a következtetés vonható le, hogy 2010. évbenösszességében a kifizető 50 ezer forint értékig...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2011. január 18.

Betéti társaság beltagjának betegsége

Kérdés: Milyen lehetőségei vannak annak a betéti társaságnak, amelynek egyetlen beltagja kimerítette a táppénzre való jogosultságát, de még mindig beteg, és a téli időszakban egyébként sincs munkája, ezért a járulékokat sem tudná kigazdálkodni?
Részlet a válaszából: […] ...tekintettel a Tbj-tv. 28. § (1) a) pontja alapján – nemvolt kötelezett minimumjárulék-fizetésre.Igen ám, de ez a mentessége a főfoglalkozásúnak minősülőtársas vállalkozónak a táppénzre való jogosultság megszüntetésével megszűnik...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. december 21.

Védőszemüveg megbízási jogviszony esetén

Kérdés: Adható-e védőszemüveg határozatlan idejű megbízási jogviszony esetén?
Részlet a válaszából: […] ...akkor nincs törvényi kötelezettség az éleslátást biztosító szemüveg nyújtására, az nem minősül védőszemüvegnek, és azadómentesség nem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 9.
Kapcsolódó címke:

Tanulmányi szerződés

Kérdés: Milyen fizetési kötelezettségek vonatkoznak 2010-ben a munkaadóra és a munkavállalóra a 2008. szeptember 1-jén kötött tanulmányi szerződés 300 000 forint összegű éves tandíja után? A munkavállaló iskolarendszerű képzésben vesz részt, az oktatás a munkaköréhez kötődik. Milyen fizetési kötelezettségek vonatkoztak 2009-ben a munkáltatóra és a munkavállalóra a cafeteria keretében kifizetett 257 400 forint összegű egészségpénztári hozzájárulás, illetve a cafeterián kívül kapott 300 000 forint összegű tandíjtérítés, a 104 196 forint összegű önkéntes nyugdíjpénztári hozzájárulás és a 144 000 forint összegű melegétkezési hozzájárulás után?
Részlet a válaszából: […] ...személyi jövedelemadó-kötelezettség szabályai. Teljesenmegszűnt ezen juttatási forma – 2009-ben még összeghatárhoz kötött -adómentessége is, és ekkortól a 2009. december 31-e után megkezdettiskolarendszerű képzés átvállalt (viselt) költsége révén...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. november 9.
Kapcsolódó címke:

Közalkalmazott édesanya további jogviszonya

Kérdés: Közreműködhet-e személyesen a kft. tevékenységében az a főállású közalkalmazotti jogviszonnyal rendelkező édesanya, akinek 3. gyermeke után járó GYES-e 2010 szeptemberében lejárt, 2011 márciusáig szabadságát tölti, és utána főállású anyai státuszba szeretne kerülni? A kft.-nek ő az ügyvezetője, de ezért a tevékenységért nem vett fel megbízási díjat. Mikortól kerülhet főállású anyai státuszba úgy, hogy közben tagi jogviszony keretében, díjazás nélkül fejlesztési munkát végez a cégben? Mennyi a főállású anyának járó juttatás, és az után kell-e adózni, illetve vonnak-e belőle járulékot? Keletkezik-e valamilyen fizetési kötelezettsége a cégnek ezekben az időszakokban?
Részlet a válaszából: […] ...tevékenységére jellemző, apiaci viszonyoknak megfelelő díjazás minősül [Tbj-tv. 4. § q) pontja]. Nemjelent ugyanis járulékfizetési mentességet a gyermeknevelési támogatásfolyósítása, mivel a támogatás folyósításának időtartama alatt megvalósul...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 28.

Internettérítés adómentességének feltételei

Kérdés: Megtéríthető-e az internet-előfizetés díja a munkavállaló házastársa nevére szóló számla alapján is? A térítés feltételeként a munkavállaló az eredeti számlát adja-e le a munkáltatónak, vagy elég a másolat? Ha a számlamásolat elegendő, hogyan kerülhető el, hogy más is elszámoltassa a díjat? A térítésnek feltétele-e, hogy a munkavállaló igazolja a díj megfizetését?
Részlet a válaszából: […] ...internethasználat(ideértve különösen az egyszeri, a havi, a forgalmi díj átvállalását, a modembiztosítását)".Az Szja-tv. ajuttatás adómentességével kapcsolatban további feltételt, értelmezést nem ad. Ajogalkalmazás során kialakult gyakorlat – melyet az adóhatóság...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. szeptember 14.

Munkába járás költségeinek megtérítése

Kérdés: Adható-e adómentesen a 9 forint saját gépkocsi használata utáni térítés munkába járás jogcímen azon munkavállalónak, aki úgy nyilatkozott, hogy az édesanyja tulajdonában van a gépjármű, jó a közösségi közlekedés a lakcímkártyáján nem szereplő tartózkodási helye és a munkahelye között, nem hosszú a várakozási ideje és nem mozgáskorlátozott? Jogosultak-e utazási költségtérítésre azok a munkavállalók, akiket kollégájuk szállít a munkahelyükre?
Részlet a válaszából: […] ...amunkáltatónak térítési kötelezettsége, illetve a kötelező térítési esetekentúlmutató térítés esetén a magánszemélynek adómentessége a költségtérítésrecsak akkor van, ha a munkába járás bejelentett lakóhelyről, tartózkodásihelyről történik. Ha...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2010. augusztus 30.
1
…
24
25
26
…
42