Olasz állampolgárságú tagok osztaléka

Kérdés: Hogyan kell megállapítani az osztalék után fizetendő szociális hozzájárulási adót egy kéttagú kft. esetében, ha mindkettő tag olasz állampolgár, az egyikük Olaszországban biztosított, és rendelkezik A1 igazolással, a másik után pedig ügyvezetői státuszára tekintettel a cég megfizeti a minimumközterheket?
Részlet a válaszából: […] ...kérdés megválaszolása érdekében a vázolt esetben a Szocho-tv. mentességi feltételeit kell áttekintenünk.A jogszabály 5. §-ának (4) bekezdése értelmében a szociális biztonsági rendszerek koordinálásról szóló rendeletek hatálya alá tartozó, másik tagállamban,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. december 20.

Nappali tagozatos kft.-tag

Kérdés: Érinti a biztosítási és járulékfizetési kötelezettséget, ha egy kft. heti 5 órás munkaviszonyban dolgozó tagja, aki ingyenes megbízási jogviszonyban az ügyvezetői teendőket is ellátja, nappali tagozatos MSC- (mester-) képzéses hallgatói jogviszonyt létesít?
Részlet a válaszából: […] ...Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy – jövedelem híján – társas vállalkozóként nem kell járulékot fizetnie. Amennyiben teljes járulékmentességet szeretne a kft.-tagságával összefüggésben, akkor a munkaviszonyát megszüntetve elérheti azt. Ebben az esetben...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. október 11.
Kapcsolódó címke:

Letiltás táppénzből

Kérdés: Figyelembe kell venni a táppénz összegét a munkavállalót terhelő letiltások elszámolása során abban az esetben, ha a hónap első két munkanapján keresőképtelen volt, majd megszűnt a munkaviszonya, így a tárgyhónapra csak a szabadságmegváltás és a táppénz került elszámolásra a részére? Helyesen jár el a társadalombiztosítási kifizetőhelyet működtető munkáltató, ha csak a szabadságmegváltás nettó összegére alkalmazza a több folyamatban lévő végrehajtás miatti 50 százalékos letiltást, figyelmen kívül hagyva a 28 500 forint összegű levonásmentes munkabérrészt, mivel a nettó táppénz összege pontosan 28 500 forint? A munkáltató arra alapozza az eljárást, hogy ha nem a kifizetőhely számfejtené a táppénzt, akkor sem kerülne levonásra a letiltás (nem gyerektartás és nem jogalap nélkül felvett egészségbiztosítási ellátás miatti a letiltás).
Részlet a válaszából: […] ...(3) bekezdése szerint, ha az adós ugyanattól a munkáltatótól egyidejűleg több jogcímen kap munkabért, ezeket az (1) bekezdés szerinti mentesség szempontjából összevontan kell figyelembe venni. Az összevonási kötelezettség a munkabér jellegű kifizetési...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. október 11.

Vendégtanár GYED-e

Kérdés: Adókötelesnek minősül egy nemzetközi együttműködés keretében vendégtanárként köz-alkalmazotti jogviszonyban álló személy gyermek-gondozási díja, vagy a személyijövedelemadó- fizetési kötelezettség alóli mentessége kiterjed az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaira is?
Részlet a válaszából: […] Közalkalmazotti jogviszonyt alapesetben büntetlen előéletű magyar állampolgársággal rendelkező személy létesíthet, azonban a Kjt. lehetőséget biztosít a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személlyel is közalkalmazotti státusz létesítésére.Egyes kormányok...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. szeptember 13.

Munkabérletiltás egyszerűsített foglalkoztatás esetén

Kérdés: Hogyan jár el helyesen a munkáltató a következő esetben? Egy munkavállaló munkabérére végrehajtó által küldött letiltás érkezett, amelynek a munkáltató mindenben eleget tett. 2022. június 30-án a munkavállaló felmondása miatt a munkaviszony megszűnt, amelyről a munkáltató értesítette a végrehajtót. A következő hónapban ugyanez a dolgozó egyszerűsített foglalkoztatottként dolgozott korábbi munkáltatójánál, összesen 9 napot. Le kell vonnia a munkáltatónak a korábbi letiltás összegét, tekintettel arra, hogy tudomása van a munkavállaló kötelezettségéről, vagy várja meg a végrehajtó hivatalos értesítését? Érvényesíthető a letiltás az egyszerűsített foglalkoztatási jogviszony alapján kifizetett munkabérre is?
Részlet a válaszából: […] ...mentes a végrehajtás alól a havonta kifizetett munkabérnek az a része, amely megfelel az öregségi nyugdíj legalacsonyabb összegének. Ez a mentesség nem áll fenn a gyermektartásdíj és a szüléssel járó költség végrehajtása esetén.(Kéziratzárás: 2022. 08....[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. augusztus 9.

