A NAV telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszere


Milyen ügyek intézhetőek a NAV telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerének használatával, és mik a szolgáltatás igénybevételének feltételei?


Megjelent a Társadalombiztosítási Levelekben 2020. november 10-én (388. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 6624

[…] adószámlát érintő észrevétel előterjesztése,- a NAV-nál nyilvántartott törzsadatokra vonatkozó egyedi bejelentésekkel, változásbejelentésekkel kapcsolatos eljárás,- az Art. 1. számú melléklet 3. pontja szerinti kötelezettséggel összefüggésben a munkáltató vagy kifizető által hibásan benyújtott bejelentő és változásbejelentő adatlap javítása,- a papíralapon érkezett, vagy a papíralapon is benyújtható, elektronikus úton érkezett bevallások javítása - a jövedéki adó kivételével -, az szja-bevallási tervezet papíron megküldése, igénylése és kiegészítése kezdeményezése,- adószámla-átvezetés, a hibásan benyújtott átvezetési és kiutalási kérelem javítása,- az egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá történő bejelentkezés,- igazolás kérése adóazonosító jelről,- a gépjármű-forgalmazók illetékmentességének megállapításához kapcsolódó nyilatkozat,- természetes személy levelezési címének bejelentése,- az áfatörvény szerinti értékhatár eléréséhez kapcsolódó bejelentés,- közösségi adószám iránti kérelem benyújtása,- kezdő vállalkozásokkal kapcsolatos ügyintézés (ide nem értve az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdése iránti eljárást),- az egyéni vállalkozással kapcsolatos adatváltozás bejelentése,- az egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetése és a szüneteltetés utáni folytatás bejelentése,- az egyéni vállalkozói tevékenység megszüntetése.Az ÜCC használatához azonosítás szükséges, mely kétféleképp lehetséges: egyrészt egy ügyfél-azonosító számmal, ami a NAV-tól, másrészt részleges kódú telefonos azonosítóval (RKTA), ami bármelyik kormányablakban, okmányirodában igényelhető.Az ügyfél-azonosító szám személyesen (a kérelmező ügyfél személyi adatainak és személyazonosságának ellenőrzése mellett) a NAV bármelyik megyei (fővárosi) adóigazgatósága ügyfélszolgálatán vagy KÜNY-tárhelyen (ügyfélkapun) keresztül, elektronikusan benyújtott TEL elnevezésű nyomtatványon illetékmentesen kérhető. A nyomtatvány letölthető a NAV honlapjáról: www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok. Az ügyfél-azonosító szám igénylésének van egy másik, még egyszerűbb igénylési módja is. Az ügyfélkapus elérhetőséggel rendelkező […]
 
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.