Külföldi állampolgár mezőgazdasági tevékenysége

Kérdés: Őstermelőként vagy mezőgazdasági egyéni vállalkozóként végezhet mezőgazdasági vállalkozói tevékenységet, illetve vásárolhat Magyarországon termőföldet egy osztrák állampolgár, aki regisztrációs igazolással (tartózkodási engedély) rendelkezik Magyarországon, bejelentett lakhelye is Magyarországon van, mezőgazdasági végzettséggel rendelkezik, amely alapján földművesként kérni fogja a nyilvántartásba vételét az illetékes földhivatalnál, és mezőgazdasági tevékenységet kíván folytatni?
Őstermelőként vagy egyéni vállalkozóként kell járulékot fizetnie, illetve előfeltétele a járulékfizetés a tevékenységek folytatásának? Az érintett osztrák állampolgár Magyarországon két kft.-nél is munkaviszonyban áll, és a NEAK Nemzetközi Kapcsolatok és Jogviszony Nyilvántartási Főosztály által megküldött igazolás szerint 2018. szeptember 1-jétől 2023. augusztus 31-ig a társadalombiztosítási járulék fizetése alól mentesítésre került Magyarországon.
Részlet a válaszából: […] ...kérdésben említettek alapján – Ausztriában kiterjed a biztosítás, tehát Magyarországon járulékfizetési kötelezettség nem terheli. A mentesség érvényesítéséhez azonban nem a NEAK igazolása, hanem az osztrák biztosító által kiállított A1-es igazolás szükséges....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. október 15.

Nemzetközi szervezet munkavállalójának közterhei

Kérdés: Megilleti a munkabért terhelő egyéni járulékok, az adóelőleg, a szociális hozzájárulási adó és a szakképzési hozzájárulás megfizetése alóli mentesség a munkáltatót, illetve a munkavállalót a Globális Zöld Növekedési Intézet (továbbiakban GGGI) magyarországi irodájában teljes munkaidős munkaviszonyban foglalkoztatott, magyarországi bejelentett lakcímmel rendelkező magyar állampolgár munkavállaló esetében a 2016. évi VII. tv. 9. cikke (1) bekezdésének (b) pontjára tekintettel? Ha nem illeti meg a feleket a mentesség, akkor milyen adókat és járulékokat kell megfizetnie a munkáltatónak és a munkavállalónak? Hogyan változik az eset megítélése akkor, ha a munkaszerződés alapján a GGGI mint Magyarországon bejegyzésre nem kötelezett, de adószámmal rendelkező külföldi szervezet arra kötelezi a munkavállalóját, hogy amennyiben Magyarországon a munkavállalót vagy a munkáltatót bármilyen adó- vagy járulékfizetési kötelezettség terhel, azt a munkavállalónak kell bevallania és megfizetnie az adóhivatal felé a munkáltató helyett?
Részlet a válaszából: […] ...11. §-a (1) bekezdésének b) pontja értelmében ugyanis nem terjed ki a biztosítás a nemzetközi szervezet nemzetközi szerződés alapján mentességet élvező tisztviselőjére (alkalmazottjára) és a vele közös háztartásban élő családtagjára (házastárs, gyermek), feltéve...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. szeptember 24.

Egyházi személy társas vállalkozása

Kérdés: Kötelezett a minimumjárulékok megfizetésére egy egyházi személynek minősülő református lelkész abban az esetben, ha társas vállalkozói tevékenységet folytat? A kérdés azért merült fel, mert egy szakcikkben megjelent, hogy az egyházi személy kisadózóként nem minősül főállásúnak.
Részlet a válaszából: […] ...nem főállású kisadózói jogállás, illetve a minimális adó- és járulékfizetési kötelezettség alóli mentesség kérdésben felvetett esetéhez kapcsolódó feltételek azonosak: a Kata-tv. 2. §-a 8. pontjának a) alpontja értelmében a kisadózó abban az esetben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. szeptember 10.
Kapcsolódó címke:

Munkaruha

Kérdés: Adómentes juttatásnak tekinthető a munkáltatónál ügyfélszolgálati munkakörben dolgozó munkavállalók részére juttatott ruházat abban az esetben, ha azt minden munkatárs részére egységesen a munkáltató varratja? Az ügyfélszolgálaton dolgozók részére előírás a fehér ing, valamint a kék színű nadrág vagy szoknya mindennapos viselete.
Részlet a válaszából: […] ...a munkavállaló magánszemélynek adott munkaruházati termék. Ahhoz, hogy könnyebben el tudjuk dönteni, hogy a juttatás megfelel-e az adómentesség követelményeinek, a törvény 1. számú mellékletének 9.2. pontja pontosan megfogalmazza, hogy mi minősül munkaruházati...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. augusztus 27.
Kapcsolódó címkék:  

Magánszemélyes adószám melletti vállalkozás

Kérdés: Elindíthat egy kisadózó vállalkozások tételes adója hatálya alá tartozó egyéni vállalkozást egy magánszemély, aki jelenleg adószámos magánszemélyként ingatlan-bérbeadással foglalkozik? Meg kell szüntetni a magánszemélyes adószámot ebben az esetben, vagy ezután ugyanazzal az adószámmal végzi a két különböző tevékenységet? Beleszámít a kisadózóként megszerzett jövedelembe az ingatlan-bérbeadásból származó jövedelem?
Részlet a válaszából: […] ...nem is végezhető kisadózóként.Felhívjuk a figyelmet, hogy az Áfa-tv. alkalmazásában nem különül el a két bevétel. Az alanyi adómentesség választására jogosító felső értékhatár 2019-től 12 millió forintnak megfelelő pénzösszeg. Az Áfa-tv....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. augusztus 6.