Hazautazás és munkába járás költségei

Kérdés: Megtéríthető egyszerre a hazautazás és a munkába járás költsége a munkavállaló részére abban az esetben, ha a cég székhelye Budapesten van, és a dolgozó egy másik budapesti kerületből jár autóval a munkavégzés helyére, viszont az állandó lakcíme vidéken van?
Részlet a válaszából: […] ...mellett. Az Szja-tv. szabályai a kormányrendelet feltételrendszeréből kiindulva, de azt tágabban értelmezve a költségtérítés mentességéről vagy adókötelezettségéről szólnak.A 39/2010. Korm. rendelet szerint a munkába járás kifejezés gyűjtőfogalom, a...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. július 19.

Munkabérletiltás

Kérdés: Érvényesíteni kell a munkáltatónak a munkabérletiltást a Széchenyi Pihenő Kártyára utalt juttatásból is?
Részlet a válaszából: […] ...eljárás hatálya alól is mentesítette. Lényeges különbség, hogy a letiltás alóli mentesítés nem jelent automatikus végrehajtás alóli mentességet. A bankszámlára utalt bérjellegű jövedelem a pénzforgalmi szolgáltatónál kezelt adóst megillető pénzösszegből,...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. június 7.

Nyugdíjjárulék alóli mentesség

Kérdés: Valóban nem számít kiesett időnek a nyugdíjazás során az az időszak, amikor azért nem dolgozott valaki, mert a COVID-19-járvány miatt vesztette el az állását?
Részlet a válaszából: […] ...A világjárvány miatt kialakult gazdasági válság hatásainak csökkentése érdekében a kormány a nyugdíjjárulék megfizetése alól mentességet adott 2020. március, április, május és június hónapokra, de kizárólag a jogszabályban taxatíve felsorolt...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. június 7.

Özvegyi nyugdíjban részesülő őstermelő szociális hozzájárulási adója

Kérdés: Meg kell fizetnie a szociális hozzájárulási adót a 2021. évre annak a mezőgazdasági őstermelőnek, aki betöltötte a nyugdíjkorhatárt, de rokkantsági ellátásban részesül, ezért nem veszi igénybe az öregségi nyugellátást, ugyanakkor felesége halála miatt özvegyi nyugdíjat kap? Helyesen jár el az őstermelő, ha nem fizeti meg a nyugdíjjárulékot az özvegyi nyugdíjára tekintettel? Az érintett átalányadózó, és 2021. évi bevétele 15 millió forint volt.
Részlet a válaszából: […] ...alól.Mivel sem az özvegyi nyugdíj, sem pedig a rokkantsági ellátás nem minősül saját jogú nyugdíjnak, így az érintettre az említett mentességi szabály nem alkalmazható. Tehát a szociálishozzájárulásiadó-fizetési kötelezettségét azon szabályok alapján...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. április 26.

Egyszemélyes kft. tulajdonosának közterhei

Kérdés: Létezik olyan megoldás, amely alapján mentesülhet a járulékfizetési kötelezettség alól egy egyszemélyes kft. tulajdonos-ügyvezetője, aki jelenleg GYED-ben részesül, így nem kell közterheket fizetnie, a GYED-jogosultság azonban 2022. május 15-től megszűnik? A munkavállalónak nincs egyéb biztosítási kötelezettséggel járó jogviszonya, a cég viszont nem működik, semmilyen bevétele nincs.
Részlet a válaszából: […] ...és járulékfizetési kötelezettség alól, a társaságot semmilyen járulékfizetés sem terheli.A GYED megszűnését követően azonban ez a mentesség nem illeti meg automatikusan a társas vállalkozót, hiszen a GYES (pontosabban a gyermekgondozást segítő ellátás) tartama...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2022. április 26.
1
…
7
8
9
…
42