Munkabér kifizetése csődeljárás alatt

Kérdés: Hogyan érinti a munkabérek kifizetését, illetve a munkáltató munkabérfizetési kötelezettségét a folyamatban lévő csődeljárás? Miként kerül sor a munkabérek kifizetésére? A munkáltatónak vagy a bérgarancia-alapnak kell kifizetnie a béreket ebben az esetben?
Részlet a válaszából: […] ...szervezet gazdasági életből való kivezetése. Célja a csődegyezség megkötése és a teljesítés érdekében a fizetési haladék biztosítása.Mindkét eljárás egységes abban, hogy a munkabérkövetelésnek – ugyan eltérő módon – privilegizált helyzetet teremt,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. július 16.
Kapcsolódó címke:

Munkaerőpiacra lépők után járó kedvezmény külföldről hazatérő dolgozó esetén

Kérdés: Valóban igénybe veheti a munkáltató a munkaerőpiacra lépő személyek után járó szociálishozzájárulásiadó-kedvezményt annak a magyar állampolgárságú munkavállalónak az esetében, aki 2018-tól 2024. május 31-ig folyamatosan Németországban dolgozott, ahol biztosított volt? A NAV kiadta az igazolást a munkavállaló foglalkoztatásával kapcsolatban.
Részlet a válaszából: […] ...szerint a kedvezményezett foglalkoztatás kezdetének hónapját megelőző 275 napon belül legfeljebb 92 napig rendelkezett a Tbj-tv. szerint biztosítási kötelezettséggel járó munkaviszonnyal”. Ez alapján az érintett megfelel a kritériumnak, hiszen, ha a NAV...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. július 16.

Családtámogatási ellátások külföldön élő család esetén

Kérdés: Melyik tagállam lesz illetékes a családtámogatási ellátások (családi pótlék) folyósítására abban az esetben, ha az anya Magyarországon biztosított, az apa Svájcban biztosított, de az egész család Ausztriában él életvitelszerűen?
Részlet a válaszából: […] ...nem ismeri, de mint látható, attól még az életben ez előfordul. A családi ellátások megállapításánál azonban ezen belül elsősorban a biztosítási elv érvényesül, vagyis, ha az igénylő állandó lakcíme és a biztosítást megalapozó jogviszonya más-más...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. július 16.

Munkaerőpiacra lépő

Kérdés: Valóban munkaerőpiacra lépőnek minősül az a részmunkaidős munkavállaló, aki most lépett be a munkáltatójához, a „B” Kft.-hez, de mellette az „A” kft.-nél is munkaviszonyban áll, ahol jelenleg GYED-ben részesül? A „B” kft. kapott egy igazolást a NAV-tól a kedvezményről, de nem biztos annak helyességében, tekintettel a másik cégnél fennálló munkaviszonyra.
Részlet a válaszából: […] ...szerint a kedvezményezett foglalkoztatás kezdetének hónapját megelőző 275 napon belül legfeljebb 92 napig rendelkezett a Tbj-tv. szerint biztosítási kötelezettséggel járó munkaviszonnyal, egyéni, társas vállalkozói jogviszonnyal. E szabály alkalmazása szempontjából...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.

Kataalanyiság megszűnése hónap közben

Kérdés: Mikortól kötelezett az szja szerinti egyéni vállalkozóként megfizetni a közterheket egy kisadózó egyéni vállalkozó, akinek a kisadózói alanyisága 2024. május 8-tól megszűnt kifizetői bevétel miatt? A vállalkozó május hónapra megfizette az 50.000 forintos tételes adót.
Részlet a válaszából: […] ...szintén le kellett rónia az 50 ezer forintos tételes adó teljes összegét.Ugyanakkor ezzel a nappal megszűnt a kisadózóként fennálló biztosítás, május 9-től már egyéni vállalkozóként biztosított. Ebből következően e naptól minimumadó- és...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.
Kapcsolódó címke:

Kft. tagjainak járulékai

Kérdés: Milyen járulékfizetési kötelezettsége keletkezik egy kft. két tulajdonos-ügyvezetőjének, akik megbízási jogviszonyban látják el a tevékenységüket „0” forint megbízási díjért? Közülük az egyik heti 36 órát elérő munkaviszonyban áll egy másik cégnél, a másik pedig választott tisztségviselő egy alapítványban, ahol biztosítottnak minősül.
Részlet a válaszából: […] ...tehát azon túl, hogy társas vállalkozóként bejelentésre kerül (és e jogviszonnyal szerepel a ’08-as bevallásban), semmilyen társadalombiztosítással összefüggő kötelezettség sem merül fel vele kapcsolatban.A másik tag esetében ez nem jó választás, mert heti 36...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.

