5 cikk rendezése:
1. cikk / 5 Társadalombiztosítási kifizetőhely létrehozása
Kérdés: Milyen bejelentési kötelezettségei, illetve egyéb teendői vannak annak a kft.-nek, amely társadalombiztosítási kifizetőhelyet hoz létre? 100 fő elérése esetén azonnal meg kell-e alakítani a kifizetőhelyet, vagy elég 6 hónap után? Milyen feladatai lesznek havonta a kifizetőhelynek?
2. cikk / 5 Kifizetőhelyet működtető cég szétválása
Kérdés: Létesítenie kell-e egy új társadalombiztosítási kifizetőhelyet annak a cégnek, amely egy jelenleg 140 fős, kifizetőhelyet működtető cégből válik ki, és 120 fővel folytatja tovább a tevékenységét? Mi történik a társadalombiztosítási kifizetőhellyel a régi cégnél, amely 20 fővel működik tovább? Hogyan alakul azoknak a dolgozóknak a további táppénz, terhességi-gyermekágyi segély, GYED folyósítása, akik jelenleg is az említett ellátásokban részesülnek, de a jogviszonyuk a cégnél megszűnik?
3. cikk / 5 Anyasági ellátások igénylése
Kérdés: Anyasági ellátást, majd később a GYES-t milyen módon lehet igényelni, az igényeket hova kell benyújtani, és ez kizárólag a foglalkoztatott feladata-e?
4. cikk / 5 Juttatások örökbefogadás esetén
Kérdés: Egy női munkavállalónk – 180 nap munkaviszonnyal rendelkezik – gyermeket fogadott örökbe. A gyermeket születése után a kórházból azonnal hazavitte. Milyen juttatásban részesülhet és mely időponttól? Mik a munkáltató kötelezettségei, illetve mi a munkavállaló teendője ebben az esetben?
5. cikk / 5 A foglalkoztató társadalombiztosítási nyilvántartásai
Kérdés: Milyen nyilvántartási kötelezettségei vannak a munkáltatónak a tb-vel kapcsolatban?