Társadalombiztosítási kifizetőhely létrehozása
Kérdés
Amennyiben egy foglalkoztató dolgozóinak száma 100 főre emelkedik, társadalombiztosítási kifizetőhelyet kell működtetnie. Milyen kötelezettségei vannak ezzel kapcsolatban a foglalkoztatónak?
Megjelent a Társadalombiztosítási Levelekben 2003. szeptember 23-án (21. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 363
[…] gyermekgondozási díj, a táppénz, a baleseti táppénz) igényelbírálása, számfejtése, folyósítása, elszámolása és ellenőrzése, továbbá a biztosítottakkal kapcsolatos nyilvántartási, adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése. Ha a biztosítottak létszáma tartósan (legalább 6 hónapon át) eléri a 100 főt, a foglalkoztató köteles a székhelye szerint illetékes Megyei Egészségbiztosítási Pénztárhoz a kifizetőhely nyilvántartásba vétele céljából bejelentkezni, melynek során az alábbi adatokat kell közölnie: cégbejegyzés másolatát, mely tartalmazza a foglalkoztató pontos nevét, címét; postafiók, telefon- és faxszámát; az OEP által kiadott nyilvántartási számát; a kifizetőhelyi feladatokat mely időponttól fogják ellátni; a biztosítottak létszámát; a kifizetőhely címét, a társadalombiztosítási feladatokat ellátó személy nevét, szakképzettségét. A hivatkozott törvény 9. § (2) bekezdése alapján a 100 főnél kevesebb biztosított esetén is létesíthet kifizetőhelyet a foglalkoztató a MEP-pel kötött megállapodás alapján. A székhelye szerinti MEP-hez benyújtott kérelmében az előbbiekben már felsorolt adatokat kell közölni. A kifizetőhely fenntartója a társadalombiztosítási feladatokat saját költségén, szakképzett alkalmazottal végzi, az […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*