Háztartási munka

Kérdés: Végezhető háztartási munka keretében egy gyermek napi szintű tanítása abban az esetben, ha a tanár saját háztartásában történik a tevékenység? A gyermek a nyári szünetben mindennap napi 8 órát tölt a tanárnál, amit nemcsak tanulással töltenek, hanem egyéb tevékenységeket is végeznek, és ott történik a gyermek étkeztetése is. A család napi szinten foglalkoztat egy házvezetőnőt is, aki ellátja a ház takarítását, valamint főz is a családra. Megfelel az ő foglalkoztatása a háztartási munkára vonatkozó szabályoknak, vagy más jogviszonyban kell alkalmazni?
Részlet a válaszából: […] ...a NAV felé a biztosítási kötelezettségről a 'T1041-es bejelentőlapon, és a közterhekről a '08-as bevallásban, valamint a foglalkoztatott magánszemély számára a kifizetett összegről, a levont adóról járulékokról, igazolást kell adnia.A ház takarítását és a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. augusztus 25.
Kapcsolódó címke:

Többes jogviszonyú őstermelő

Kérdés: Kell egészségügyi szolgáltatási járulékot fizetni abban az esetben, ha egy mezőgazdasági őstermelő, aki emellett egyéni vállalkozó is, szünetelteti a vállalkozói tevékenységét, vagy őstermelőként válik biztosítottá? Amennyiben őstermelőként lesz biztosított, akkor mi alapján kell megfizetnie a járulékokat, ha tavaly, noha már őstermelő volt, nem volt őstermelői bevétele?
Részlet a válaszából: […] ...bevallást sem kell benyújtania. A 0 forintos járulékalap ellenére biztosítottként megilleti őt az egészségügyi szolgáltatás, tehát magánszemélyként nem kötelezett egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére.(Kéziratzárás: 2020. 08....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. augusztus 25.
Kapcsolódó címke:

Munkáltató által biztosított utasbiztosítás

Kérdés: Alkalmazható az Szja-tv. 4. §-a (2a) bekezdésének a) pontja abban az esetben, ha egy magyar vállalkozás csoportos keretnapos üzleti biztosítást köt munkavállalói számára? A munkáltató a biztosítás kapcsán kifizet egy keretösszeget, és ezt követően, mikor munkavállalója kiküldetés keretein belül utazik, lehívja az érintett munkavállalóra az utasbiztosítást.
Részlet a válaszából: […] ...Szja-tv. 4. §-a (2a) bekezdésének a) pontja alapján nem keletkezik bevétel valamely személy által a tevékenységében közreműködő magánszemély részére biztosított olyan dolog (eszköz, berendezés, jármű, munkaruházat stb.) használatára, szolgáltatás (világítás...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. augusztus 25.
Kapcsolódó címkék:  

Jogorvoslat hatósági döntés ellen

Kérdés: Milyen jogorvoslati lehetőségei vannak annak a magánszemélynek, akinek a táppénzellátás iránt előterjesztett igényét a kifizetőhely jogosultság hiányában elutasította? A határozat ellen a kapott tájékoztatás alapján már nem nyújthat be fellebbezést, de a döntést vitatja, a határozatban foglaltakkal nem ért egyet.
Részlet a válaszából: […] Az egészségbiztosítás pénzbeli ellátások rendszerében jelentős mértékű változás, hogy 2020. március 1. napját követően indult eljárásokban az Ákr. 82. §-a alapján a hatóság döntése a közléssel véglegessé válik.Az egészségbiztosítás pénzbeli ellátása...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. augusztus 25.
Kapcsolódó címkék:  

Nyugdíjas tag osztaléka

Kérdés: Vonatkozik a szociális hozzájárulási adó alóli mentesség 2020. július 1-jétől egy betéti társaság nyugdíjas tagjának fizetett osztalékra is, ha a tagnak egyébként a társaságból nem keletkezik más jövedelme?
Részlet a válaszából: […] ...(1)–(3) bekezdése, hanem ugyanezen szakasz (5) bekezdése hatálya alá tartozik, így nem vonatkozik rá a mentesség.Más megközelítésben a magánszemélyt terhelő szociális hozzájárulási adó vonatkozásában nincs jelentősége annak, hogy az érintett nyugdíjas vagy...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. augusztus 4.
Kapcsolódó címkék:  

