Nyugdíjas munkavállaló nyugdíjemelése


Valóban emelkedik-e a nyugdíj összege, és ha igen, mennyivel abban az esetben, ha a nyugdíjas személy munkát vállal, és a nyugdíja mellett legalább egy évig dolgozik? Valamennyi keresetét beszámítják az emelésnél abban az esetben, ha több helyen is végez munkát? Mit kell tennie, hogy megkapja az emelést?


Megjelent a Társadalombiztosítási Levelekben 2008. június 3-án (129. lapszám), a kérdés sorszáma ott: 2224

[…] az esetben is csak 365 napot lehet figyelembe venni az emelés szempontjából, de természetesen a nyugdíjjárulék alapját képező kereseteket, jövedelmeket az adott évi nyugdíjjárulék-fizetési felső határig össze kell számítani. A 2007. évi nyugdíjjárulék-fizetési felső határ figyelembevételénél a Tbj-tv. 24. §-ának (3) bekezdésének alkalmazásával azoknak a nyugdíjas személyeknek az esetében, akik a 2006. évi CXXI. tv. 30. §-ának (10) bekezdésében foglalt lehetőséggel nem éltek, és nem választották a 2007. január 1. és a 2007. március 31. közötti időszakra a nyugdíjjárulék-fizetés lehetőségét, ezt az időtartamot a nyugdíjjárulék-fizetési felső határ összegének megállapításánál ún. kieső időként kell kezelni, tekintettel arra, hogy erre az időszakra vonatkozóan nem áll fenn nyugdíjjárulék-fizetési kötelezettség. Az emelési kérelmet a lakóhely szerint illetékes regionális nyugdíj-biztosítási igazgatóság bírálja el. A Kérelem adatlap az említett igazgatási szervek ügyfélszolgálatán beszerezhető, a www.onyf.hu weboldalon letölthető, illetve elektronikusan beadható. Az ügyfelek ügyeik elektronikus elintézését csak előzetes regisztráció után kezdeményezhetik. Ez az ügyfélkapu létesítését jelenti, amely egységes, szabványos csatlakozást lehetővé tevő, a törvényi követelményeket kielégítő kormányzati elektronikus ügyfél-azonosító informatikai rendszer. Biztosítja, hogy a használó egyedileg, személyében azonosított módon biztonságosan léphessen kapcsolatba a központi rendszer útján az elektronikus közigazgatási ügyintézést, illetve elektronikus közigazgatási szolgáltatást nyújtó szervekkel. Az internetes felhasználók egy egységes ügyfélbeléptető és –azonosító rendszeren keresztül érhetik el a magyar közigazgatás elektronikus szolgáltatásait. Ez a bejárat tehát az Ügyfélkapu, amely a www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, nyitása egy regisztrációs eljárás, amelyet az ügyfél kezdeményezhet bármelyik okmányirodában, illetve az interneten. Az ügyfél a kapott ügyfélkapun keresztül bekapcsolódhat az ügyintézés informatikai rendszerébe, és joghatályosan végezhet eljárási cselekményeket. (Az ügyfélkapun keresztül történő elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban tájékoztatás kérhető a 189-es hívószámon, illetve az ugyfelkapu@magyarorszag.hu e-mail címen. Az Ügyfélkapun történő regisztráció […]
 
Kapcsolódó címke:
 

Elküldjük a választ e-mailen*

*
*ingyenes választ évente csak egyszer küldünk.
A *-gal megjelölt mezőket kötelező kitölteni.