14 cikk rendezése:
1. cikk / 14 Társadalombiztosítási kifizetőhely létesítése
Kérdés: Van valamilyen előírás arra, hogy hány társadalombiztosítási ügyintézőt kell foglalkoztatnia annak a cégnek, amelynek a létszáma tartósan meghaladja a 100 főt, és ezért társadalombiztosítási kifizetőhelyet kell létesítenie? Elláthatja a feladatokat egyetlen ügyintéző ebben az esetben?
2. cikk / 14 Kifizetőhely létesítéséhez előírt létszám meghatározása
Kérdés: Figyelembe kell venni a szakképzési munkaszerződéssel foglalkoztatott diákokat a kifizetőhely létesítését szükségessé tevő 100 fős létszám meghatározása során?
3. cikk / 14 Társadalombiztosítási kifizetőhely létesítése
Kérdés: Figyelembe kell venni a nyugdíjas munkavállalókat abban az esetben, ha egy cég által foglalkoztatott személyek létszáma meghaladja a 100 főt, ezért döntést kell hozniuk társadalombiztosítási kifizetőhely létesítéséről?
4. cikk / 14 Társadalombiztosítási kifizetőhely létesítése
Kérdés: Beleszámítanak a társadalombiztosítási kifizetőhely kötelező létesítésére előírt 100 fős létszámba az alkalmi munkavállalók? Hogyan kell létrehozni a kifizetőhelyet?
5. cikk / 14 Társadalombiztosítási kifizetőhely
Kérdés: Hogyan kell megalapítania a társadalombiztosítási kifizetőhelyet egy cégnek, mire van ehhez szükség, milyen új kötelezettségeket jelent ez a gyakorlatban, illetve milyen bevallási és elszámolási kötelezettsége keletkezik a vállalkozásnak?
6. cikk / 14 Társadalombiztosítási kifizetőhely létrehozása
Kérdés: Milyen bejelentési kötelezettségei, illetve egyéb teendői vannak annak a kft.-nek, amely társadalombiztosítási kifizetőhelyet hoz létre? 100 fő elérése esetén azonnal meg kell-e alakítani a kifizetőhelyet, vagy elég 6 hónap után? Milyen feladatai lesznek havonta a kifizetőhelynek?
7. cikk / 14 Kifizetőhelyet működtető cég szétválása
Kérdés: Létesítenie kell-e egy új társadalombiztosítási kifizetőhelyet annak a cégnek, amely egy jelenleg 140 fős, kifizetőhelyet működtető cégből válik ki, és 120 fővel folytatja tovább a tevékenységét? Mi történik a társadalombiztosítási kifizetőhellyel a régi cégnél, amely 20 fővel működik tovább? Hogyan alakul azoknak a dolgozóknak a további táppénz, terhességi-gyermekágyi segély, GYED folyósítása, akik jelenleg is az említett ellátásokban részesülnek, de a jogviszonyuk a cégnél megszűnik?
8. cikk / 14 Társadalombiztosítási kifizetőhelyi belső ellenőr szakképzettsége
Kérdés: Van-e valamilyen kötelező előírás a társadalombiztosítási kifizetőhely által foglalkoztatott belső ellenőr végzettségével kapcsolatban, vagy a munkáltató eldöntheti, hogy a középfokú OKJ-s végzettséggel és többéves szakmai tapasztalattal rendelkező kollégák közül kit szeretne ebben a munkakörben alkalmazni?
9. cikk / 14 Társadalombiztosítási kifizetőhely létrehozása
Kérdés: Mely törvény írja elő, hogy a foglalkoztatónak mikor kell kifizetőhellyé válnia? Milyen létszámmal, illetve egyéb paraméterekkel kell rendelkezni a kifizetőhellyé váláshoz?
10. cikk / 14 Társadalombiztosítási kifizetőhely létesítése
Kérdés: Hány fő tartós foglalkoztatása esetén kell társadalombiztosítási kifizetőhelyet létesíteni? Hány hónapon keresztül kell tartósan a létszámot elérni? A létesítéssel kapcsolatban milyen kötelezettségei vannak a munkáltatónak?