Versenytilalmi megállapodás

Kérdés: Milyen igazolásokat kell kiadni a munkavállaló részére a versenytilalmi időszak lejártakor, ha a munkaviszony közös megegyezéssel megszűnt 2020. július 6-án, de a volt munkavállaló 2020. december 31-ig havonta kap egy meghatározott összegű juttatást a versenytilalmi megállapodás alapján? Ugyanazokat az iratokat kell elkészíteni, mint a munkaviszony megszűnésekor? Milyen adó- és járulékfizetési kötelezettsége keletkezik a munkáltatónak és a volt munkavállalónak a versenytilalmi díj kifizetése esetén?
Részlet a válaszából: […] ...kifizetett díjazásra a munkaviszonyból származó jövedelem szabályait kell alkalmazni, mivel az Szja-tv. 3. §-ának 22. pontja alapján a magánszemélyt a munkaviszonyra tekintettel megillető adóköteles jövedelmet munkaviszonyból származó jövedelemnek kell tekinteni....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. augusztus 4.
Kapcsolódó címke:

Végrehajtás egyszeri juttatásból

Kérdés: Vonhatja az önálló bírósági végrehajtó az egészségügyben dolgozó munkavállaló részére a veszélyhelyzetben nyújtott helytállása elismeréseként a munkáltató által folyósított egyszeri juttatásból a végrehajtási eljárás során elvont munkabérrészt, vagy az említett kifizetés mentes a letiltási teher alól?
Részlet a válaszából: […] ...megszűnésére tekintettel kifizetett pénzbeli juttatás, amelyet személyijövedelemadóelőleg-fizetési kötelezettség terhel a magánszemélynél.Az említett kivételektől eltekintve minden, a munkavállaló részére az Szja-tv. hatálya alá tartozó kifizetés...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. augusztus 4.
Kapcsolódó címke:

Felszolgálási díj II.

Kérdés: Hogyan kell megfizetni a közterheket, illetve hogyan kell szociális hozzájárulási adót és szakképzési járulékot fizetni a felszolgálási díj után 2020. július 1-jétől? A szociális hozzájárulási adóval kapcsolatban különösen nagy a bizonytalanság, a különféle fórumokon különböző álláspontok hangzanak el.
Részlet a válaszából: […] ...járulék alapját és összegét.Az Szja-tv. 1. számú mellékletének 4.21. alpontja egyelőre nem fog módosulni, tehát a magánszemély által külön jogszabály szerint felszolgálási díj címén megszerzett bevétel továbbra is...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. július 14.
Kapcsolódó címke:

Ekhós munkavállaló minimumjáruléka

Kérdés: Miként érinti a minimumjárulék-fizetési kötelezettség az ekho szerinti adózást választó munkaviszonyos dolgozókat?
Részlet a válaszából: […] ...meghaladó munkabérrészre lehet az ekho szerinti adózást választani. Nem kell viszont ezt a rendelkezést abban az esetben alkalmazni, haa) a magánszemély nyugdíjas;b) a magánszemélynek a munkáltatóval fennálló más jogviszonyában legalább a hónap első napján érvényes...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. július 14.
Kapcsolódó címkék:  

Egyéni vállalkozás működtetése szülési szabadság ideje alatt

Kérdés: Főfoglalkozásúként meg kell fizetnie a havi 50 ezer forint összegű tételes adót egy kisadózó vállalkozások tételes adójának hatálya alá tartozó, vállalkozását heti 40 órás munkaviszonya mellett működtető egyéni vállalkozónak abban az esetben, ha szülésére tekintettel a munkaviszonyában kiveszi az Mt. szerinti szülési szabadságot, de lemond a CSED-ről, mert a vállalkozása annyira jól megy, hogy jobban megéri neki személyesen abban dolgozni?
Részlet a válaszából: […] ...minősül,– a kétoldalú szociálpolitikai, szociális biztonsági egyezmény alapján más államban biztosítottnak minősül,– olyan magánszemély, aki 2011. december 31-én – a Tny-tv. alapján megállapított – I., II. vagy III. csoportos rokkantsági, baleseti...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2020. július 14.
1
…
29
30
31
…
149