Beltag közterhei

Kérdés: Milyen közteherfizetési kötelezettsége keletkezik egy betéti társaságnak a beltag után abban az esetben, ha az ügyvezetést a kültag látja el, a beltag semmilyen módon nem működik közre a társaságban, és eddig rendelkezett főfoglalkozású munkaviszonnyal, ami 2024. július hónap végén megszűnik?
Részlet a válaszából: […] ...vele kapcsolatban a társaságnak – az esetleges osztaléka utáni szociális hozzájárulási adó levonásán túl – semmilyen társadalombiztosítással összefüggő kötelezettsége sem keletkezik.A teljesség kedvéért említjük meg, hogy az említett tag – amennyiben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.
Kapcsolódó címke:

Képzés költségeinek átvállalása

Kérdés: Meg kell fizetni a társadalombiztosítási járulékot és a szociális hozzájárulási adót abban az esetben, ha a munkáltató átvállalja egy munkavállaló felsőoktatási képzésének költségeit, amelyre jelen pillanatban nincs szüksége, és nem is a munkáltató kötelezte annak elvégzésére? A dolgozó jelenleg asszisztensként dolgozik, hallgatói jogviszonya szeptemberben kezdődik, és a munkáltatónál néhány év múlva talán lesz olyan nyitott pozíció, ahol a mostani képzés során szerzett tudását használni tudja majd.
Részlet a válaszából: […] ...által átvállalt költség – a felek között fennálló jogviszony alapján – munkabérnek minősül, és 18,5 százalékos társadalombiztosítási járulék, valamint 13 százalékos szociális hozzájárulási adó terheli.(Kéziratzárás: 2024. 06....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.

Külföldre költöző munkavállaló távmunkavégzése

Kérdés: Ki kell jelenteni a ’T1041 nyomtatványon egy magyar cég magyar állampolgárságú munkavállalóját, aki néhány hónapja kiköltözött az egész családjával Máltára, és a továbbiakban onnan végzi a munkáját távmunkában? A dolgozó még rendelkezik magyar állandó lakcímmel, de a tajkártyája már nem érvényes Magyarországon, a férje munkaviszonyban dolgozik Máltán, ő pedig egyéni vállalkozást indított, a gyermekeik ott járnak óvodába és iskolába. Ebben az esetben csak a személyi jövedelemadót kell levonni tőle, és szociális hozzájárulási adót kell fizetni utána? Milyen igazolásokat kell bekérnie a munkáltatónak ebben az esetben? Négygyermekes anyaként továbbra is jogosult az adókedvezményre? Helyesen gondolja a munkáltató, hogy családi pótlékra, és így a családi kedvezményre a továbbiakban nem jogosult a munkavállaló? Hogyan változik a fenti munkavállaló bejelentése, számfejtése, NÉTAK-kedvezménye és családi kedvezménye abban az esetben, ha eladja magyarországi ingatlanát, és nem lesz magyar állandó lakcíme sem?
Részlet a válaszából: […] ...a keresőtevékenységét Máltán végzi, így a 883/2004/EK uniós koordinációs rendelet vonatkozó szabályai alapján a máltai társadalombiztosítás hatálya alá tartozik. Ez azt is jelenti, hogy Magyarországon a biztosítási jogviszonya megszűnik, így a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.

Külföldre költöző ügyvezető

Kérdés: Kell Magyarországon járulékot fizetnie egy magyar cég tulajdonos-ügyvezetőjének, aki az egész családjával Dubajba költözött, de a cégét nem szüntette meg Magyarországon?
Részlet a válaszából: […] ...Dubaj nem EGT-tagállam, és Magyarországnak szociális biztonsági egyezménye sincs vele, a tulajdonos-ügyvezető biztosítási és járulékfizetési kötelezettsége változatlanul fennáll Magyarországon. Ügyvezetőként ugyanis valamilyen módon biztosítottnak minősül akkor is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2024. június 25.
1
…
49
50
51
…
527