Személyes közreműködés GYES mellett

Kérdés: Elláthatja az ügyvezetői feladatokat megbízási jogviszonyban ingyenesen egy kft. tagja abban az esetben, ha gyermeke kétéves kora után GYES-t kíván igénybe venni, és a cégben van egy másik ügyvezető is? Lehet két ügyvezetője egy időben egy cégnek? Kötelező jövedelmet kivennie abban az esetben, ha a társaság tevékenységében személyesen is közreműködik? Milyen közterheket kell megfizetni a személyes közreműködésre tekintettel? Kell módosítani a társasági szerződést abban az esetben, ha a személyes közreműködést, illetve az ügyvezetést munka-viszony keretében szeretné ellátni? Van valamilyen időkorlát a munkaidőre vonatkozóan a GYES melletti munkavégzés esetén?
Részlet a válaszából: […] ...díjban részesülő személy ezen ellátások folyósításának idejére ugyan mentesülhetne a minimális fizetési kötelezettség alól, ez a mentesség azonban megszűnik, ha az érintett a gyermekgondozást segítő ellátás, a gyermekgondozási segély, a gyermekek...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. június 25.

Magánszálláshely-szolgáltatásból származó jövedelem

Kérdés: Kell szociális hozzájárulási adót fizetnie egy adószámos magánszemélynek, aki falusi turizmus keretén belül magánszálláshely-szolgáltatást végez, és önálló tevékenységből származó bevételéből 10 százalék költséghányad figyelembevételével állapítja meg a jövedelmét, vagy alkalmazható erre az esetre az ingatlan-bérbeadásra vonatkozó adómentesség?
Részlet a válaszából: […] A Szocho-tv. 5. §-a (2) bekezdésének h) pontja értelmében valóban nem esik adófizetési kötelezettség alá az ingatlan-bérbeadásból származó jövedelem.A kérdésben azonban nem ingatlan-bérbeadásból, hanem magánszálláshely-szolgáltatásból származó jövedelemről van...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. június 11.

Nyugdíjas munkavállalók cafeteriajuttatásai

Kérdés: Valóban nem kell levonni a járulékokat, illetve nem kell megfizetni a szociális hozzájárulási adót a munkaviszonyban álló nyugdíjas munkavállalók részére adott cafeteriajuttatások után abban az esetben, ha ezek nem minősülnek béren kívüli juttatásnak, illetve egyéb juttatásnak sem? Ezek után a juttatások után a többi munkavállaló esetén a bérhez hasonlóan történik a közterhek megállapítása?
Részlet a válaszából: […] ...járulék. Ezzel párhuzamosan a Szocho-tv. 5. §-a (1) bekezdésének g) pontja a nyugdíjas személyt foglalkoztató munkáltató mentességét mondja ki a szociális hozzájárulási adó tekintetében, valamint adóalap hiányában szakképzési hozzájárulást sem...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. május 28.

Iskolarendszeren kívüli képzés közterhei

Kérdés: Helyesen tudja a munkáltató, hogy az isko-larendszeren kívüli képzésen részt vevő munkavállaló részére adott tandíjtámogatásból nem kell személyi jövedelemadót, illetve járulékokat vonni? Keletkezik valamilyen közteher-fizetési kötelezettsége a munkáltatónak ez után a juttatás után?
Részlet a válaszából: […] ...az eltérő adózási következmény miatt. 2019-től a megkülönböztetés okafogyottá vált, mivel mindkét képzési típus "adómentességét" az Szja-tv. 4. §-a (2a) bekezdésének a) pontja alapján kell meghatározni. E szerint nem keletkezik bevétel valamely...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. május 28.

Célzott önsegélyező szolgáltatás

Kérdés: Mit jelent pontosan a célzott önsegélyező szolgáltatás, és hogyan adózik a juttatás munkáltatói és munkavállalói oldalon? Van valamilyen adóelőny más juttatásokhoz képest?
Részlet a válaszából: […] ...befizetett összeg után a juttatót a juttatáskor nem terheli adófizetési kötelezettség. A célzott önsegélyező szolgáltatás adómentességét a személyijövedelemadó-törvény kizárja, ezért az adóköteles [Szja-tv. 1. számú melléklet 6.5 pont d) alpont 2. pontja és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. május 7.
1
…
13
14
15
…
42