Kamatmentes kölcsön

Kérdés: Milyen feltételekkel adhat 3,5 millió forint összegű kamatmentes kölcsönt a munkáltató a 15 éve nála dolgozó munkavállalójának? Keletkezik közteherfizetési kötelezettsége a munkáltatónak, illetve a munkavállalónak a kölcsön összege, illetve az elmaradt kamatfizetés után?
Részlet a válaszából: […] ...alapján bármilyen időtartamra, részletben vagy egy összegben történő törlesztésre és – a fent leírtak alapján – kamatfizetési mentességre is létrejöhet. A Ptk. nem írja elő a szerződés írásba foglalását sem, de egy ilyen ügylet esetén mindkét fél érdeke...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. április 16.

Termőföld értékesítése

Kérdés: Milyen adókötelezettség keletkezik abban az esetben, ha egy magánszemély eladja a termőföldjét egy állattenyésztőnek, aki a földet az állatai számára szükséges takarmány biztosítására szeretné használni? Hogyan változik a kötelezettség, ha a vásárló egy mezőgazdasági őstermelő, aki dinnyetermesztésre kívánja hasznosítani a földet?
Részlet a válaszából: […] ...Szja-tv. 1. számú mellékletének 9.5. pontja tartalmazza a termőföld átruházásából származó jövedelem adómentességére vonatkozó szabályokat.A 9.5.1. alpont értelmében adómentes a termőföld átruházásából származó jövedelema) összegéből az évi 200 000...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. március 26.
Kapcsolódó címke:

Cafeteria 2019

Kérdés: Milyen juttatások adhatók a cafeteria keretében, illetve milyen közterheket kell megfizetni az egyes juttatások után 2019-ben?
Részlet a válaszából: […] ...közötti jogviszonyból származó jövedelemnek minősülnek. Adómentes juttatások A Módtv. értelmében 2019-től az alábbi juttatások adómentessége megszűnik:– lakáscélú munkáltatói támogatás,– mobilitási célú lakhatási támogatás,– kockázati biztosítás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. február 26.
Kapcsolódó címke:

Nyugdíjas munkavállaló SZÉP Kártya-juttatása

Kérdés: Milyen kötelezettség terheli a nyugdíjas munkavállaló részére adott SZÉP Kártya-juttatást?
Részlet a válaszából: […] ...számára juttatott összevont adóalapba tartozó jövedelmek esetében a szociális hozzájárulási adó megfizetése alól, de ez a mentesség nem vonatkozik a külön adózó jövedelmekre. Ebből következően a nyugdíjas munkavállalót nem célszerű az Szja-tv. 71....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. február 26.

Önkéntes pénztári munkáltatói hozzájárulás

Kérdés: 2019-től bérként adózik az önkéntes pénztári munkáltatói hozzájárulás. Van értelme ezzel a megemelkedett adóteherrel önkéntes pénztári hozzájárulást fizetni a munkavállalónak, vagy egyszerűbb bérként kifizetni a pluszjuttatást?
Részlet a válaszából: […] ...további kedvezményei lehetnek, például az adóalapot csökkentő kedvezmények a személyi jövedelemadóból vagy egyénijárulék-mentesség. Összességében kimondható, hogy az önkéntes pénztári munkáltatói hozzájárulás közterhe kedvezőbb, mint a béré...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2019. január 15.

Alapítványi iskola tandíja

Kérdés: Helyesen jár el a munkáltató akkor, amikor több dolgozója esetében – a Köznev-tv. 89. §-ának (5) bekezdésére hivatkozással – adómentes juttatásként számolja el az alapítványi iskolába járó gyermekeik havi tandíját, amelynek fizetését átvállalták a munkavállalóktól?
Részlet a válaszából: […] ...össze a Korm. rendelet idézett rendelkezéseiben szabályozott – kötött tartalmú?- tandíjjal, térítési díjjal. Az adómentesség kizárólag a kormányrendelet szerinti esetekre vonatkozik, nem terjeszthető ki a fizetési kötelezettség teljesítése...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 13.
Kapcsolódó címke:

Kisadózó egyéni vállalkozó szülése

Kérdés: Jogosult lesz CSED-re és GYED-re az a kisadózó egyéni vállalkozó kismama, aki a szülés idejére, illetve az azt követő időszakra egy munkavállalót alkalmaz a tevékenység folytatására, mert egy pályázaton azzal a feltétellel részesült támogatásban, hogy a vállalkozásának folyamatosan működnie kell? Elveszti az ellátásra jogosultságát, ha a bevételre tekintettel ez alatt az idő alatt is megfizeti a havi 50 ezer forint összegű tételes adót?
Részlet a válaszából: […] ...alól a CSED tartama alatt, ha a kisadózóként folytatott tevékenységébe tartozó munkát személyesen nem végez. Igaz, az adófizetés alóli mentesség ideje havi 1 millió forinttal csökkenti a Kata-tv. 8. §-ának (6) bekezdésében meghatározott 12 milliós éves...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. november 13.

Eva hatálya alá tartozó bt. nyugdíjas ügyvezetője

Kérdés: Milyen járulékfizetési kötelezettség terheli novembertől, illetve 2019. január 1-jétől egy eva hatálya alá tartozó betéti társaság ügyvezetőjét, aki 2018. november 1-jétől a 40 év jogosultsági ideje alapján igénybe veszi a nők kedvezményes nyugdíját, és a társaságban csak az eva megfizetése után fennmaradó jövedelmet veszi fel? Milyen járulékokat kell megfizetni az érintett magánszemély után abban a kft.-ben, ahol heti 40 órás munkaviszonnyal rendelkezik, amelyet a nyugdíjazása után is fenntart?
Részlet a válaszából: […] ...kötelezettséggel nem jár. Ezzel párhuzamosan nem vonatkozik rá az egészségügyiszolgáltatásijárulék-fizetési kötelezettség alóli mentesség, tehát kiegészítő te-vékenységű társas vállalkozóként meg kell utána fizetni a havi 7500 forintos...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. október 30.
Kapcsolódó címke:

Visszatérítendő lakáscélú támogatás

Kérdés: Milyen esetben/esetekben mentesül a személyijövedelemadó-fizetési kötelezettség hatálya alól a munkáltató által folyósított visszatérítendő lakáscélú támogatás?
Részlet a válaszából: […] ...megszerzéséhez, építéséhez, építtetéséhez, valamint az alapterület bővítéséhez vehető igénybe.A munkáltató köteles az adómentesség feltételei-nek vizsgálatára. Erre a támogatást követően is lehetősége nyílik.A támogatást – munkáltatói...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. augusztus 28.

Kisadózó vállalkozó táppénze

Kérdés: Meg kell fizetni a táppénz egyharmadát egy kisadózó egyéni vállalkozó 3 hetes táppénze után, amely alapján egyébként nem mentesül a tételesadó-fizetési kötelezettség alól?
Részlet a válaszából: […] ...amennyiben az a teljes hónapra folyósításra került vagy folyósításának a tartama elérte a 30 napot. Tehát a 3 hét (egyéb "társuló" mentességi ok híján) nem zárja ki a tételes adó megfizetését. Ugyanakkor az egyharmados táppénz-hozzájárulás nem terheli a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2018. július 17.
1
…
14
15
16
…
42