Tehergépjármű-vezető munka- és pihenőideje

Kérdés: Megsértett-e valamilyen jogszabályt a munkáltató, illetve milyen intézkedéseket kellett volna megtennie az alábbi esetben? Egy tehergépkocsi-vezető 06.00 órától 18.00 óráig fuvarfeladatát látta el, majd 21.00 óráig a járművet takarította. Másnap 04.00 órakor újra munkába állt, 15.20-kor volt egy személyi sérüléssel nem járó balesete, ahol rendőri intézkedés történt és jegyzőkönyv készült, ezért 22.00 órakor ért be a vállalat területére. A munkáltató nem dokumentálta az esetet. A következő nap szintén 04.00 órakor kezdte meg a munkát és 19.00 óráig dolgozott. Van-e valamilyen lehetősége a munkavállalónak abban az esetben, ha a munkáltatója nem fizeti ki számára a pluszként végzett munkát?
Részlet a válaszából: […] ...– részben a 0.00 és a 04.00 óra közötti időszakra esik (éjszakaiidőszak), a napi munkaidő – ha kollektív szerződés, illetve munkaszerződéseltérően nem rendelkezik – a 10 órát nem haladhatja meg. Éjszakai időszakalatti munkavégzés esetén a munkavállalót az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2008. augusztus 19.
Kapcsolódó címke:

Tehergépjármű-vezető pótlékai

Kérdés: Megilleti-e valamilyen pótlék a tehergépjármű-vezetőt, és ha igen, melyik törvényben található meg ennek részletezése? Az Mt.-ben nem található erre vonatkozó információ.
Részlet a válaszából: […] ...– részben a 0.00 és a 04.00 óra közötti időszakra esik (éjszakaiidőszak), a napi munkaidő – ha kollektív szerződés, illetve munkaszerződéseltérően nem rendelkezik – a 10 órát nem haladhatja meg. Éjszakai időszakalatti munkavégzés esetén a munkavállalót az...[…]
Tovább a válaszhoz Válaszadás: 2006. június 13.