Állandó meghatalmazás bejelentése


Hogyan kell bejelenteni a NAV felé az állandó meghatalmazást abban az esetben, ha egy cég az adóügyeit a továbbiakban egy külső vállalkozáshoz szeretné delegálni?


Megjelent a Társadalombiztosítási Levelekben 2020. október 13-án (386. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6595

[…] elektronikus ügyintézésre kötelezett adózó esetében a képviselt gazdálkodó szervezet saját cégkapujáról lehet benyújtani.Az elektronikusan benyújtott EGYKE adatlaphoz – a hiteles elektronikus irattá alakított meghatalmazás vagy a meghatalmazást tartalmazó, legalább az adózó, illetve törvényes képviselője minősített elektronikus aláírásával vagy azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítési szolgáltatással hitelesített elektronikus irat formájában – csatolni kell az állandó meghatalmazást is.A meghatalmazás bejelentésének van egy másik – lényegesen egyszerűbb és gyorsabb – módja is az eBEV portálon elérhető képviseleti bejelentőfelületen. Ezen a módon az adózó/ügyfél törvényes képviselője néhány kattintással állandó meghatalmazást adhat, amely a meghatalmazott – elektronikus azonosítási szolgáltatás igénybevételét követő – jóváhagyásával válik érvényessé. A meghatalmazás az eBEV felületek Képviseletek/Meghatalmazások menüpontjában készíthető el, és ebben az esetben nem kell csatolni a hiteles elektronikus irattá alakított […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.