Elektronikus ügyintézés
Kérdés
Szolgáltathat-e elektronikusan adatot a nyugdíj-biztosítási szerveknek egy egyéni vállalkozó? Valóban könnyebb-e így az ügyintézés?
Megjelent a Társadalombiztosítási Levelekben 2009. február 24-én (145. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2500
[…] Nyugdíj-biztosítási Főigazgatóság is lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézés keretében történő adatszolgáltatás teljesítésére. Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere, amely biztosítja, hogy felhasználói – a személyazonosság igazolása után – biztonságosan kapcsolatba léphessenek azzal az igazgatási szervvel, amely felé az adatszolgáltatást teljesíteni kívánja. Az Ügyfélkapun keresztül elérhető szolgáltatások igénybevételéhez valamelyik okmányirodában egy alkalommal – egy azonosítási eljárás és regisztráció lebonyolítása érdekében – személyesen meg kell jelenni. Az Ügyfélkapura regisztrálás folyamatának részletes leírásáról az e-Magyarország internetes lapon tájékozódhat. A nyilvántartásra kötelezettnek (a foglalkoztatónak, az egyéni vállalkozónak stb.) – az Art. rendelkezéseinek alkalmazásával adott meghatalmazással történő adatszolgáltatás teljesítéséhez – az Ügyfélkapu-hozzáféréssel rendelkező meghatalmazott, illetve képviselő természetes személyazonosító adatait az ONYF által erre a célra rendszeresített nyomtatványon (bejelentőlapon) kell bejelentenie a lakóhelye szerint illetékes regionális nyugdíj-biztosítási igazgatóságnak. A nyomtatványt és a meghatalmazás eredeti példányát az illetékes regionális nyugdíj-biztosítási igazgatóság részére legalább az adatszolgáltatás teljesítését tizenöt nappal megelőzően meg kell küldeni. A nyomtatvány és a meghatalmazás eredeti példányának hiányában, illetve késedelmes megküldése esetén ugyanis az adatszolgáltatás […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*