12 cikk rendezése:
1. cikk / 12 Saját gépkocsi használata
Kérdés:
Adómentesen kaphatja a munkavállaló a munkavégzéshez saját gépkocsi használatáért kiküldetési rendelvény alapján igazolás nélkül elszámolható üzemanyagot és a 15 forintos személygépkocsi-normaköltséget? Szerepeltetni kell ezt az összeget a személyijövedelemadó-bevallásban? Kifizetheti egy kiadási pénztárbizonylattal a kiküldetési rendelvény alapján ezeket a költségeket a munkáltató, vagy kötelező a bérszámfejtésen szerepeltetni?
2. cikk / 12 Megbízott sajátgépkocsi-használata
Kérdés: Köteles-e adni, illetve adhat-e a foglalkoztató a saját gépkocsi használatáért térítést a megbízási jogviszony keretében munkát végző személyek részére? Bújtatott jogviszonynak minősülhet ez az eset?
3. cikk / 12 Személygépkocsi-használat költségei
Kérdés: Köteles-e a munkáltató a munkaköri feladatok ellátásával összefüggésben felmerült személygépkocsi-használat költségeit megtéríteni a munkavállalónak, illetve a költségek megtérítését kötheti-e ahhoz a feltételhez, hogy a munkavállaló által használt személygépjármű a munkavállaló tulajdonában álljon? A munkáltató köteles-e a munkavállalónak a munkába járással összefüggésben felmerült személygépkocsi-használat költségeit megtéríteni? A munkavállaló munkaköri feladatainak ellátásához szükséges a személygépjármű használata, a munkáltató a munkaviszony létesítésének egyik feltételeként határozta meg, hogy a munkavállaló személygépkocsival, illetve személygépkocsi használatával rendelkezzen.
4. cikk / 12 Autópálya-matrica adója
Kérdés: Milyen adófizetési kötelezettség terheli 2011-ben a céges autókra vásárolt autópálya-matrica, a magánszemély részére saját autójához hivatali, üzleti utazáshoz vásárolt autópálya-matrica, illetve a magánszemély részére munkába járásra használt gépkocsihoz vásárolt autópálya-matrica díját?
5. cikk / 12 Munkába járás költségeinek megtérítése
Kérdés: Adható-e saját gépkocsi használatáért költségtérítés azoknak a munkavállalóknak, akik vezényléses munkarendben dolgoznak, lakóhelyük és munkahelyük között van helyi és közösségi közlekedés, a járatok sűrűsége megfelelő, de a dolgozók azért nem kívánják igénybe venni, mert a buszmegállót hosszas gyaloglással érik el, és átszállásaik jelentősen megnövelik a munkába járás időtartamát?
6. cikk / 12 Magánszemély tulajdonában álló személygépkocsi adója
Kérdés: Kell-e cégautóadót fizetni egy házi betegápolással foglalkozó betéti társaságnak abban az esetben, ha az alkalmazottai saját gépkocsival mennek a betegekhez, és ehhez útnyilvántartás alapján gépkocsi-költségtérítést kapnak?
7. cikk / 12 Saját autó hivatali célú használata
Kérdés: Kell-e a magánszemélynek cégautóadót fizetnie abban az esetben, ha a munkáltató a dolgozót hivatalos útra kiküldetési rendelvénnyel küldi, de kilométerenként nem kilenc, hanem 15 forint költségtérítést fizet számára az üzemanyagköltség mellett?
8. cikk / 12 Munkába járás költségeinek megtérítése
Kérdés: Kizárólag a 78/1993. Korm. rendelet szerinti munkába járás fogalma vehető figyelembe a magánszemély saját gépjárműve munkába járáshoz történő felhasználásának elemzése során? Amennyiben egy nem mozgáskorlátozott magánszemély használja a saját gépkocsiját mindennap munkába járáshoz, és Budapesten lakik, akkor a kapott költségtérítés APEH-ár x fogyasztási norma x km + 9 forint/km x km? Kinek a részére fizethető ki adómentesen a saját gépkocsi használata munkába járáshoz?
9. cikk / 12 Munkába járás költségeinek térítése
Kérdés: Mire kell figyelnie, és hogyan kell dokumentálnia a kifizetést annak a munkáltatónak, amely a vidékről bejáró dolgozói részére 2006. január 1-jétől a 9 forint/km összegű költségtérítést egységesen adómentesen, valamint az e fölötti összeget munkaviszonyból származó jövedelemként fizeti ki? A dolgozók a munkarendjük miatt a tömegközlekedést nem tudják igénybe venni.
10. cikk / 12 Vidéki dolgozó munkába járási költsége
Kérdés: Hogyan kell elszámolni a vidéki dolgozó munkába járási költségét, ha a dolgozó nem hoz számlát, sem bérletszelvényt, mert a beutazást másképp oldja meg, és ha saját gépkocsival jár, de a településre van megfelelő tömegközlekedés, és a dolgozó egészségi állapota is rendben van?