CSED és GYED igénylése

Kérdés: Pontosan milyen dokumentumokat, okmányokat kell leadni a kérelmezőnek a CSED- és GYED-igény mellé? A kifizetőhelyi tájékoztató CSED és GYED esetében is csak a születési anyakönyvi kivonatot írja. Szükséges ezenkívül pl. a gyermek tajkártyája, adóazonosító jele vagy lakcímkártyája?
Részlet a válaszából: […] ...Ha a biztosított a gyermek születését megelőző két éven belül más foglalkoztatónál vagy foglalkoztatóknál is állt biztosítási jogviszonyban, a kérelmet benyújtó foglalkoztatónak – elektronikus másolatként – a rendelkezésére álló „Igazolvány a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. július 16.

Átlagos statisztikai létszám

Kérdés: Hogyan kell kiszámolni egy cég átlagos statisztikai létszámát rehabilitációs hozzájárulás megállapítása során abban az esetben, ha a munkavállalók az ekho szerinti adózást választják, illetve a megbízási díjas jogviszonyban dolgozók, heti vagy kétheti időszakokban végeznek munkát, az óraszámukról pedig nem feltétlenül állapítható meg, hogy meghaladja-e a 60 órát vagy sem?
Részlet a válaszából: […] ...számolni az Mm-tv. 23. §-a (1) bekezdésének, illetve 1. § (2) bekezdése 7. pontjának előírásaiból kiindulva. Tehát a megbízási jogviszonyban alkalmazott személyeket e tekintetben figyelmen kívül kell hagyni.(Kéziratzárás: 2024. 07....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. július 16.

CSED alapja áthelyezés esetén

Kérdés: Alkalmazható a kedvezményszabály a CSED megállapításakor abban az esetben, ha a munkavállaló áthelyezéssel kerül az új foglalkoztatójához egészségügyi szolgálati jogviszonyba? A kifizetőhely a minimálbér kétszeresének alapulvételével állapította meg az ellátás napi alapját.
Részlet a válaszából: […] ...Csak abban az esetben lehet alkalmazni, ha az utolsóként megállapított ellátás alapja kizárólag a jogosultság kezdőnapján fennálló jogviszonyban elért jövedelem figyelembevételével került megállapításra.Az egészségügyi szolgálati jogviszony megszüntetése az Mt. 64...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. július 16.
Kapcsolódó címkék:  

Családtámogatási ellátások külföldön élő család esetén

Kérdés: Melyik tagállam lesz illetékes a családtámogatási ellátások (családi pótlék) folyósítására abban az esetben, ha az anya Magyarországon biztosított, az apa Svájcban biztosított, de az egész család Ausztriában él életvitelszerűen?
Részlet a válaszából: […] ...azonban ezen belül elsősorban a biztosítási elv érvényesül, vagyis, ha az igénylő állandó lakcíme és a biztosítást megalapozó jogviszonya más-más EGT-tagországban van, akkor a biztosítási elv alkalmazandó, vagyis annak az államnak lesz joghatósága, ahol az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. július 16.

„Próbanap”

Kérdés: Foglalkoztatható egy próbanapon a munkavállaló egy Balaton-parti lángossütőben annak érdekében, hogy a munkáltató meg tudja állapítani, hosszabb távon is alkalmas a munkavégzésre? Szabályos egyáltalán a próbanap intézménye?
Részlet a válaszából: […] ...próbanap intézményével legtöbbször a vendéglátásban találkozunk, amikor is a leendő munkavállaló mindenféle jogviszony, bejelentés és fizetség nélkül „próbaként” dolgozik egy napot a munkáltatónál.Az Mt. 45. §-ának (5) bekezdése rendelkezik a próbaidőről...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. július 16.
Kapcsolódó címke:

Munkaerőpiacra lépő

Kérdés: Valóban munkaerőpiacra lépőnek minősül az a részmunkaidős munkavállaló, aki most lépett be a munkáltatójához, a „B” Kft.-hez, de mellette az „A” kft.-nél is munkaviszonyban áll, ahol jelenleg GYED-ben részesül? A „B” kft. kapott egy igazolást a NAV-tól a kedvezményről, de nem biztos annak helyességében, tekintettel a másik cégnél fennálló munkaviszonyra.
Részlet a válaszából: […] ...jogviszonnyal. E szabály alkalmazása szempontjából a biztosítási kötelezettséggel járó munkaviszonyba, egyéni, társas vállalkozói jogviszonyba nem kell beszámítani a csecsemőgondozási díj, örökbefogadói díj, a gyermekgondozási díj, a gyermekgondozást...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.

Kataalanyiság megszűnése hónap közben

Kérdés: Mikortól kötelezett az szja szerinti egyéni vállalkozóként megfizetni a közterheket egy kisadózó egyéni vállalkozó, akinek a kisadózói alanyisága 2024. május 8-tól megszűnt kifizetői bevétel miatt? A vállalkozó május hónapra megfizette az 50.000 forintos tételes adót.
Részlet a válaszából: […] ...fennállásának minden megkezdett naptári hónapjára meg kell fizetni. Így a kérdésben említett kisadózónak május 8-ig fennálló jogviszonyára tekintettel szintén le kellett rónia az 50 ezer forintos tételes adó teljes összegét.Ugyanakkor ezzel a nappal megszűnt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.
Kapcsolódó címke:

Kft. tagjainak járulékai

Kérdés: Milyen járulékfizetési kötelezettsége keletkezik egy kft. két tulajdonos-ügyvezetőjének, akik megbízási jogviszonyban látják el a tevékenységüket „0” forint megbízási díjért? Közülük az egyik heti 36 órát elérő munkaviszonyban áll egy másik cégnél, a másik pedig választott tisztségviselő egy alapítványban, ahol biztosítottnak minősül.
Részlet a válaszából: […] ...kérdésben két ügyvezetőről van szó, akik ingyenes megbízási jogviszonyban látják el az ügyvezetést, ami révén a Tbj-tv. 4. §-ának 21.5. pontja alapján mindketten társas vállalkozónak minősülnek.Ez a heti 36 órás munkaviszonnyal is rendelkező tagnak előnyös,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.

Beltag közterhei

Kérdés: Milyen közteherfizetési kötelezettsége keletkezik egy betéti társaságnak a beltag után abban az esetben, ha az ügyvezetést a kültag látja el, a beltag semmilyen módon nem működik közre a társaságban, és eddig rendelkezett főfoglalkozású munkaviszonnyal, ami 2024. július hónap végén megszűnik?
Részlet a válaszából: […] ...összefüggő kötelezettsége sem keletkezik.A teljesség kedvéért említjük meg, hogy az említett tag – amennyiben más jogviszonya alapján nem jogosult egészségügyi szolgáltatásra – egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.
Kapcsolódó címke:

Jövedelem megállapítása üzletrész névérték alatt történő megvásárlása esetén

Kérdés: Helyesen állapította meg a cég az üzletrészt megvásárló tag 650.000 forintos egyéb bevételét abban az esetben, ha egy kft. magánszemély tagja megvette a másik magánszemély tag 1.500.000 forint névértékű üzletrészét 850.000 forintért? Keletkezik szociálishozzájárulásiadó-fizetési kötelezettsége a vásárlónak ez után a jövedelem után? Ha igen, mi lesz a közteher alapja?
Részlet a válaszából: […] ...bekezdése alapján az értékpapír formájában megszerzett bevétel adókötelezettségének a jogcímét a felek között egyébként fennálló jogviszony és a szerzés körülményei figyelembevételével kell megállapítani.Ha az értékpapírügylet két szereplője magánszemély,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.
Kapcsolódó címkék:  
1
…
41
42
43
…
437