tb Levelek      
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!
Előfizetőink honlapunkon feltett kérdésére 7 napon belül e-mailben választ adunk!

A találat a megadott adóhatóság telefonos információs rendszere tárgyszóra

Az Ön által megadott fenti keresési szempont(ok)nak megfelelő kérdést időrendben (legfrissebb elől) jelenítettük meg. Kattintson alább a válasz megjelenítéséhez!

A találat: Adóhatóság telefonos információs rendszere

Kérdés: Milyen feltételekkel vehető igénybe az adóhatóság telefonos információs rendszere, és milyen ügyek intézhetők ilyen módon?
Részlet a válaszból: […]meggyőződés a közösségi adószám érvényességéről,11. egyedi tájékoztatás az adózó állami adóhatósághoz bejelentett törzsadatairól, az adózó adószámlájáról, az adózó adószámla-kivonatáról, adóügyek elektronikus intézésére vonatkozó adóhatósági regisztrációról, az állandó meghatalmazásról, az adózó bevallásainak adatairól, az adózó hibás bevallásáról.A telefonos ügyintéző rendszer szolgáltatásainak igénybevételéhez egy egyedi azonosító kód (PIN kód), azaz ügyfél-azonosító szám szükséges. Az ügyfél-azonosító szám olyan véletlenszerűen képzett 8 jegyű szám, amely a telefonáló beazonosítását szolgálja. Az azonosító szám képzését az ügyfél vagy képviselője - az adóhatóság honlapjáról letölthető - papíralapon vagy Ügyfélkapun keresztül elektronikusan beküldött, TEL elnevezésű nyomtatványon illetékmentesen kérheti.Az ügyfél-azonosító szám kiadására a közigazgatási ügyintézési határidő általános szabályai vonatkoznak, ugyanakkor a tapasztalatok szerint - elsősorban az elektronikus úton igényelt - azonosítók legfeljebb néhány napon belül kiküldésre kerülnek. Célszerű tehát azonosító kódot igényelni, mert annak rendelkezésre állása esetén - a fent említett kategóriákban - a későbbiekben felmerülő adóügyek azonnali intézésére nyílik lehetőség. Egyéni ügyfél-azonosító hiányában azonban az adózó, illetve képviselője az egyes adóügyeit nem intézheti telefonon.Az ügyfél-azonosító számot a TEL nyomtatvány papíralapú benyújtása esetén biztonsági, ún. "bélelt" borítékban, ajánlott küldeményként postázza az adóhatóság az ügyfél vagy meghatalmazottja részére, míg a kérelem Ügyfélkapun keresztül történő benyújtása esetén az ügyfél-azonosító szám a kérelmező elektronikus tárhelyére kerül megküldésre.A "papíralapon is benyújtható" kitételt önállóan, az adózó bevallói státuszától függetlenül kell vizsgálni.Ennek megfelelően tehát egy '65-ös áfabevallás javítására lehetőséget ad a jogszabály (akár elektronikus bevallásra kötetezett adózó[…] részlet vége a válaszból.
Ha szeretné a választ elolvasni, akkor kérjük kattintson ide!
A válasz időpontja: 2013. december 17.
Az olvasói kérdés sorszáma a Társadalombiztosítási Levelek adatbázisban: 4274