1. cikk / 289 Ausztriában tanuló 25 év alatti egyéni vállalkozó
2. cikk / 289 Munkabérletiltás fix összegben
3. cikk / 289 Magánszemély által kft.-nek nyújtott kölcsön kamata
4. cikk / 289 Egyetemi hallgató munkavégzése passzív félév alatt
5. cikk / 289 Szociálishozzájárulásiadó-fizetési felső határ
6. cikk / 289 30 év alatti anyák kedvezménye 2025-re megállapított, 2026-ban kifizetett jövedelem esetén
7. cikk / 289 Osztalék utáni szociális hozzájárulási adó
Egyszemélyes kft. tagja 2025 májusában 6 millió forint osztalékot kapott, amelyből levonásra került a szociális hozzájárulási adó. Visszaigényelheti az érintett tag ezt az adót a 2025. évi szja-bevallásában, havi 500 ezer forintos tagi jövedelmére tekintettel annak ellenére, hogy megváltozott munkaképességű vállalkozóként mentesült a szociális hozzájárulási adó megfizetése alól, illetve, hogy 2025. novemberben 10 millió forint osztalékelőleget vett fel, amelyből csak szja került levonásra?
8. cikk / 289 Osztalék után fizetendő szociális hozzájárulási adó
9. cikk / 289 Magyar állampolgár külföldi cégből kapott osztaléka
Egy Magyarországon 8 órás munkaviszonnyal rendelkező magyar állampolgár, aki állandó magyar lakcímmel rendelkezik, alapított egy amerikai céget kinti ügynök segítségével, amelyben egyedüli tulajdonosként Magyarországról dolgozik. Hogyan kell megállapítani a magyarországi személyijövedelemadó-kötelezettséget abban az esetben, ha osztalékot vesz ki a cégből? Van valamilyen teendője a cégtulajdonosnak a magyar adóhatóság felé, ha nem vesz ki osztalékot, és egyéb jövedelmet sem realizál?
