Keresőképtelenségi igazolás továbbítása
Kérdés
Helyesen értelmezi a kifizetőhely a 102/1995. Korm. rendelet 10. §-ának (1a) bekezdését, hogy a biztosított csak abban az esetben adhatja le a keresőképtelenségről szóló igazolását elektronikusan, ha ő is elektronikusan kapta meg az orvostól, amennyiben viszont az igazolás kiállítása papíralapon történt, akkor a papíralapú igazolást kell leadni? Mit jelent a kormányrendelet értelmében az elektronikus út: a papíralapú igazolás egyszerű beszkennelését, vagy azonosításra alkalmas, azaz bélyegzővel ellátott digitalizált dokumentumot?
Megjelent a Társadalombiztosítási Levelekben 2025. június 24-én (480. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 8311
[…] jogértelmezés érdekében – a Magyar Államkincstár kiadott egy tájékoztatót társadalombiztosítási kifizetőhelyek részére (2022/3. számú tájékoztató), amelyben foglaltak általánosan is használhatóak.A tájékoztató alapján a keresőképtelen állományról szóló valamennyi orvosi igazolás esetén, valamint az Eb-tv. R. 41. §-ának (3) bekezdése szerint kiállított orvosi igazolás elektronikus úton történő továbbítására a biztosítottnak akkor is megvan a lehetősége, ha annak kiállítására papíralapon került sor. Az eredeti keresőképtelenségi igazolásokat továbbra sem kell utólagosan benyújtani a biztosítottnak a foglalkoztatóhoz. Az Eb-tv. R. 38/B. §-ának (3) bekezdése szerint a papíralapú digitalizált dokumentumon, az elektronizált űrlapon, illetve a papíralapú eredeti igazoláson lévő adatok egyezőségéért a foglalkoztató, ennek hiányában az igénylő felel. Tekintettel arra, hogy az e-mailen továbbított keresőképtelenségi igazolás […]
Jelentkezzen be!
Elküldjük a választ e-mailen*