3 cikk rendezése:
1. cikk / 3 Cégautó használata
Kérdés:
Hogyan, milyen feltételekkel használhatja a munkavállaló a munkáltató tulajdonában lévő személygépkocsit, amit a fennálló kereskedelmi tervezői munkakörének ellátásához, új piaci kapcsolatok kiépítéséhez kapott? Milyen kötelezettségei vannak a munkáltatónak a gépjárművel kapcsolatban?
2. cikk / 3 Üzemanyag-megtakarítás
Kérdés: Jogosult-e üzemanyag-megtakarítás címén térítésre egy társaság munkáltatói jogokat gyakorló ügyvezető tagja, aki egyben tagi jogviszonyban a gépkocsivezetői, szállítói feladatokat is ellátja? Adóköteles természetbeni juttatásnak minősül-e az esetleges többletfogyasztás abban az esetben, ha a cég az üzemanyag-megtakarítást havonta számolja és fizeti ki?
3. cikk / 3 Autóbusz-vezető szándékos károkozása, ittassága
Kérdés: Egy cég dolgozói munkába járásának biztosítására 2 darab autóbuszt üzemeltet, melyen munkaviszonyban 3 fő autóbusz-vezetőt foglalkoztat. A 3 fő autóbusz-vezető közül 2 fő sosem lépi túl az üzemanyagnormát, 1 fő pedig az üzemanyagnorma 180 százalékát használja fel, és ezzel jelentős kárt okoz a cégnek. Lehet-e ebben az esetben szándékos károkozásról beszélni, lehet-e kártérítéssel élni a munkavállalóval szemben? Megszüntetheti-e a munkáltató a dolgozó munkaviszonyát szándékos károkozás miatt? A cég kollektív szerződéssel, kártérítési szabályzattal nem rendelkezik. Az autóbuszokat egy Volán-telepen tankolják, a tankolás tényét az autóbusz-vezetők aláírásukkal igazolják, a menetlevelek alapján megvan, hogy melyik autóbusz-vezető hány km-t tett meg. Lehet-e alkalmazni a rendkívüli felmondás szabályait abban az esetben, ha az alkoholszondázáskor kiderül, hogy az autóbusz-vezető ittas, és ezt a tényt a jegyzőkönyv aláírásával elismeri, illetve mi a jogszerű eljárás ebben az esetben?